Een PSA diesel kan probleemloos heeeeeeel veel kilometers maken, dus een nieuw blok heb je zo gevonden, want als een Diesel naar de sloop gaat, dan ligt dat meestal aan de carosserie en niet aan de motor.
Eric, ik zag je inderdaad staan en heb nog effe getoeterd ops: Dacht dat je daar stond voor een sanitaire stop…...anders was ik wel even gestopt
Maar goed, hoorde later van Nico de werkelijke reden en uiteraard moet zoiets net gebeuren als je het effe niet kan gebruiken. Jammer, Jammer!
Maar hij is te mooi om weg te doen. Je hebt denk ik kennisen zat die je kunnen helpen en de expertise hebben voor een motorwissel…..
Zou ik wel doen. Of het een gewone D of turbo D moet zijn laat ik dan even in het midden..
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
WYD schreef:Een PSA diesel kan probleemloos heeeeeeel veel kilometers maken, dus een nieuw blok heb je zo gevonden, want als een Diesel naar de sloop gaat, dan ligt dat meestal aan de carosserie en niet aan de motor.
klopt ja ... ik zou wel even je brandstofpomp bewaren, ik weet niet of die ooit al vervangen is? of gereviceerd ... dan heb je in ieder geval een goeie want dit is eigenlijk het enige echte slijtagedeel.
Verder, klote voor je man ... zo´n mooi wagentje nog wel!
Ik zou zeggen lepel er gewoon een ander blok in, dat kost echt niet zo veel en is wel de moeite waard want in onderdelen verkopen levert niks op, zo verkopen ook niet.
Het is dus eigenlijk, of weggooien, of andere motor erin
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zonde hoor, zeker als je naar zo’n meeting wil
ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
V2 schreef:Oei, dat is ff goed klote zeg Ik vrees dat onze meeting dan niet doorgaat. Mijn BX staat namelijk in Leeuwarden, op de Groningerstraatweg, met een plas koelvloeistof eronder
Ik kan je evt wel helpen, ik bel je morgen wel even op..
Lekker, iedereen tegelijk.
Thijs aangehouden onderweg, L-J’s retourleiding en V2 met een plasje eronder…
Vind het erg lullig voor je… een auto die je net te koop hebt staan die je dan zo in de steek laat.
Nieuw blok erin, (d of td) is denk ik de moeite waard, de auto is daar nu te goed voor met een vers jaar APK en ADAL’s
Echter, PSA diesel zijn 2e hands redelijk pittig geprijst omdat ze vrij degelijk zijn. Ik geloof dat ZX1.4i 1000 euro kwijt was voor een jong 1.9d blok.
Tel daarbij de kosten op die je moet maken om het blok te wisselen en je auto is financieel total los.
Ik zal Thijs even voor zijn en biedt alvast 50€
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Even weer een update over stand van zaken, heb motor zonet nog even laten lopen..paps keek ongeveer zo..
Weinig nog te redden van het blok..
Wat ga ik doen?
Ik ben eruit, het mag wat kosten maar ik ga voor een nieuw blok! Voorkeur gaat dan gelijk uit naar een Turbodiesel. Ik meen dat “De belg” mij hier vast wel aan kan helpen.. Aanbiedingen voor hulp/blokjes zijn welkom!
Toch leuk al die reacties, deze bx gaat voorlopig niet naar de sloop!!!
Ohja, welk spatbord wil je SZ?
http://www.kapaza.be/detail/3464908/Citroen_bx_td.html
is dit iets voor je
Ik heb mijn turbodiesel met GOED blok weggedaan naar autokerkhof vorige week.
Maar vrees dat zei er ook wel wat voor gaan vragen.
Linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter, en alles wat eraan vast zit
Goed, kan ik weer opzoek naar ander
Succes alvast met ombouwen (nu moet je wel )
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb nog een sloop tzd turbo break staan, alleen de brandstofpomp is lek, blok heeft 338000 gelopen…
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ijs BX
Mijn BXdiesel was ook APK afgekeurd op het chassis motor had 295.000 gelopen en liep nog uitstekend zonder olieverbruik is weggegaan voor €200,00 dus gewoon even goed zoeken.
Ermh..vanwaar die opmerking? als je het over mijn auto hebt, was geen turbo diesel en zonder olie loopt geen 1 auto.
Abyssion schreef:Oww ik dacht dat je een Turbo had,komt het door slecht onderhoud?
Kwil niet vervelend doen hoor, maar kun je misschien topic even goed lezen?
Ijs schreef:Ermh..vanwaar die opmerking? als je het over mijn auto hebt, was geen turbo diesel en zonder olie loopt geen 1 auto.
nou ik heb het met me xm toch ruim 600 km vol gehouden ops:
maar laten we weer on toppic gaan en voor een oplossing kijken