Nou Ijs weet het al, maar goed ik bied mijn beide handen handen en de gereedschapkist van mijn pa dan aan. Goed voorbeeld doet volgen zeggen ze dus ik geef dan maar het goede voorbeeld
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Idem hier, als je hulp of gereedschap nodig hebt, ik bied me aan. (heb al enkele bx blokken vervangen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Echt klote voor je Erik van zon mooie bx veel succes met de reparatie en dat hij nog veel kilkometers mag maken grin
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
V2 schreef:0W40? Hrmz, volgens mij is die liter er dan inderdaad zo uit, want dat is toch veel te dun?
als de motor en olie op temperatuur zijn gaat ie wel zweten, maar als ie stilstaat is er niets aan de hand, tot de olie op temp is. Overigens heb ik dunnere olie voor de winter erin gedaan ook. is net wat beter bij koude start, en loopt ie net wat soepeler op
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
metro2005 schreef:AAAAAAAAAai wat zonde ! ( en wat dom )
NOOIT lampjes negeren….
Balen man!
En elke week (of meer) olie peilen.
Ik trek bij de diesels zo’n 2x per week de oliepeilstok eruit (je weet tenslotte maar nooit)...zo ook bij mijn *oude* Tzd-turbo waar Renz nu nog mee rijdt…vorige week zag ik dat hij nog maar 2 mm boven het minimum stond en hij wilde net weer een lange rit maken naar het oosten van het land….dus maar een 1,5 liter erbij gegooid.
Wat oudere diesels gaan toch altijd wat olie gebruiken ook al is het niet veel.
Triest voor je, Ijs
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dit is echt heel naar voor je zeg!
Goed dat er genoeg mensen zijn die je kunnen helpen, en dat Sint Ruben (die titel verdient ie wel met zijn walhalla ) een blokkie voor je heeft!
Misschien een tip, ik heb al maanden als standaard alarm in mijn telefoon, elke zondagmiddag om 14:30 de herinnering om de sapjes te peilen, dan vergeet je het in ieder geval nooit!
Heel veel succes met de transplantatie van het blok!
Maar het kan bijna niet anders dat dat goed gat komen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
V2 schreef:Ik heb het blok vandaag trouwens even horen lopen, en dat was niet best. Heb weinig BX diesel ervaring, maar het was wel duidelijk dat ‘t niet zo hoorde. Rochelend en kuchend kwam ie tot leven, en rammelend op 3 poten schudde ‘t blok in de steunen heen en weer. Ohja, en er kwam ook een respectabele mistbank uit de uitlaat tevoorschijn
Doet me altijd weer verdriet als ik dit zo lees, dat er weer een oud en vertrouwd PSA D blok het leven heeft gelaten.
Gelukkig komt het niet veel voor, maar toch…....
sterkte ijs! ik hoorde het al op de meeting. ik hoop dat je het snel weer gefikst hebt, dan kan iedereen jouw auto op de volgende meeting bewonderen!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mechuccio schreef:en dat Sint Ruben (die titel verdient ie wel met zijn walhalla ) een blokkie voor je heeft!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Mechuccio schreef:en dat Sint Ruben (die titel verdient ie wel met zijn walhalla ) een blokkie voor je heeft!
Sint doet gratis he?
Maar ben er ongeveer uit met Ruben, met beetje geluk (hoop ik) dinsdag doormiddel van PrutsyLJ met de xantia gas bak richting zuiden om blokkie te fixen, heeft ook aangeboden om te helpen met uit- inbouw! Meer hulp is welkom !
Geld wat er overigens nu in gepompt gaat worden komt er nooit en nimmer meer uit, maar wil deze bx echt op de weg houden..soms heeft een emotionele waarde ook nadelen…
Ijs schreef:Sint doet gratis he?
Maar ben er ongeveer uit met Ruben, met beetje geluk (hoop ik) dinsdag doormiddel van PrutsyLJ met de xantia gas bak richting zuiden om blokkie te fixen, heeft ook aangeboden om te helpen met uit- inbouw! Meer hulp is welkom !
Geld wat er overigens nu in gepompt gaat worden komt er nooit en nimmer meer uit, maar wil deze bx echt op de weg houden..soms heeft een emotionele waarde ook nadelen…
Jaja dat is een mooi project voor de herfstvakantie. De reden is wat minder natuurlijk maar goed dit houd me op de straat he
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ijs schreef:Citroenbx schreef:Mechuccio schreef:en dat Sint Ruben (die titel verdient ie wel met zijn walhalla ) een blokkie voor je heeft!
Sint doet gratis he?
Dat heb ik ook niet geschreven hé
Ijs schreef:
Die illussie moet je gelijk laten varen. Hooguit kun je stellen dat als je er pakweg 700 EUR in steekt om het torretje weer aan het tokkelen te krijgen dat je dan toch een fijne turbodiesel hebt staan.
Hoewel er een hoop kosten op je af zullen komen (met de complete motor ben je er nog niet) raad ik je toch dringend aan om kritisch te kijken naar bepaalde zaken die je met inbouw makkelijk kan bereiken en vervangen. Distr. riem, spanners, waterpomp, koppelingsset zijn zo wat van die zaken. Let verder op de staat van de koelwaterslangen. Deze zijn vaak in deplorabele staan en overleven het loshalen en weer vastzetten soms al niet zonder te gaan lekken. Als ze gewoon in positie blijven, kunnen ze het nog lang uithouden, maar moet het een keer los (met het nodige buigen en bewegen) dan is het soms net teveel. Nu zou ik niet alle slangen preventief vervangen (is wel erg duur) maar kijk er wel kritisch naar.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
PrutsyLJ schreef:Ijs schreef:Sint doet gratis he?
Jaja dat is een mooi project voor de herfstvakantie. De reden is wat minder natuurlijk maar goed dit houd me op de straat he
hmmm, jullie komen toevallig niet langs Nijmegen?
Ik moet nog een bergje zooi bij Ruben hebben en weet eigenlijk niet wanneer ik daarnaartoe moet…
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
OFFTOPIC
hmmm, jullie komen toevallig niet langs Nijmegen?
Ik moet nog een bergje zooi bij Ruben hebben en weet eigenlijk niet wanneer ik daarnaartoe moet…
ik rij zaterdag naar amsterdam, ergens afspreken?