Ik lees het net pas dat je blok in de soep is gelopen… zonde. Ik heb er veel plezier van gehad.
Goed dat je je BX niet weg doet!
Succes met het inbouwen van het td blok
Jan Hendrik
Zo hier weer wat nieuws!
Morgen (24e) naar De Belg (aka Ruben) afreizen om het Turbo Diesel blok op te halen, eerst naar Elburg afreizen waarna PrutsyLJ + aanhanger met ons het blok gaat ophalen, ik heb er zin in. Er komt uiteraard ook verslag, tevens een ruimte geregeld bij mij in het dorp..
nu nog zien hoe ik dat met motortakel doe, huren voor een weekje kost me 70 euro..maar een nieuwe kost 150 euro….what to do?
Gr,
Erik
Kopen voor 150 en daarna uitlenen voor 5 tientjes per keer
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ijs schreef:Zo hier weer wat nieuws!
Morgen (24e) naar De Belg (aka Ruben) afreizen om het Turbo Diesel blok op te halen, eerst naar Elburg afreizen waarna PrutsyLJ + aanhanger met ons het blok gaat ophalen, ik heb er zin in. Er komt uiteraard ook verslag, tevens een ruimte geregeld bij mij in het dorp..
nu nog zien hoe ik dat met motortakel doe, huren voor een weekje kost me 70 euro..maar een nieuwe kost 150 euro….what to do?
Gr,
Erik
Nieuwe takel voor maar 150?? Hmmm. dan wist ik het wel.. Die had ik er al wel ruim uitgehad. Ik huur er als ik er eentje nodig heb eentje bij de BOels en dan kost t toch snel 30 EUR per dag oid. Dan moet je of plannen dat je de motor in 1 dag eruit haalt en gelijk de nieuwe erin hangt OF je moet 2 x de takel huren (incl. gedoe met vervoer enzo).
Is er ook iemand die mij kan helpen, ik ben op zoek naar iemand die wat onderdelen kan zand(of parel) stralen?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ijs schreef:Is er ook iemand die mij kan helpen, ik ben op zoek naar iemand die wat onderdelen kan zand(of parel) stralen?
euh, ik
wat moet er gebeuren? zend ik het wel na
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
1 TurboDiesel conversiekit vertrokken uit België richting het hoge noorden(van Nederland…)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Zo’n conversie-kit, wat houd dat precies in? :
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Alles van luchttoevoer, radiator, koelwaterslangen enzo is ander.
Dus blok + bak + radiator + intercooler en al die slangenzooi…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Alles van luchttoevoer, radiator, koelwaterslangen enzo is ander.
Dus blok + bak + radiator + intercooler en al die slangenzooi…
Slangenzooi? Koelslangen? En zijn die nieuw, of zijn dat donordingen? Heb je daar nog meer sets van? En wakosda?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
noops, heb enkel nog slechte turboD blokken staan, geen koelwaterslangen enzo meer… sorry…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Verslagje komt morgen aangezien ik net thuis ben na wat probleempjes.. Het was iig een dure middag..
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
oei, dat is een latertje geworden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik gok aangehouden of de GTI van ab stuk(die lekte al LHM)
wat houdt dat in slechte blokken ??
Ik Pb je effe
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Zo, het is inmiddels bijna 5 uur en LJ en ik zijn weer bij mij thuis..
Gister vanochtend naar Belgie afgereist samen met AB en LJ om een nieuwe dieselblok te halen (een turbo welteverstaan.. ). Rond 8 uur weggegaan en ab opgehaald hier uit de buurt, daarna rond 10 uur was ik bij leendert-jan die had aangeboden te rijden met de xantia gasbak met aanhanger (benzinei s toch wel erg duur.. ). Enkele km’s voor LJ was de versnellingspook een soepje, de schakelstang was eraf. LJ en Vaders haastte zich naar ons en drukte de schakelstang er weer op (maar hij was erg versleten). Daarna een bakkie en een koekje (je weet wel.. ) Daarna naar Wouter Smits gereden om nog wat onderdeeltjes te halen die toch naar Ruben moesten! Het regende helaas wel de hele dag, bij wouter moesten we even wachten, later kwam hij aangereden met zijn DS en liet zijn (puntgave!!) Digit zien! (smelt.. ) Maar dan het pronk stuk in de garage.. Type 1 16 TRS automaat in Vert Cali met bruin interieur.. . Die wil ik! Ik begreep dat hij van beerpeet was maar wat een mooie wagen . Eenmaal ingeladen richting belgie, onze groote vriend Tom begeleide ons naar Belgie. Na verloop van tijd begon de xantia erg stroof te schakelen en onkoppelde bijna niet meer. Maar we waren er bijna, nog even doorzetten! Eenmaal aangekomen bij het walhalla, ook wel Ruben’s werkplaatst genoemd de xantia gefixd en was weer klaar. Ruben liet ons zijn werkplaats zien waar ik echt mijn ogen uit heb gekeken, is hij niet de reden dat zoveel onderdelen zo zeldzaam zijn.. . Ik kwam voor de motor + wat onderdeeltjes om mijn auto van een Turbodiesel te voorzien, uiteindelijk nog heeeeel veel meer meegenomen..
Even een klein lijstje Met nieuwe onderdelen:
3 Motorsteunen
Luchtfilter
Oliefilter
Koppakking
Spruitstukpakking
Inlaatpakking
Carterpakking
Kleppendekselpakking
Olieseals
Klepseals
Koppelings
Fantilatoren
Stuurashoezen
Distributieriemen
HD-Riem
Spanrollen
Thermocontact
Octopus
Waterpomp
Oliedruk schakelaar
Radiateur
Daarnaast nog een stel hele mooie GTi velgen met 2 mooie banden! Naast alle nieuwe onderdelen natuurlijk het Turboblok + Turbo + intercooler + alle slangen + stuurbekrachtiging + dubbelkoelfans + luchtfilterhuis + mistlampen!
Het was al donker (rond 8 uur ‘s avonds toen we bij ruben weg gingen)
Nog bedankt voor de koffie.. (En geef die hond eens een pilletje.. )
We hadden het plan om de GTi bij LJ thuis op te halen en met xantia + GTi richting friesland te rijden. Onderweg (rond 1 uur.. ) bij het tankstation sloeg de schakelstang er definitief af en was niet meer te maken..LJ pikte ons even later op (aangezien hij niet had gezien dat we wegkwamen… ) Rond een uur 3 hebben we ab thuis gebracht en is LJ bij mij blijven slapen..die viel als een blok in slaap.. Een uurtje of 4 later (8 uur.. ) weer opgestaan en snel naar de sloop gegaan en uit een chic een schakelstangetje gehaald voor wel 2 (!!) euro Motorblok van de wagen geladen bij de schuur en Bx Diesel “gedeponeerd”( ). Daarna naar elburg afgereist om LJ’s “gear” op te halen, kar en xantia terug te brengen, zijn zwarte gevaarte mee te nemen en onderweg weer de rode GTi te fixen, die gelukkig nog bij tankstation stond! ops:. Bij de (rode) Gti bleef ook nog eens het gas hangen maar dat euvel was al snel gevonden, schakelstang er op geklikt..even een witte kitkat chunky en vette hap gegeten en weer doorgekart! (raced? ops: ) Met een gangetje of 120 ( ) reden we naar Friesland. LJ verbaasde zich van het verbruik bij 120 ( ) In Dokkum nog een partij remmenreiniger + velgenreiniger gekocht en uiteindelijk nu..5 uur weer thuis. Om 6 uur even een snelle hap en dan half 7 weer aan het werk! We zijn vanavond met z’n 4e, dat gaat vast goed komen! Het was al met al een drukke dag/nacht..
Dit alles was goed voor zo’n 970 km (je t’aime diesel et LPG )
Foto’s komen nog wel.. Eerst..ZZZZZZZZzzzzzzzzZZZz…hoo ...eten ops: !