zou het mogelijk zijn dat de citroen dealer een cruise control nadien inbouwt? ik zou dit graag nog zien op mijn berlingo zeker omdat ik lange afstanden doe!
Berlingo 1.6HDI
Re: cruise control nadien inbouwen?
berlingo1.6HDI schreef:zou het mogelijk zijn dat de citroen dealer een cruise control nadien inbouwt? ik zou dit graag nog zien op mijn berlingo zeker omdat ik lange afstanden doe!
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
welja, ik ben naar de dealer geweest daarstraks, en het enige wat hij hoeft te doen is het cruise control hendeltje bestellen (60 euro) en de boordpc herprogrameren! normaal mag hij dat niet doen van citroen uit, maarja, voor wij goede klanten :d
meer info volgt later
Berlingo 1.6HDI
Dat is pas info——-,ik had me daar toch heel wat anders bij voorgested.
in 99 van de 100 gevallen is het met een bedieningshendeltje en het programmeren van de bsi, mm computer en het display opgelost.
echter de 1% factor blijft altijd bestaan.
als de com2002 niet geschikt is of de bedrading ligt er niet ben je voor die €65,- niet klaar
sat2000 schreef:in 99 van de 100 gevallen is het met een bedieningshendeltje en het programmeren van de bsi, mm computer en het display opgelost.
echter de 1% factor blijft altijd bestaan.
als de com2002 niet geschikt is of de bedrading ligt er niet ben je voor die €65,- niet klaar
Hoe zit dat dan bij een 2.0 hdi,bouwjaar 2006?Wat zou me dat gaan kosten om een cc in te laten bouwen?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat je er bij een 2006 rustig van uit kunt gaan dat de bedrading aanwezig is, zit immers in de multiplex. Heb het ‘genoegen’ gehad om al een paar keer te mogen meekijken achter het stuur van mijn 2003 Hdi met cruisecontrol en dat stengeltje zit gewoon op de com2000 geschoven, stekkertje inpluggen en klaar. Op mijn vorige 1999 1.9D zat zelfs de bedrading voor de elektrische hoogteverstelling van de koplampen netjes achter in het loze paneeltje in het dashboard geklikt dus…
Thanks,Graddus!! Ik ga er deze week nog werk van maken.
tja, de mijne stamt ook van 2006! tjah, hij moet binnen 5000 km toch binnen dusja, dan laat ik het steken
Berlingo 1.6HDI
deze goedkope oplossing is alleen mogelijk als de auto is uitgevoerd met een com 2000 en anders niet
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
en de com 2000 zit er pas in sinds de facelift…
Re: cruise control nadien inbouwen?
berlingo1.6HDI schreef:zou het mogelijk zijn dat de citroen dealer een cruise control nadien inbouwt? ik zou dit graag nog zien op mijn berlingo zeker omdat ik lange afstanden doe!
Als je een Berlingo II 1.6 HDI hebt kan het NIET!!! Het instrumenten paneel is namelijk vorig jaar ook aangepast daarin staat tegenwoordig je ingestelde snelheid.
Als je een Berlingo II koopt zonder Cruise control heb je dit niet in je display staan en gaat de CC dus ook niet werken !!
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
tja, de dealer zal het toch proberen, volgens hem lukt het 9 op de 10 wel bij die berlingo!
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 77
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
laat even weten hoe het is afgelopen,ben benieuwd.
Heb ook een 16 hdi van 06/06 heb toen deze uit stock genomen ,anders had ik ineens cc erbij genomen,maar was het een of het ander op die moment.
Als het lukt ga ik ook even op zoek tocht.
Groeten
Totaal aantal Berichten: 77
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Kan met alles terecht bij mijn garage,dus even de vraag gesteld.
Voor het gewoon “oficeel” als optie te laten inbouwen.
Gaf mij de complete uitleg dat het eigenlijk onbegonnen en een dure klus is.(rade het gewoon af)
Niks is voorzien op mijn model “image” 16 hdi 90 pk van ergens +-11/05
Er zouden een paar sensoren bij gezet moeten worden,aangezien er maar 1 dikke kabel loopt dienen er ook extra draden bijgelegd te worden en de computer zou ook vervangen moeten worden.
Heeft er iemand nog wat tips,of houdt het gewoon op en lekker zoals vroeger met de voet op de pedaal blijven duwen.
Thankx
ok