Daantje schreef:Kan het de voorraadbol zijn? Probleem heeft een vriend van mij ook met zijn CX. Daar schijnt het de voorraadbol te zijn.
Wanneer voorraad bol te weinig (of geen) druk heeft zal de HD pomp harder moeten werken (ofwel tikken). Ik kan me niet echt voorstellen dat de voorraad bol dit kan veroorzaken.
Lijkt me gewoon een elektronische storing. Zo eentje waar de XM beroemd mee is geworden. De tip van kabelboom controleren lijkt me een goede, je hebt vast kortsluiting in de auto.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Zo zo even op een zaterdagmiddag de kabelboom doorfluiten.
Ik zou primair de touwtjes doormeten die in relatie staan
tot het probleem dan.
De hele boom…. Dat is niet niets.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Bij stationair draaien lichten ze niet op. Ik moet wel zeggen dan mijn pomp redlijk hard moet werken maar dan zou idd bij stationair toerental de lampjes ook moeten gaan branden en dat doen ze dus niet. Ik ga maar eens aan de kabelboom hangen en kijken of er dan iets gaat oplichten. Bedankt voor de tip.
Hans
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.