2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
een "nieuwe" BX voor Harm! Nu met nieuwe foto’s
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 november 2004 01:48 PM
  [ # 16 ]

Nee, hij wil ‘m stiekum helemaal niet kwijt geloof ik… compleet maf van BX’en die gast Smile
Overigens wel een eerlijk en te vertrouwen bedrijf als ik ‘t goed inschat, maarre die middenarmsteun? Ik verdenk ‘m ervan dat ie uit mijn GTi komt (blauwige stof erop, mijn GTi heeft gaatjes op de bevestigingspunten…)

En inderdaad, ik zou ‘m ook liever origineel hebben

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 november 2004 02:30 PM
  [ # 17 ]

mooie bx hoor Cool
weer een bx van de ondergang gered Smile

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 november 2004 02:32 PM
  [ # 18 ]

weer een bx van de ondergang gered

Sja, of hij gaat z’n ondergang nu tegemoet….. Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 november 2004 02:59 PM
  [ # 19 ]
T(h)ijs schreef:

Och joh, liever zon ouwetje waar je alles zelf kan doen dan een nieuwerwets ding met allemaal electronica waarvoor je steeds naar de dealer moet Smile Als het technisch allemaal in orde is komt het optisch ook nog wel goed. Btw roesten die 87’er subframes nog eigenlijk?

Nou, de eerste GTI’s (zonder kat) waren wel al voorzien van electronische multipoint injectie (Bosch LE3 jetronic)! Dus helemaal computer-loos is een “87er GTI ook niet. En check eens de motorruimte van een GTI, zit lekker vol, dus sommige zaken zijn nogal lastig bereikbaar (bijv. startmotor). De 16v is trouwens nog lastiger wat dat betreft, moet je zo ongeveer je hele radiateur voor verwijderen.  Sad

En inderdaad Harm, die trekkracht is heerlijk. Eigenlijk is het de allerlekkerste auto die ik ooit heb gehad (ik had er ook een, een zilvergrijze)! En desgewenst best zuinig, heb er ooit een keertje 1: 13,5 mee gehaald. Veel plezier ermee. Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 november 2004 03:10 PM
  [ # 20 ]

Prachtige computer, die Bosch Smile
Enne 1 op 13,5? da’s zuiniger dan m’n Progress !

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 november 2004 04:25 PM
  [ # 21 ]

Jah, dat heb ik dan ook maar 1 keertje gehaald hoor. Zolang als ik mijn GTI had heb ik het verbruik bij gehouden. Gemiddeld over de hele periode dat ik ‘r had scoorde ik 1: 11,8. Toch niet slecht voor zo’n krachtige auto. Maar ik heb dan ook een vrij zuinige rijstijl (wat niet wil zeggen dat ik als een ouwe lul rij hoor!  Wink ). Slechter dan 1: 10 is het bij mij in elk geval nooit geweest.  Cool

Oh ja, roesten deed mijn GTI best wel, maar het subframe had daar niet zo’n last van. Dat probleem schijnt vooral bij de BX type 1 te spelen, en rond 1989 schijnen er ook wat problemen mee te zijn geweest, maar daar ben ik niet zo van op de hoogte.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 november 2004 09:44 PM
  [ # 22 ]
Harm schreef:

Nee, hij wil ‘m stiekum helemaal niet kwijt geloof ik…

compleet maf van BX’en die gast Smile

Tsja….welke BX-rijder niet ? Laughing

Ook al rijd ik er (nu) niet meer in…..ik zal die ruim 12 jaar met ze nooit vergeten ! Cool
Ben natuurlijk nog wel z’n oude trouwe dieselmotorje trouw….zeer triest dat hij nu niet meer gemaakt word. Crying or Very sad

Althans…..niet de 1905 cc motor met 65 of 70 pk….maar wel nog de 1868 cc met 71 pk.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 05 november 2004 03:20 AM
  [ # 23 ]

die voor pijp van de uitlaat had er bijna bij mij onder gezeten Laughing
ik weet waar je de auto gekocht hebt, daar kwam ik ook altijd. bij pascal.
het is echt een goed bedrijf en je kan ze zeker wel vertrouwen dat ze goed spul afleveren !!!

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 06 november 2004 02:04 AM
  [ # 24 ]

Hoi Harm,

Dit is ff heeeelemaal langs me heen gegaan… Ik wist wel dat je de motor van je Progress uit elkaar had, maar dat je meteen een andere auto had gekocht wist ik niet!

Op de foto ziet ie er heeel mooi uit!! En het is een van de allereerste GTI’s!!!!! Die zijn al hartstikke zeldzaam joh!  Shocked  Shocked  Shocked

Klopt het dat je kenteken van 31-12-86 of 01-01-87 is?

En mail je adres eens privé. Ik woon ook in Breda, en heb je nog nooit zien rijden…

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 november 2004 02:09 AM
  [ # 25 ]

Hee Wouter,

Ik dacht al, waar blijft ie Smile
De Progress wordt weer in elkaar gezet, daar gaat me broer dan in rijden… ik vond ‘t wel een goed moment om eens een andere NX aan te schaffen.
In het echt issie ontzettend smerig, er moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Maar technisch issie erg goed.
Mijn kenteken is van 30-01-87. Ik heb jou ook nog nooit zien rijden Smile Ik woon in noord, maar je hebt m’n nummer, we kunnen altijd een mini-mini-meeting organiseren.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2004 02:52 AM
  [ # 26 ]
T(h)ijs schreef:

Och joh, liever zon ouwetje waar je alles zelf kan doen dan een nieuwerwets ding met allemaal electronica waarvoor je steeds naar de dealer moet Smile

Pardon? Die oudere GTI heeft meer elektronische “rommel” dan de nieuwere Progress waarvoor ie in de plaats komt.

GR,
Marten

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2004 03:01 AM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Hee Wouter,

Ik dacht al, waar blijft ie Smile
De Progress wordt weer in elkaar gezet, daar gaat me broer dan in rijden… ik vond ‘t wel een goed moment om eens een andere NX aan te schaffen.
In het echt issie ontzettend smerig, er moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Maar technisch issie erg goed.
Mijn kenteken is van 30-01-87. Ik heb jou ook nog nooit zien rijden Smile Ik woon in noord, maar je hebt m’n nummer, we kunnen altijd een mini-mini-meeting organiseren.

Je houd ons wel op de hoogte he? Ik ben wel benieuwd hoe de progress motorzaken vorderen! Waar sleutel je trouwens? In de buurt van Vught of juist bij Breda?

Qua zuinigheid is wel leuk en aardig, maar een GTI staat beslist niet bekend als zuinig. Zeker niet de eersten. 1 op 13.5 haal je met een 1400 met flink doorstampen. De oudere GTI’s zijn wel een stuk sneller maar slurpen meer dan de nieuwerwetse GTI’s met schone motor. Ik heb zelf een keer een week met een schone GTI gereden en had na gevarieerd gebruik een verbruik van 1 op 11. Niet zo zuinig dus. Met mijn turbodiesel (die vooral qua tussenacceleraties zeker niet onderdeed: dit was nog de 18 TD) haalde ik met vergelijkbaar rijden ong. 1 op 16. Maar goed, vooral een vuile GTI is wel ontzettend soepel en snel qua motor, dus je krijgt zeker wel wat terug voor dat benzine verbruik.. Niet om te zeuren hoor, maar wees er wel op bedacht dat ie niet zo zuinig is als een 1600 (waar je toch wel 1 op 14/15 mee kan halen met rustig rijden).

Groet,
Marten

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 november 2004 11:31 AM
  [ # 28 ]

Hee Marten,

De Progress staat in een garagebox in Den Bosch. Het blok is gisteren van de Bossche motorenrevisie teruggekomen, nu krijgen we het fijne karwei om ‘m weer in elkaar te zetten….

Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1 : 10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk. Maar goed, mijn Progress wilde ook niet zuiniger dan 1 : 11,5…
Nouja als ik zuinig wil rijden moet ik geen GTi kopen he Smile

Edit by Lelijke Eend: paar spaties ingevoegd om die smilies te killen

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 november 2004 12:33 PM
  [ # 29 ]
Harm schreef:

Hee Marten,

De Progress staat in een garagebox in Den Bosch. Het blok is gisteren van de Bossche motorenrevisie teruggekomen, nu krijgen we het fijne karwei om ‘m weer in elkaar te zetten….

Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1:10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk. Maar goed, mijn Progress wilde ook niet zuiniger dan 1:11,5…
Nouja als ik zuinig wil rijden moet ik geen GTi kopen he Smile

Dat forum maakt interessante smileys van die 1 op 11 ,  5

In Den Bosch… hehe, dat is dus om de hoek. Ik zou zo zeggen, doe maar een PBtje als je een keer zin hebt om eem bakkie te doen!

Gr.
Marten

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 06 november 2004 09:33 PM
  [ # 30 ]
Harm schreef:

Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1:10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk.

wou dat ik 1:10 haalde Rolling Eyes
die van mij rijd nu op zijn zuinigst 1:8 en bij lekker doortrappen op de snelweg (160+) en een beetje sportief rijden door de stad enzo, gaat ie al snel naar 1: 5 Crying or Very sad
Moet er wel bij zeggen dat ie van mij niet meer standaard is !!!!

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook