Ik kan, als donor voor mijn resto-eend, een Visa GT kopen. (voor de motor idd!) Wat houdt de GT in vredesnaam in? Zit daar hetzelfde motorblok als een gewone Visa in (dwz 652 cc?)?
Ben benieuwd,
Rens
Nee. De Visa GT had een 4-cilinder 1.4 liter motor. Dat is dus heel wat anders dan de 0.6 voor een 2CV. En tenzij je een 2CV “on steroids” wilt maken is die Visa dus geen optie qua motor.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
volgens mij een 80pk carbu 1.4, later de 1.4S geworden geloof ik
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Neenee, de GT heeft een 1400 onder de kap liggen. Ze zijn trouwens enorm zeldzaam, die GT’s (en de Visa in het algemeen) dus ze verdienen het absoluut niet om zomaar gesloopt te worden voor de zoveelste 2cv6…
edit: ik was te laat met mijn antwoord
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Komen idd weinig meer voor die GT’s, van de bijzondere Visa’s praktisch niets meer en dat is best zonde wanneer er dan een gesloopt wordt.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Oke, .. weet ik dat ik dat ieg niet kan gebruiken.
Ik weet ieg dat het aantal cilinders niet zo maar gewijzigd kan worden, toch? (Een porsche motor (6-cilinder) in een kever (4-cilinder) zetten heeft nogal wat om het lijf. Of zijn hier andere ervaringen mee?
Zijn er naast de visa motor nog meer opties voor de eend?
Rens
Oh, nog even ter verduidelijking, ik ben gewoon de opties aan het bekijken voor mijn restauratieeendje. Ik zou graag willen dat de eend vooral met lage snelheid goed in het verkeer mee kan doen, de top interesseert me niet zo veel. (rijd ik toch niet) Eventueel minder toeren zou wel leuk zijn, op hogere snelheden!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Een 2cv gaat over het algemeen prima mee in stadsverkeer.
Ik weet hoe een 2cv rijdt, .. heb er inmiddels al 2 versleten ..
Maar daarom wil ik het wel weten ...
GS/A motor? Schijnt te kunnen, rijden er meer van, moet iets over te vinden zijn. of je echter nog een GS/A motor vind die niet al door ene liefhebber in zijn/haar schuur is opgeslagen is de vraag.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik weet wel iemand die en GS motor in de schuur heeft liggen, maar die wil hem echt niet kwijt.
Maar stel je vindt een leuke GS motor en schroeft die in je Eend dan moet je het plaatwerk enigzins aanpassen om alles te laten passen (motorkap verlengen). Ok vraag ik me af wat die motor met het (orginele???) chassis doet.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wil je zoiets legaal doen dan zul je een ami super chassis moeten zien te vinden. En die vind je nog moeilijker dan een GS blok.
De aanpassing die over het algemeen wordt gedaan (motorkap verlengen) vind vreselijk lelijk.
Maar goed, ieder zijn eigen ding.
Edit; dit is zo’n 2cv/GS creatie;
@ Rens:
Zeg jou plaatje, is dat een afgefikte Dyane?
als je de motorkap niet wilt verlegen, kun je ook een apart subframe bouwen voor de motor. Hierdoor staat de motor verder naar achteren.
Het is dan wel zo dat je een gat in je voetenbak moet maken om de achterkant van de bak kwijt te komen.
tis maar net wat je wilt.
echter heb je voor een 4 cilinder eend een ami-super chassis nodig
Visa Ventje schreef:@ Rens:
Zeg jou plaatje, is dat een afgefikte Dyane?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=174721
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017