Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik ken 1 belgische
Hier thuis hebben ze er ook 1 gehad maar waar die beland is…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Evan schreef:en? is er al nieuws op het ami super kenteken/chassis front?
Jep, ik heb het chassis pas opgehaald. Helaas! vergeten foto’s te maken, ik was al op de terugweg voor ik eraan dacht. Nouja, pech.
De bovenplaat van het chassis is gebobbeld, mede daardoor is het nummer niet meer leesbaar. Ik weet niet of dat nog terug te halen is, misschien met het vervangen van de bovenplaat. Eerst maar eens een schouwing laten doen door de RDW, dan zien we dan wel verder.
Ik het een set belgische papieren gekocht, al moet ik ze nog ophalen. Ik ga er dus zeker uitkomen! Zoals het plan nu staat wil ik eerst mijn Ami 8 op nederlands kenteken krijgen en gebruiken als winterauto. Volgend jaar als ik de beschikking krijg over een garage zien we wel verder met de Am Super, misschien wil ik eerst mijn Dyane of Ami restaureren. We zien wel, genoeg te doen, iig.
Groeten,
Jan
Mooie plannen, Jan!
Ik blijf het aandachtig volgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Inmiddels de papieren opgehaald en ook al een Dyanekoets met veel onderdelen gekocht. Langzamerhand spaar je zo alles wel bij elkaar.
Ik heb ook wat foto’s kunnen maken van het onleesbare chassisnummer, hier te zien.
Weet iemand of dit nog te achterhalen is? Of kan ik rustig met de belgische papieren naar de rdw gaan voor nieuwe inslag? Of toch maar zelf doen en dan aanbieden bij de rdw voor invoer?
Owja, met de Dyanekoets moest ik ook een hele Dyane kopen. Ding is te slecht om even op de weg te helpen, maar te goed om te slopen. Iemand interesse?
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
wat voor dyane zat daarbij dan? (altijd geinteresseerd als het om dyanes gaat )
Een Dyane 6 uit 1980, de FY-25-FP. Ding brengt altijd 200 euro op als basis voor een burton, maar daar moet ik eerst nog eens over denken.
Het ding maar eens ophalen, dan schiet ik wel wat pics.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik ben benieuwd.
hij staat in ieder geval nu in mn archief.
groet,
Michiel
Chinco schreef:De bovenplaat van het chassis is gebobbeld, mede daardoor is het nummer niet meer leesbaar. Ik weet niet of dat nog terug te halen is, misschien met het vervangen van de bovenplaat.
Er bestaan toch technieken om weggevijlde of veranderde chassis- of motornummers e.d. zichtbaar te maken? Het inslaan van letters/cijfers laat altijd sporen na dieper in het metaal.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
volgensmij kunnen ze het met een soort van röntgenstralen doen. ik meen zoiets wel eens gehoord te hebben.
jk schreef:Er bestaan toch technieken om weggevijlde of veranderde chassis- of motornummers e.d. zichtbaar te maken? Het inslaan van letters/cijfers laat altijd sporen na dieper in het metaal.
Dat klopt, dat doen ze als ze diefstal of fraude vermoeden. Maar zouden ze dat ook proberen als ik met een compleet kenteken aan kom zetten? Als het oude nummer namelijk nog te achterhalen is zou ik daarbij het orginele nederlandse kenteken kunnen aanvragen, maar dat lijkt me nogal een hachelijk avontuur. Dan is de kortste klap om de bovenplaat te vervangen en direct maar zelf een nummer in te slaan. Kan altijd zeggen dat ik em zo in België gekocht heb…
Groeten,
Jan
als je nog steeds opzoek bent naar datchassis nummer van het chassis,
ik ben lasser van beroep, van mijn werk (pijpleiding) worden dagelijks foto’s gemaakt X-ray wel te verstaan,
in jouw geval, zou ik gewoon even een fotootje laten schieten van het gedeelte waar je nummer hoort te staan.
ik weet dat waneer je de foto bij hun laat maken je ongeveer 2 tientjes betaald voor de foto.
dat lijkt me de gok wel waart toch?
groot kans dat je het dan wel kunt lezen, dan kun je het kenteken weer aanvragen waarna je het weer leesbaar kunt inslaan.
succes,
oja mocht je het adress van een non destructief materiaal onderzoek bedrijf nodig zijn, hoor ik het wel.
razor
Hee, Razor,
Bedankt voor je aanbod, ik denk dat ik daar gebruik van ga maken. Waarschijnlijk moet ik met het chassis langskomen? Dan wordt het wel volgend jaar ergens, de boel staat nu gestald namelijk. PB me anders het adres maar vast, daar ben ik al erg! blij mee! Die twee tientjes kom ik wel overheen, hoor.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Er is onlangs veel veranderd voor de APK. Zo is het o.a. aantal deuren en cilinders geen APK punt meer .....trek je plan….
Misschien komt dat 80er kenteken dan toch goed van pas
PS. zitten de stabilisatorstangen er niet meer bij? Die zijn toch wel belangrijk voor dat project en erg kostbaar om achteraf aan te schaffen…
Succes!
het aantal cylinders is mischien niet zo’n punt voor de apk, maar wel voor de RDW als je meer of minder hebt dan op kenteken staat neemt de overheid het ding wel in beslag. (bij controle uiteraard)