Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welke platte tanks zijn er te koop als ik een LPG-tank onder in de kofferruimte of in de bak van de benzinetank van mijn DS wil?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: DS LPG platte tank?
DriverD schreef:Welke platte tanks zijn er te koop als ik een LPG-tank onder in de kofferruimte of in de bak van de benzinetank van mijn DS wil?
Neem de maten op en bel ze door. Bijvoorbeeld naar waar ik werk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Morgen meet ik de 2 ruimtes ff op. Alvast bedankt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
@Alcyone: leveren jullie ook OMVL-installaties?
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een revisieset van de R89…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Pascal schreef:@Alcyone: leveren jullie ook OMVL-installaties?
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een revisieset van de R89…
Jazeker, OMVL wordt vooral in de CX en DS toegepast. We hebben pas nog een CX 20 RE uit 1987 ingebouwd, iemand van de CX club.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Alcyone schreef:Pascal schreef:@Alcyone: leveren jullie ook OMVL-installaties?
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een revisieset van de R89…Jazeker, OMVL wordt vooral in de CX en DS toegepast. We hebben pas nog een CX 20 RE uit 1987 ingebouwd, iemand van de CX club.
maken julie tanks voor LPG op maat voor de DS?
en wat bedoelen julie met OMVL instalatie’s?
mag je een lpg tank zelf maken?
aan wat moet zo een tank allemaal voldoen?
ik zou willen een tank inbouwen in de DS koffer tussen de 2 balken en dan er een plaat over maken zodat die niet meer zichtbaar is!! gaat dit?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
blooper1963 schreef:Alcyone schreef:Pascal schreef:@Alcyone: leveren jullie ook OMVL-installaties?
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een revisieset van de R89…Jazeker, OMVL wordt vooral in de CX en DS toegepast. We hebben pas nog een CX 20 RE uit 1987 ingebouwd, iemand van de CX club.
maken julie tanks voor LPG op maat voor de DS?
en wat bedoelen julie met OMVL instalatie’s?
mag je een lpg tank zelf maken?
aan wat moet zo een tank allemaal voldoen?
ik zou willen een tank inbouwen in de DS koffer tussen de 2 balken en dan er een plaat over maken zodat die niet meer zichtbaar is!! gaat dit?
Neen, zelf LPG tanks maken kan niet en mag niet. Alleen goedgekeurde tanks mogen ingebouwd worden. Op zich zijn de drukken in de tanks niet echt groot maar ze moeten vooral een flinke klap kunnen verwerken bij een aanrijding.
Er bestaan eigenlijk twee soorten tanks: de normale zetpil, die altijd rond is met afgeronde uiteinden; en de ringtank, zeg maar een grote donut. Dit omdat een rond lichaam zonder hoeken het beste de krachten kan verwerken.
Er bestaat een variant die erg laag en wat langer is, namelijk twee zetpillen parallel, verbonden door een frame. Die is natuurlijk wel een stuk duurder.
We maken geen tanks, aangezien dat rustig kan worden gezet onder de noemer zware industrie. We bouwen LPG installaties in en onderhouden/repareren ze. Er zijn qua tanks echter veel maten en soorten, het beste is gewoon langs te komen.
OMVL is gewoon een merk, net zoals Landi/Hartog, Vialle, Eurogas, Prins en AG.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die zetpil,hoeveel liters is dit? en gaat die in de DS?
of Word de ronde het meest gebruikt voor tussen de 2 balken te leggen??
Ik bezit een DS 21 i.e. ,injectie dus!! kan hier ook succesvol een LPG instalatie opgezet worden?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
blooper1963 schreef:Die zetpil,hoeveel liters is dit? en gaat die in de DS?
of Word de ronde het meest gebruikt voor tussen de 2 balken te leggen??
Ik bezit een DS 21 i.e. ,injectie dus!! kan hier ook succesvol een LPG instalatie opgezet worden?
De zetpillen varieeren behoorlijk qua capaciteit. De meesten zitten tussen de 40 en 80 liter (max vulling 80%) maar er zijn varianten tussen de 30 en 120 geloof ik.
DS injectie is doorgaans een stuk lastiger dan een carburateurversie maar ik geloof dat een geregeld OMVL Millenium wel goed zou kunnen werken. Moet je wel zorgen voor een lambdasonde in je uitlaat, een MAP sensor en een gaskleppotentiometer. Om zeker te weten kun je het beste bellen naar ACA.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In de DSi.e. wordt een gewone LPG installatie gebruikt. Het injectie systeem wordt uitgeschakeld. Wel monteert men een systeempje dat de DS altijd op benzine start en dan overschakelt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Interessanter dan de grootte van de “zetpil” (groot zat) is de vraag hoeveel liter er maximaal in zon donut gaat die tussen de onderste balken van de kofferbak past. En moet zo’n donut dan perfect horizontaal liggen of mag het ook aflopend met de bodem mee?
Zelf vind ik de kunststof tank van de TU Delft het mooiste maar tot nu toe zijn er voor zover ik weet geen bedrijven die dat inbouwen.
bogaard77 schreef:In de DSi.e. wordt een gewone LPG installatie gebruikt. Het injectie systeem wordt uitgeschakeld. Wel monteert men een systeempje dat de DS altijd op benzine start en dan overschakelt.
Het is zelfs (meer nog dan bij een carburateur-motor) essentieel om (eens per maand? eens per week?) even op benzine te rijden om te zorgen dat het benzine-injectiesysteem bruikbaar blijft.
Sommige motoren starten altijd (of ’ beter’ ) op benzine en gaan daarna, al dan niet automatisch, over op LPG.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Waarom geen intelligent systeem monteren, zoals Alcyone oppert. Met een Vialle LPI of AG met gasinjectoren aan het eind van de inlaat heb je toch meer rendement. Meer vermogen (Het i.e.-gevoel) tegen lager verbuik. Ben je ook van het gevaar van backfires af in dat enorme inlaathuis.
Toch?...
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
GeraldDSuper schreef:Waarom geen intelligent systeem monteren, zoals Alcyone oppert. Met een Vialle LPI of AG met gasinjectoren aan het eind van de inlaat heb je toch meer rendement. Meer vermogen (Het i.e.-gevoel) tegen lager verbuik. Ben je ook van het gevaar van backfires af in dat enorme inlaathuis.
Toch?...
Het probleem is dat de meeste moderne systemen een volgsysteem zijn: ze kijken naar de tijden van dat de benzine-injectoren worden opengehouden (de benzine-ECU wordt gefopt dat zijn injectoren werken) en passen de openingstijden van de gasinjectoren daarop aan, aan de hand van een kenveld. Je zult denk ik geen fabrikant vinden die speciaal voor de DS een rom heeft geprogrammeerd. Al sluit ik het niet uit.
OMVL Millenium en AG DGC pakken het anders aan: die zijn voor carburateurmotoren bedoeld maar gebruiken signalen als toerental, inlaatdruk en lambdawaarde voor de berekening. Je hebt nog steeds kans op backfire als je slechte ontsteking of verkeerde klepspeling hebt maar je efficientie gaat natuurlijk wel omhoog. AG DGC is al lang uit produktie, OMVL Millenium wordt nog volop geproduceerd.
http://www.omvlgas.it/eng/prodotti.php#
Dit systeem wil ik voor mijn DS, CX en BX.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY