32 van de 37
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

Ijs zijn BX TZD ( Nieuw blok!! Nu inbouwen.. )
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 oktober 2006 12:30 AM
  [ # 466 ]

Medeforummer Stan zat laatst over een ZX TD Blok in zijn auto te denken. Hij heeft toen ook bij hem in de buurt een ZX gevonden met 19 TD motor. Zeldzaam spul: maar daarmee moet je wel wat kunnen.

Wel een paar lastige beperkingen.

Hij zit in de verkeerde koets dus qua conversie kun je wel eens wat lastige idngen tegenkomen, met name met de intercoolerslangen enzo. Verder zul je met de hydrauliek in de knoop komen, al kun je dat wel oplossen met een XAantia 1.9 (T)D HD pomp constructie zoals ik ook op mijn Turbo D12 heb.

Je kan de versnellingsbak nemen van die ZX. Uitlaat is verder gelijk aan de BX multipoint motoren, behalve de voorpijp, die is specifiek turbodiesel.

Sja, verder heb je nog dingen nodig als een BX radiateur enzo… wellicht is een BX TxD Turbo sloper toch het handigst.

Sja, er ligt hier een mooie uitdaging.

Foeter modus:
wel stom zeg…  Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

verklaring
als je oliedruk wegvalt gaan ook altijd al je lampjes branden. Kijk maar wat er gebeurt als je motor afslaat. Dat oliedrukcontact zorgt er ook in het dashboard voor dat de testfunctie van de andere belangrijke lampjes wordt uitgeschakeld….

Meja, met die BX wordt je soms een beetje lampjes moe en schuif je het op de LHM, maar dan had je toch het oliedruklampje echt over het hoofd gezien.

In elk geval levert het je wel een hoop werk en kosten op.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 oktober 2006 12:33 AM
  [ # 467 ]

Ik had mijn oliepeil nog willen controleren voordat ik net wegging in Lelystad…ben dat door de regen helemaal vergeten Rolling Eyes
Morgen maar eens doen voordat ik wegrij…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 oktober 2006 12:39 AM
  [ # 468 ]

Alles is al gezegd… Zwaar klote!!! Hoop dat de BX snel weer meer kan dan alleen glimmen, succes ermee!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 oktober 2006 12:44 AM
  [ # 469 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik had mijn oliepeil nog willen controleren voordat ik net wegging in Lelystad…ben dat door de regen helemaal vergeten Rolling Eyes
Morgen maar eens doen voordat ik wegrij…

Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren dat ik voor het laatst gepeild heb. Misschien nog voordat ik naar Parijs ging?  Surprisedops:

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 oktober 2006 12:46 AM
  [ # 470 ]

Ik heb meestal ook teveel vertrouwen in de oliepeilmeter (jaja, nu heb ik nog maar een lampje) op het dashboard… Alleen bij de eend peil ik regelmatig, de Xantia staat gelukkig altijd op max.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 22 oktober 2006 12:46 AM
  [ # 471 ]

@mpostma

Ik heb even contact gehad met ruben, hij heeft nog een bx turbodiesel blok liggen. Als ik alles beetje bij elkaar kan sprokkelen gaat die erin, ik ga de uitdaging maar aan..heb de gehele week vakantie en hoop op wat kennisen/vrienden die willen helpen.. Rolling Eyes

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 22 oktober 2006 12:56 AM
  [ # 472 ]
Ijs schreef:

@mpostma

Ik heb even contact gehad met ruben, hij heeft nog een bx turbodiesel blok liggen. Als ik alles beetje bij elkaar kan sprokkelen gaat die erin, ik ga de uitdaging maar aan..heb de gehele week vakantie en hoop op wat kennisen/vrienden die willen helpen.. Rolling Eyes

OK. Het is wel fijn als het een beetje een compleet blok is. Eigenlijk heb je best wel veel nodig om er een turbodiesel van te maken.

uitlaatk, koppelingskabel, versnellingsbak, extra koelfan+bedrading, expansietankje, koelwaterslangen, radiateur, intercooler, luchtslangen, caterventilatieslangen,intercooler, korte motorkap+bekleding+aanverwanten… NOg best een hoop spul..

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 22 oktober 2006 01:03 AM
  [ # 473 ]

Flink balen dus.  Het is ook ongeveer het laatste wat ik zou verwachten bij jouw tip-top BX…de motor drooggelopen.

Wens je de komende week dus veel vrienden/kennissen en lekker sleutelweer in Frieslân.

Good luck!

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 22 oktober 2006 01:41 AM
  [ # 474 ]

tja, das balen zeg Mad

maar als het waarschuwingslampje van je oliedruk kapot is kan je het ook niet zien natuurlijk Wink  bij mij doet ie het ook niet, maar heb gelukkig een oliedruk meter. dus dat scheelt wel weer.

vandaag heb ik olie ververst. en extra liter erop gegooit. aangezien de carterpakking al een jaar lek is is die liter er ook weer snel uit.
overigens heb ik ook andere olie nu erop gegooit, 0W40. loopt als een zonnetje Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 22 oktober 2006 12:25 PM
  [ # 475 ]

Nou de mijne lekt nu wél olie hoor.. Laughing

kijk ik gisteravond nog even naar me auto, zie ik op rechter spatbord voor(bovenop) een gigantische deuk ..het lijkt wel alsof er iemand met 2 handen heel hard op gedrukt heeft..sjee heb ik weer Evil or Very Mad

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 22 oktober 2006 12:29 PM
  [ # 476 ]

Hah, strak plan..ik ga zo even wat spullen klaar zetten..!

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 22 oktober 2006 12:49 PM
  [ # 477 ]

Jammer dat je zo ver weg woont (lees andere kant van nederland Shocked ) Erik, ik had je er graag bij geholpen….

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 oktober 2006 01:15 PM
  [ # 478 ]

Ligt inderdaad een beetje uit de richting.
Overigens peil ik wel af en toe.
Tsja, nieuwe auto he, even kijken wat ie verbruikt.
Daarnaast kan je op mijn meter niet vertrouwen, vandaag geeft hij aan dat ie leeg is, morgen staat ie weer vol… Rolling Eyes

Trouwens Erik, hadden we nu toch maar die TZI gekocht he Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 22 oktober 2006 01:31 PM
  [ # 479 ]

Wat een draadje is dit aan het worden zeg. Eerst de geboorte (aankoop) meegemaakt van een prachtige BX. Daarna hebben we haar zien opgroeien tot een prachtige schoonheid, die elke minuut vd dag gekoesterd werd. Ze werd nog eens voorzien van nieuw binnenwerk ook. Hele volkstammen forummers hebben zich aan haar schoonheid gelaafd en nu heeft ze een hartstilstand gehad. Welk een treurnis, ik kan het bijna niet geloven. Maar er gloort dus hoop, wellicht krijgt ze een donorhart. Conserveer haar daarom goed zodat ze straks weer gereïncarneerd de weg op kan. Klaar voor een 2e leven. Een 2e leven dat we haar zo van harte gunnen.

Suc6 IJs en hulde aan iedereen die je bijstaat.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 22 oktober 2006 02:43 PM
  [ # 480 ]

Héél jammer van deze mooie bx. had haar graag gezien in lelystad.
Als je deze week van plan bent om een ander blok in te bouwen, ik ben niet superhandig, maar het kleine sleutelwerk lukt mij ook nog wel Laughing  Wil dan best een dagje die kant op komen om een dagje te sleutelen.

Veel suc6 ermee verder!

Profiel  

32 van de 37
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook