Bij bochten naar rechts met mijn ZX 1.4 (U9, 3 drs, ‘93) hoor ik geratel linksvoor. Het lijkt af te nemen als ik gas terug neem (of de koppeling in), en toe als ik gas geef. Ik heb niet de indruk dat ie uitbreekt in bochten of zo (dus waarschijnlijk ligt het niet aan de fusee…).
Bovendien trilt mijn stuur steeds erger als ik flink moet remmen.
Wat-o-wat is er aan de hand? Lager? Aandrijfas?
Graag tips en wijze raad.
ooit: Acadyane, Visa, ZX, BX 16 ‘92, 2CV6 ‘81, GS/A Pallas ‘81, XM 2.0 CT Turbo ‘94, XM 2.0i 16V SX ‘95, Saxo 1.1 SX ‘97, BX 14 RE ‘86, Ami 8 Break ‘75, AX 1.1 Spot ‘95, Xantia 1.8 16V ‘00, Saxo 1.1 ‘00
heden: 2CV6 ‘83, Xantia 1.8 16V ‘98, C3 ‘15
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
blijf dit even volgen.. Mijn stuur trilt ook bij remmen (eerste gedeelte van het rempedaal niet, pas bij weerstand onder het pedaal=stevig remmen)
Bij mij is het hele remsysteem vorig jaar vervangen, dus aan iets behorende tot het remsysteem zal het niet zijn.
Ik zou niet zeggen kromme remschijf, want dat is het bij mij ook niet, maar die ratel weet ik het nog net niet zo mee..
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Michelangelo schreef:Bij mij is het hele remsysteem vorig jaar vervangen, dus aan iets behorende tot het remsysteem zal het niet zijn.
Ik zou niet zeggen kromme remschijf, want dat is het bij ook niet, maar die ratel weet ik het nog net niet zo mee..
Als het gehele remsysteem vervangen is vorig jaar, wil dat niet zeggen dat er een jaar later geen remschijf krom kan zijn.
Getril tijdens remmen is vaak een kromme remschijf.
Geratel in bochten is meestal een versleten homokinetische koppeling van de aandrijfas, vaak veroorzaakt door doorrijden met een kapotte aandrijfashoes.
Eric Vertogen schreef:Als het gehele remsysteem vervangen is vorig jaar, wil dat niet zeggen dat er een jaar later geen remschijf krom kan zijn.
Getril tijdens remmen is vaak een kromme remschijf.
Vooral als er Kwikfit boven aan de bon staat
Want?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ZX1.4i schreef:Eric Vertogen schreef:Als het gehele remsysteem vervangen is vorig jaar, wil dat niet zeggen dat er een jaar later geen remschijf krom kan zijn.
Getril tijdens remmen is vaak een kromme remschijf.Vooral als er Kwikfit boven aan de bon staat
hehe.. laat dat ook nou net het geval zijn.. maar persoonlijk zegt me dat niks…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Z.X. heeft een punt…
Vaak slecht gemonteerd, niet goed de naaf schoongemaakt.
Gebeurt helaas vaak!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Een kromme remschijf kan helaas weer redelijk snel opnieuw optreden. Eventueel nog laten afslijpen. Rijdt echter niet te lang door met die aandrijfassen. dat zou ik toch op korte termijn laten verhelpen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik had er bij mijn zx ook last van. Remschijf krom, nieuwe erop laten zetten (2 uiteraard) en jaar later: tril tril tril.
kon ik ze weer vervangen. En ik hou echt mijn voet niet op de rem bij het verkeerslicht (heb het ook bij geen 1 andere auto ooit gehad)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Kan van alles zijn. vet op de schijf, vaak met hete remmen door een diepe plas gaan. en te vaak te zacht remmen
Je kan beter één keer wat harder remmen dan 500meter met een slepende rem rijden.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Inderdaad. En het probleem lijkt zich vaker voor te doen bij de massieve schijven.
Vermoedelijk kunnen de schijven hun warmte niet goed kwijt. Ik heb zelf in de de 13 jaar dat ik ZX heb gereden twee keer voortijdig de schijven moeten laten vervangen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!