Nee, hij wil ‘m stiekum helemaal niet kwijt geloof ik… compleet maf van BX’en die gast
Overigens wel een eerlijk en te vertrouwen bedrijf als ik ‘t goed inschat, maarre die middenarmsteun? Ik verdenk ‘m ervan dat ie uit mijn GTi komt (blauwige stof erop, mijn GTi heeft gaatjes op de bevestigingspunten…)
En inderdaad, ik zou ‘m ook liever origineel hebben
mooie bx hoor
weer een bx van de ondergang gered
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
weer een bx van de ondergang gered
Sja, of hij gaat z’n ondergang nu tegemoet…..
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
T(h)ijs schreef:Och joh, liever zon ouwetje waar je alles zelf kan doen dan een nieuwerwets ding met allemaal electronica waarvoor je steeds naar de dealer moet Als het technisch allemaal in orde is komt het optisch ook nog wel goed. Btw roesten die 87’er subframes nog eigenlijk?
Nou, de eerste GTI’s (zonder kat) waren wel al voorzien van electronische multipoint injectie (Bosch LE3 jetronic)! Dus helemaal computer-loos is een “87er GTI ook niet. En check eens de motorruimte van een GTI, zit lekker vol, dus sommige zaken zijn nogal lastig bereikbaar (bijv. startmotor). De 16v is trouwens nog lastiger wat dat betreft, moet je zo ongeveer je hele radiateur voor verwijderen.
En inderdaad Harm, die trekkracht is heerlijk. Eigenlijk is het de allerlekkerste auto die ik ooit heb gehad (ik had er ook een, een zilvergrijze)! En desgewenst best zuinig, heb er ooit een keertje 1: 13,5 mee gehaald. Veel plezier ermee.
Prachtige computer, die Bosch
Enne 1 op 13,5? da’s zuiniger dan m’n Progress !
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Jah, dat heb ik dan ook maar 1 keertje gehaald hoor. Zolang als ik mijn GTI had heb ik het verbruik bij gehouden. Gemiddeld over de hele periode dat ik ‘r had scoorde ik 1: 11,8. Toch niet slecht voor zo’n krachtige auto. Maar ik heb dan ook een vrij zuinige rijstijl (wat niet wil zeggen dat ik als een ouwe lul rij hoor! ). Slechter dan 1: 10 is het bij mij in elk geval nooit geweest.
Oh ja, roesten deed mijn GTI best wel, maar het subframe had daar niet zo’n last van. Dat probleem schijnt vooral bij de BX type 1 te spelen, en rond 1989 schijnen er ook wat problemen mee te zijn geweest, maar daar ben ik niet zo van op de hoogte.
Harm schreef:Nee, hij wil ‘m stiekum helemaal niet kwijt geloof ik…
compleet maf van BX’en die gast
Tsja….welke BX-rijder niet ?
Ook al rijd ik er (nu) niet meer in…..ik zal die ruim 12 jaar met ze nooit vergeten !
Ben natuurlijk nog wel z’n oude trouwe dieselmotorje trouw….zeer triest dat hij nu niet meer gemaakt word.
Althans…..niet de 1905 cc motor met 65 of 70 pk….maar wel nog de 1868 cc met 71 pk.
die voor pijp van de uitlaat had er bijna bij mij onder gezeten
ik weet waar je de auto gekocht hebt, daar kwam ik ook altijd. bij pascal.
het is echt een goed bedrijf en je kan ze zeker wel vertrouwen dat ze goed spul afleveren !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hoi Harm,
Dit is ff heeeelemaal langs me heen gegaan… Ik wist wel dat je de motor van je Progress uit elkaar had, maar dat je meteen een andere auto had gekocht wist ik niet!
Op de foto ziet ie er heeel mooi uit!! En het is een van de allereerste GTI’s!!!!! Die zijn al hartstikke zeldzaam joh!
Klopt het dat je kenteken van 31-12-86 of 01-01-87 is?
En mail je adres eens privé. Ik woon ook in Breda, en heb je nog nooit zien rijden…
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Hee Wouter,
Ik dacht al, waar blijft ie
De Progress wordt weer in elkaar gezet, daar gaat me broer dan in rijden… ik vond ‘t wel een goed moment om eens een andere NX aan te schaffen.
In het echt issie ontzettend smerig, er moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Maar technisch issie erg goed.
Mijn kenteken is van 30-01-87. Ik heb jou ook nog nooit zien rijden Ik woon in noord, maar je hebt m’n nummer, we kunnen altijd een mini-mini-meeting organiseren.
T(h)ijs schreef:Och joh, liever zon ouwetje waar je alles zelf kan doen dan een nieuwerwets ding met allemaal electronica waarvoor je steeds naar de dealer moet
Pardon? Die oudere GTI heeft meer elektronische “rommel” dan de nieuwere Progress waarvoor ie in de plaats komt.
GR,
Marten
Harm schreef:Hee Wouter,
Ik dacht al, waar blijft ie
De Progress wordt weer in elkaar gezet, daar gaat me broer dan in rijden… ik vond ‘t wel een goed moment om eens een andere NX aan te schaffen.
In het echt issie ontzettend smerig, er moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren. Maar technisch issie erg goed.
Mijn kenteken is van 30-01-87. Ik heb jou ook nog nooit zien rijden Ik woon in noord, maar je hebt m’n nummer, we kunnen altijd een mini-mini-meeting organiseren.
Je houd ons wel op de hoogte he? Ik ben wel benieuwd hoe de progress motorzaken vorderen! Waar sleutel je trouwens? In de buurt van Vught of juist bij Breda?
Qua zuinigheid is wel leuk en aardig, maar een GTI staat beslist niet bekend als zuinig. Zeker niet de eersten. 1 op 13.5 haal je met een 1400 met flink doorstampen. De oudere GTI’s zijn wel een stuk sneller maar slurpen meer dan de nieuwerwetse GTI’s met schone motor. Ik heb zelf een keer een week met een schone GTI gereden en had na gevarieerd gebruik een verbruik van 1 op 11. Niet zo zuinig dus. Met mijn turbodiesel (die vooral qua tussenacceleraties zeker niet onderdeed: dit was nog de 18 TD) haalde ik met vergelijkbaar rijden ong. 1 op 16. Maar goed, vooral een vuile GTI is wel ontzettend soepel en snel qua motor, dus je krijgt zeker wel wat terug voor dat benzine verbruik.. Niet om te zeuren hoor, maar wees er wel op bedacht dat ie niet zo zuinig is als een 1600 (waar je toch wel 1 op 14/15 mee kan halen met rustig rijden).
Groet,
Marten
Hee Marten,
De Progress staat in een garagebox in Den Bosch. Het blok is gisteren van de Bossche motorenrevisie teruggekomen, nu krijgen we het fijne karwei om ‘m weer in elkaar te zetten….
Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1 : 10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk. Maar goed, mijn Progress wilde ook niet zuiniger dan 1 : 11,5…
Nouja als ik zuinig wil rijden moet ik geen GTi kopen he
Edit by Lelijke Eend: paar spaties ingevoegd om die smilies te killen
Harm schreef:Hee Marten,
De Progress staat in een garagebox in Den Bosch. Het blok is gisteren van de Bossche motorenrevisie teruggekomen, nu krijgen we het fijne karwei om ‘m weer in elkaar te zetten….
Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1:10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk. Maar goed, mijn Progress wilde ook niet zuiniger dan 1:11,5…
Nouja als ik zuinig wil rijden moet ik geen GTi kopen he
Dat forum maakt interessante smileys van die 1 op 11 , 5
In Den Bosch… hehe, dat is dus om de hoek. Ik zou zo zeggen, doe maar een PBtje als je een keer zin hebt om eem bakkie te doen!
Gr.
Marten
Harm schreef:Ik hou er rekening mee dat de GTi niet zuinig is, ik heb nu 1:10 gereden, allemaal snelweg eigenlijk.
wou dat ik 1:10 haalde
die van mij rijd nu op zijn zuinigst 1:8 en bij lekker doortrappen op de snelweg (160+) en een beetje sportief rijden door de stad enzo, gaat ie al snel naar 1: 5
Moet er wel bij zeggen dat ie van mij niet meer standaard is !!!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap