kosten vervanging Contactslot Picasso
achte210
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 21 oktober 2006 06:28 PM

Beste mensen, ik heb even wat hulp nodig want ik zit met een paar finaciele vragen.

Ik heb recent mijn contactslot moeten laten vervangen want er zat geen beweging meer in.
kosten cotactslot T200004374 145 euro ex btw
kosten vervangen contactslot + portiersloten vernieuwen 105 euro ex btw
kosten Excellium LDX 5w40 32,13 euro ex btw
kosten klein materiaal 5.25 euro ex btw
kosten auto afslepen euro 55 ex btw
Totaal kosten 342,38 ex btw = 407,43 incl btw

Verder moest er een vervolgafspraak worden gemaakt voor het inlezen van de sleutels en er is een nieuwe stift aangevraagd voor de AB sleutel. Dit kon pas na de vakantie dus we kregen 2 sleutels nieuwe sleutels mee. 1 voor de deur en 1 voor het contact. De oude sleutel was dus niet meer te gebruiken(logisch)

Nu komt mijn echte vraag.
Kloppen de prijzen wel want ik vond het een flinke klap geld. Ik kwam ook vandaag pas tot de ontdekking dat er Excellium LDX 5w40 op de factuur stond. Olie dus????? Ik heb hier niet om gevraagd maar misschien is er wel een reden voor geweest om het te vervangen (????)

Nu hebben we deze week de sleutels laten inlezen en daar gaat de volgende vraag over.
De stift is geplaatst en ingelezen. Deze sleutel kan echter alleen maar in het contactslot. Je kunt er dus niet je portier mee openen. De vorige sleutel(stift) kon dit wel.  KLOPT DIT WEL???
De oude gewone sleutel is ingelezen en deze kan alleen in het contactslot. Je kunt er dus geen portier mee open maken. Dat kon voorheen altijd wel. KLOPT DIT WEL.
De 2 sleutels die we na vervanging meekregen moetsen we houden want dat is zeg maar de 2e set sleutels(???) 1 dus om het portier te openen en 1 voor het contactslot…voorheen kon ik dit allemaal met 1 sleutel(zonder AB) doen.  KLOPT DIT WEL?

Ik zit dus continue met 2 sleutels in mijn broekzak en mij vrouw die de AB sleuetel heeft moet maar hopen dat de batterij niet leeg raakt want dan kan ze zowel de auto niet meer in. Lastig want ik de andere sleutels bij me en de oude sleutel is ook alleen maar voor het contactslot

En nu het leuke. Ontvang ik vandaag ook nog even een factuur voor het inlezen van de sleutels

kosten Gebruik diagnose computer 7.50 euro ex btw
kosten sluetels en computer inleren 12 euro ex btw
kosten sleutelstift 12 euro ex btw
kosten klein materiaal 0,60 euro ex btw
totaal 32,10 euro ex btw= 38,20 incl btw

Dus toch nog extra kosten na die vette 400 euro van die eerdere factuur.

Is het correct dat ze alsnog een factuur sturen voor het inlezen en zijn deze kosten wel correct op gedeelt??....gebruik diagnose computer zegt mij niets.

Kan iemand mij helpen met de prijzen, de geleverde producten en de sleutels alvorens ik naar de citroendealer ga om te reclameren.

Alvast bedankt voor de reacties,

Gerrit-Jan

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 24 oktober 2006 01:01 AM
  [ # 1 ]

Ik zou ook niet blij worden van zo’n 2e factuur, en nog meer van het feit dat je nu twee sleutels nodig hebt, terwijl zowel contact als deursloten zijn vervangen. Dan zou je toch op z’n minst verwachten dat het net als voorheen met één sleutel zou moeten kunnen. 

Ik heb geen idee of dat normale prijzen zijn. ‘K weet wel dat goede (huis)sloten ook al niet goedkoop zijn. Geen idee hoeveel tijd het kost om het zaakje uit- en in te bouwen. Misschien moet je het eens navragen bij een andere dealer of idd hier op het forum.

Oproep medeforummers….of misschien Oldenhage .  Idea

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 oktober 2006 01:04 AM
  [ # 2 ]

Shocked dat is nogal een rekening voor een steje sleutels Sad

wat ik niet snap bij rekening 2 waarom kleinmatteriaal van 60 cent Confused

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 oktober 2006 01:45 AM
  [ # 3 ]
wizardwilly schreef:

Misschien moet je het eens navragen bij een andere dealer of idd hier op het forum.

Oproep medeforummers….of misschien Oldenhage .  Idea

Wat ik veel interessanter vind is wat de ondernemer die de rekening uit geschreven heeft er van te zeggen heeft.
Hoewel ik dit nergens terug kan lezen in de verhaal, mag ik er toch van uit gaan dat je hem als eerste om uitleg hebt gevraagd?

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 oktober 2006 02:41 PM
  [ # 4 ]

klinkt alsof ze een slot en sleutel zonder sleutelnummer besteld hebben.

Dom, zelfs van een 11 jaar oude XM kunnen ze nog een nieuwe sleutel bestellen. De dealer heeft alleen het chassis-nummer nodig en een bewijs dat je wel echt de eigenaar bent

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

JanJV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 25 oktober 2006 10:52 PM
  [ # 5 ]

Hmm, die tweede rekening voor sleutels inlezen is op zich wel kloppend, er is arbeid geleverd enz. Ik vind het echter niet erg servicegericht. Na mijn geouwehoer met sleutels en verkeerde codes zijn ook nabestelde sleutels kostenloos ingelezen. Heb alleen materiaalkosten betaald.

Xsara Coupe ‘99

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook