Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow! Een erg indrukwekkende BX zeg! Da’s nog eens wakker worden, bedankt!
Te wauw hee…
Als ik mijn BX nog eens opnieuw laat spuiten, weet ik in welke kleur!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
het is zeker een heel leuke bx, en idd, die kleur.. wow! ik had die nog nooit live gezien maar zeker met bruin (volledig gaaf) interieur erg mooi.
hij heeft wel wat dingetjes, twee gaatjes in de koker, 1 na schade en 1 gewoon geroest, uitlaatsteun is al gerepareerd. Verder behoorlijk mooi chassis en zo te zien goede subframes. deurtjes hebben onderaan wat roest en voor en achterklep zijn, evenals de bumpers overgespoten.
motor loop als een zonnetje, zeer mooi. toerenteller doet het. hydraulique kan wat aandacht gebruiken, veerpoten voor zijn wat stroef en ik denk dat er maar eens wat verse lhm in mag.
kortom, leuke mooie bak!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
In 1 woord: geweldig!
Wat een prachtige BX. Wanneer komt er weer een meeting???
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hij is zo
Sommige kleuren maken dat een BX veel groter en gewoon van een hogere klasse lijkt. Interieur in deze kleuren en bruin getint glas zijn ook echt geweldig. Voorlopig te bezichtigen bij Wouter (graag van tevoren telefonisch contact met de stallinghouder )
Nu even bedenken hoe ik wat wanneer ga/laat doen.
@Alcyone, XBXG en GoodOldDiesel: dank voor jullie hulpaanbod. Omdat te onzeker was of eea ging lukken (en omdat ik ‘m zo snel mogelijk wou hebben ) toch maar een oprijwagen gehuurd.
En @wouter -dank voor je hulp en de voorlopige stallingsruimte (en ik wil meer foto’s! )
Ik was mijn fototoestel vergeten ops: , dus heeft Wouter de volledige reportage op zich genomen
Zoals Wouter al schreef:
- veerpoten gangbaar maken of vernieuwen
- dorpels herstellen
- LHM verversen+hydrauliek gangbaar maken
En verder
- stuurt zwaar (kan aan de lege banden liggen, maar debietregelaar is tegenwoordig een populair begrip, wellicht dat LHM verversen al helpt)
- binnenverlichting doet ut niet (sic)
- achterbumper is gewoon met ‘n blokwitter geverfd (kleur: “kikker”)
- d-riem nog even bekijken
De motorruimte ziet er mooi schoon uit, zonder dat die gepoetst is, het interieur is idd helemaal gaaf en motor loopt idd heel mooi. Automaat heb ik niet echt kunnen beoordelen, alleen garage uit - oprijwagen op gereden, wel schokkerig bij het veranderen van instelling, maar dat had de enige andere BX automaat waarin ik heb gereden ook. Normaal?
M.u.v. binnenverlichting (bolletjes?) doet alle electronica ‘t.
Originele onderhoudsboekje zit er bij (helaas alleen door de 1e eigenaar bijgehouden, ik ben 7e eigenaar…) en de auto heeft 2 jaar na aflevering een antiroestbehandeling gehad.
Kortom: Blij :51
Hopelijk binnenkort op meetings te zien.
@OscarTZDTurbo: doen jullie ook laswerk?
[haakje]Alcyone, ga jij nog naar de technische meeting van de CX club morgen[/haakje]
[haakje]XBXG en co, hoe gaat ‘t met de motorwissel, of is daar al een apart topic voor?[/haakje]
heey, dat is echt een leuk wagentje zeg!
die kentekenplaten heb je er toch niet bijgekregen?:O
Voor dorpels heb ik wel een adres gevonden op Internet ...
http://www.artaparts.nl
We kunnen bij ons in de garage wel lassen, laatst nog gedaan toevallig om een busje wat op te kalefateren.
Maar om nou te zeggen dat het een top las adres is ... ik weet hier op het industrieterrein nog wel een kerel te zitten die een dorpel erin last voor 25 euro zo iets, was een tip van een collega van mij.
De lasturk is dat Die last echt heel goedkoop en als je gewoon zelf het plaatwerk meeneemt ...
Het is maar een brainstorm Maar mocht je nog wat meer willen weten over die kerel dan kan ik wel eens informeren.
Als je bij ons in de garage iets wilt laten lassen zou ik even bellen, dan kunnen ze je wel wat meer info geven.
Citroën D Special 1970
heel erg mooi veel plezier ermee !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
- BX 19 GT
- BX 16 RS
OscarTZDTurbo schreef:heey, dat is echt een leuk wagentje zeg!
die kentekenplaten heb je er toch niet bijgekregen?:O
Voor dorpels heb ik wel een adres gevonden op Internet ...
http://www.artaparts.nlWe kunnen bij ons in de garage wel lassen, laatst nog gedaan toevallig om een busje wat op te kalefateren.
Maar om nou te zeggen dat het een top las adres is ... ik weet hier op het industrieterrein nog wel een kerel te zitten die een dorpel erin last voor 25 euro zo iets, was een tip van een collega van mij.De lasturk is dat Die last echt heel goedkoop en als je gewoon zelf het plaatwerk meeneemt ...
Het is maar een brainstorm Maar mocht je nog wat meer willen weten over die kerel dan kan ik wel eens informeren.
Als je bij ons in de garage iets wilt laten lassen zou ik even bellen, dan kunnen ze je wel wat meer info geven.
Kentekenplaten heb ik niet mee gekregen, helaas
Da’s dus ‘n persoonlijke rode verzamelaarsplaat, waarop je meerdere auto’s kunt rondrijden - waarom hebben wij zoiets niet?
Goeie tip, dat artaparts.
Mooi kar zeg! En goed dat je hem al hebt opgehaald.
Echt ontzettend mooi !!!!!!!!
Ben zelf ook opzoek naar een leuke BX automaat.
Veel succes met het op de weg brengen van deze hele mooie BX.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
goed zo! mooie wagen, ik hoop hem snel in het echt te zien
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Wat een juweeltje! Veel plezier en succes ermee.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Mooie kleur!
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dank allemaal! Voel me nu alleen een beetje schuldig dat ik Wouter ermee opgezadeld heb ops:
Dus is het zaak dat ‘ie zo snel mogelijk de weg op kan
OscarTZDTurbo, je kunt binnenkort een pb verwachten
Over de veerpoten, in een ander topic ( ) wordt gevraagd of ‘t voor een goedbedoelende amateur een beetje te doen is om die zelf te vervangen. Wil ik ook wel weten
Hoop dat Wouter ondertussen nog zin heeft om nog een paar foto’s te plaatsen
Geweldig mooie BX, Peter en Wouter
Ik heb er een heel weekend zowat naast gestaan tijdens de motorwissel van m’n Digit. Telkens heb ik staan staren naar de kleur, naar het interieur, van alle kanten, kwijl kwijl kwijl
Het viel me verder op dat de achteruitrijlichten niet werken.
Kortom, een flinke beurt en een RDW-keuring, en deze geweldige BX 16 TRS automatic zal een verrijking zijn voor de Nederlandse Citroën-wereld!
Hulde aan Wouter en Peter voor de lef om deze auto te gaan halen in Duitsland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX