6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

De zuinigste rijder van Nederland
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 oktober 2006 02:05 PM
  [ # 76 ]
Handjes schreef:

Even voor (mijn eigen) duidelijkheid: diesels en injectiemotoren stoppen met inspuiten als je op de motor afremt (in een versnelling dus!)? Als je in neutraal zet (uitrollen), dan blijf je wel inspuiting houden.
Bij carburateurmotoren ben je wèl het zuinigst in neutraal, ook al blijft er een klein pisstraaltje verbruik.

Inderdaad. Maar zoals ook al aangegeven loopt de snelheid veel sneller terug als je afremt op de motor. Neem bijvoorbeeld uitrijden op de uitvoegstrook, je kan heel lang uitrijden zonder het overige verkeer te hinderen als je lekker freewheelt.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 11 oktober 2006 02:27 PM
  [ # 77 ]

Ik snap geen bal van die site Rolling Eyes

600 km gereden op 31,2 Liter = 1 op 19,23 ..Netjes toch ?  Rolling Eyes

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 11 oktober 2006 02:34 PM
  [ # 78 ]
Ijs schreef:

Ik snap geen bal van die site Rolling Eyes

600 km gereden op 31,2 Liter = 1 op 19,23 ..Netjes toch ?  Rolling Eyes

Absoluut erg netjes.
De wedstrijd gaat uit van resultaten per 1000 km of meer, daarbij word je geacht een keer of drie te hebben getankt, zodat een goed meetresultaat kan worden behaald. Zodra je dus na het invullen van kilometers en liters over de 1000 km heen gaat, dan wordt automatisch een heat opgeslagen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 19 oktober 2006 07:38 PM
  [ # 79 ]

En ik heb prijs! Ik krijg net een mail binnen dat ik een training Het Nieuwe Rijden hebben gewonnen. Ik mag naar het circuit in Lelystad.
Maarja, heb ik nou nog een training nodig? Of zal ik eens flink gassen en gummen over dat circuit?? Dat zal dan de nodige Shocked  Shocked opleveren.

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 oktober 2006 07:58 PM
  [ # 80 ]
hogervp schreef:

En ik heb prijs! Ik krijg net een mail binnen dat ik een training Het Nieuwe Rijden hebben gewonnen. Ik mag naar het circuit in Lelystad.
Maarja, heb ik nou nog een training nodig? Of zal ik eens flink gassen en gummen over dat circuit?? Dat zal dan de nodige Shocked  Shocked opleveren.

Patrick

Kijken of je de ECE waarde van het cursusvoertuig met 100 % kan verslechteren Wink Moet best kunnen lukken.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 19 oktober 2006 10:27 PM
  [ # 81 ]

Eigenlijk vreemd om deelnemers aan HNR nog eens te belonen met een training. Ik zal eens kijken of ik de instructeurs nog wat kan leren. Wink
Zonder gekheid, wie weet val ik wel door de mand, of krijg ik commentaar op mijn gevaarlijke rijstijl (maximaal freewheelen en motor uit).
Ik zal wel zien. Foto’s volgen!
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 20 oktober 2006 11:16 AM
  [ # 82 ]
Ijs schreef:
hogervp schreef:

Heb je je al ingeschreven IJs??  Wink
Patrick

Neee Surprisedops:

Vergeet ‘t maar..

Het klassement wordt opgesteld met behulp van de ECE-norm. De ECE-normen bestaan voor alle auto’s vanaf 1997. Daarom kunnen alleen auto’s uit 1997 of later deelnemen.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 23 oktober 2006 11:39 AM
  [ # 83 ]
Robin schreef:

Vergeet ‘t maar..

Het klassement wordt opgesteld met behulp van de ECE-norm. De ECE-normen bestaan voor alle auto’s vanaf 1997. Daarom kunnen alleen auto’s uit 1997 of later deelnemen.

Zodra er een ECE waarde voor de auto bestaat kan je meedoen, ook al is die van voor 1997. Volgens mij hebben de meeste Citroëns al voor die tijd berekende ECE waarden. De ZX en de Xantia in ieder geval wel.
Vandaag overigens weer getankt, 1 op 17.5. Niet slecht zeg ik zelf. Maar als ik zie waar de top van het klassement uit bestaat! Er zijn er bij die zo’n 1 op 50 halen.  Shocked
Enigszins discutabel.  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 23 oktober 2006 12:30 PM
  [ # 84 ]
karel schreef:
TurboTilbo schreef:
hogervp schreef:

Vandaag is de wedstrijd officieel van start gegaan: bandenspanning weer extra gecontroleerd, ramen blijven dicht, maximaal uitrollen, niet remmen, geen verlichting aan. Ik ben klaar voor de hoofdprijs!

Patrick

Lekker gevaar op de weg spelen voor die paar euro’s…

Het langzaam rijden als gevolg van al dat uitrijden levert een hoop tijdverlies en irritatie, en daarmee gevaar op. Ik ben niet de enige die zich dood ergert aan mensen die de boel verschrikkelijk ophouden door ruim voor ieder stoplicht of rotonde de voet v/h gas te halen en zo vloeiend mogelijk - maar oooo wat langzaam - de route af te leggen. Vandaag zo nog een aantal malen mensen ernstig in moeten halen, ook waar het niet mocht maar wel “kon”. Zij hadden blijkbaar geen haast, nou ik wilde toevallig gewoon dóórrijden omdat ik nog veel meer te doen had.

Ik heb maar één leven, en wil daarvan geen groter deel in de auto zitten dan strikt noodzakelijk is. Helemaal geen kwestie van stress, maar van nuttige tijdsbesteding. En kom me er niet mee aan dat hnr zo tijdbeparend is - been there done that.

Ik rol ook altijd uit bij verkeerslichten. Wat heeft het nou voor zin om als een bezetene op een rood verkeerslicht te komen afstieren en dan vol in de ankers te gaan?
Daar win je echt geen tijd mee hoor.
En met een 0-100 acceleratie van 10 seconden ipv 13 ben je echt geen minuut eerder thuis.

relax, het verkeer zit al vol genoeg met van die opgefokte types. Als je niet lang in de auto wilt zitten moet je dichtbij je werk gaan wonen of gaan fietsen of het OV pakken.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2006 10:08 PM
  [ # 85 ]
M&M schreef:
metro2005 schreef:

En met een 0-100 acceleratie van 10 seconden ipv 13 ben je echt geen minuut eerder thuis.

Nee maar wel 3 seconden

nee je staat 3 sec langer voor het stoplicht Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 24 oktober 2006 11:47 AM
  [ # 86 ]

Daarom laten de slimme rijders die rappe jongens ook altijd voor gaan. Kan je mooi meeliften bij het stoplicht.
Overigens zal de ware anticipeerder zijn snelheid aanpassen aan het verkeersbeeld en er voor zorgen dat hij/zij zoveel mogelijk de juiste snelheid rijdt om met zo min mogelijk snelheidverlies het volgende stoplicht te passeren. Werkt vooral goed op trajecten waar je de weg kent en het stoplichtpatroon kent.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 19 december 2006 12:13 AM
  [ # 87 ]

De uitslag van de zuinigheidswedstrijd is bekend: geen zeeuw.
Winnaar is Leon Klerks uit het o zo mooie brabantse Waalwijk, dagelijks rijdend in een altijd mooie citroen Xsara 1.8 16V.

Verbruik -54,79% t.o.v. ECE norm.  Dat kán toch helemaal niet.

Léon waar blijf je, meld je aan op het citroen-forum.nl voor txt en uitleg. Rolling Eyes

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 december 2006 12:19 AM
  [ # 88 ]

[/url]http://www.dezuinigsterijder.nl/klassementen/klassement.jsp

hoezo winnaar

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 19 december 2006 12:30 AM
  [ # 89 ]

Leon heeft de finale gewonnen. Dat wordt er bedoeld.
In de top van het klassement stonden meer uiterst discutabele verbruikscijfers. En inderdaad ik zet ook mijn vraagtekens bij zijn verbruik. Maar op http://www.vk.nl heb ik een videoverslag gezien waar hij in voorkomt, en hij komt zeer serieus over. Maar dan nog, stel het ece verbruik van de Xsara 1 op 14, dan zou hij 1 op 28 hebben gereden!!  Shocked
Dat vraagt zeker om uitleg.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 19 december 2006 01:08 AM
  [ # 90 ]

Patrick, gevonden !
http://www.volkskrant.nl/static/video/ombouw.html
zoek op: zuinigste rijder (en dan filmpje van 16 december)

Helaas zonder de xsara maar met VW besteller. Hij werkt namelijk als chauffeur bij een sneltransportbedrijf.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook