AAAAAAAAAai wat zonde ! ( en wat dom )
NOOIT lampjes negeren….
Balen man!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Jeetje das zonde zeg… Maar niet geheel onbekend… In onze vriendenkring zijn al 2 bxen zo om het leven gekomen. (alle lampjes aan, maar niet die van de olie )
En nu? Nieuwe motor? of ga je er iets anders mee doen aangezien hij te koop staat..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
zonde ik hoop dat het allemaal goed komt
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
oei, dat is wel heeeeel zwaar balen zeg!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik was bijrijder… en op de anwb wachten duurde nogal lang :O, gooit die olie in het blok.. en vraagt die ook nog 4 euro.. lekker is dat.
Terwijl wij stonden te wachten op de bergings dienst zoefden de citroens ons vrolijk de hand op stekend. voorbij op de aangrenzende snelweg.
Gelukkig was de bestuurder van de bergings wagen een aardigere man.. en we hebben gezellig gekletst.. ( min of meer dan.. ding maakte nogal herrie )
mja erik leent nu mijn gti ff met pijn in zijn hart.. ( benzine ) mja hij rijdt. en anders staat gti zolang stil lijkt me ook niet super goed.
@ab bedankt nog voor het lenen!
Oke even vervolg:
Ik vraag me nu af wat ik moet doen..
1. Andere auto (auto in losse onderdelen verkopen)
2. Reviceren
3. Andere motorblok (turbo?)
Ik was eigenlijk al bezig met een XM maar nu mijn auto niets meer waard is zit dit er waarschinlijk niet meer in..
Ik ben benieuwd wat me auto waard is en/of wat het reviceren/vervangen van motorblok kost. Aan dat eerste denk ik liever nog niet, hij is te mooi voor de sloop!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
k zou zeggen.. pleur een poll erop
ik zeg turbo D
aangezien auto er goed uit ziet lekker rijdt.. net nieuwe apk.. nieuwe adal etc
Ijs schreef:@ab bedankt nog voor het lenen!
Oke even vervolg:
Ik vraag me nu af wat ik moet doen..
1. Andere auto (auto in losse onderdelen verkopen)
2. Reviceren
3. Andere motorblok (turbo?)Ik was eigenlijk al bezig met een XM maar nu mijn auto niets meer waard is zit dit er waarschinlijk niet meer in..
Ik ben benieuwd wat me auto waard is en/of wat het reviceren/vervangen van motorblok kost. Aan dat eerste denk ik liever nog niet, hij is te mooi voor de sloop!
in het kort
1 hijs is wat de gek er voor geeft dus niks
2 kostbaar en duur maar wel een nieuw blok dus je kan veel km maken
2 snelle en goedkope oplossing maar wel een blok met km dus kan nog steeds kapot gaan en een goed blok is moeilijk te vinden
Dit is echt ongelofelijk klote. Ik had me er nog op verheugt ff dat ding te bewonderen. Maar dat zat er helaas dus niet in.
En nu verder…... Hijs eigenlijk te mooi voor de sloop en donorblok inbouwen is natuurlijk wel erg leerzaam. Mocht je dat nog van plan zijn dan zal ik graag helpen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Heel erg zonde, jammer voor zo’n mooie bx.
Ik zeg maak dat blok open en kijk hoe erg het is..
Is het niet te erg herstel je de schade, zo niet ben je halverwege een motorruil?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Koop een apk-afgekeurd wrak!
Je kan de motor vóór aankoop testen, je hebt een onderdelenreservoir én je bent goedkoop uit.
Dat goede motoren moeilijk te vinden zijn geloof ik met alle respect niet. Bx’en worden nog steeds bij het minste of geringste afgedankt, en de motoren zijn (ook volgens mijn APK-keurmeerster) loei en loeisterk.
Succes!
Corrosion sympa!
Freek1971 schreef:Koop een apk-afgekeurd wrak!
Je kan de motor vóór aankoop testen, je hebt een onderdelenreservoir én je bent goedkoop uit.
Dat goede motoren moeilijk te vinden zijn geloof ik met alle respect niet. Bx’en worden nog steeds bij het minste of geringste afgedankt, en de motoren zijn (ook volgens mijn APK-keurmeerster) loei en loeisterk.
Succes!
probleem bij een goed blok is vaak de km stand en daarbij hoeveel diesels zijn er nog niet zo veel meer
dus hij kan bijv wel een auto kopen met 4 ton erop maar hoelang houd zo blok dan nog vol
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ok, maar daar heeft de auto een tellertje voor! Wederom een reden om de complete auto te kopen…
Vier ton kom je tegen, maar mijn laatste bx (een TD) ging uiteindelijk voor 50 euro weg i.v.m. afkeur op hydraulische leidingen… met twee ton op het klokje. Ik denk dat je met een paar uur zoeken voor leuk geld een geschikt exemplaar kan vinden!
Corrosion sympa!
Ik zag in de buurt van Lelystad een autoambulance rijden met een hele mooie glimmende witte BX erop en had dus ook gelijk het vermoeden dat dat deze moest zijn. Bij het Circuit hoorde ik dat het inderdaad die van jou is, SUND!
Ik hoop dat ze nog te redden is, een vervangende motor is gelukkig niet moeilijk te vinden en heel makkelijk om te hangen.
citroenc2 schreef:probleem bij een goed blok is vaak de km stand en daarbij hoeveel diesels zijn er nog niet zo veel meer
dus hij kan bijv wel een auto kopen met 4 ton erop maar hoelang houd zo blok dan nog vol
Km stand zegt zo bar weinig. Het zegt helemaal niks over onderhoudshistorie of tie veel snelwegkilometers heeft gereden enz enz. Dus daar zou ik niet zo snel een aankoop vanaf laten hangen. Mooi voorbeeld is de Xantia van mijn pa die dik 345000 km op de klok heeft staan en dies still going strong. En dat is notabene een LPG bak.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005