1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
onder de auto werken/opkrikken
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 oktober 2006 11:16 PM

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/10/man_overleden_onder_eigen_auto.html

Toch weer even een waarschuwende vinger voor de DHZers onder ons.


Man gedood door eigen auto
Een 62-jarige inwoner van Oost-Souburg is maandagochtend overleden nadat hij bekneld was geraakt onder zijn auto. Dit heeft de politie bekend gemaakt. De man was in een garagebox aan de Esdoornstraat in Oost-Souburg aan zijn auto aan het sleutelen, toen deze opeens van de krik schoot. De man kwam onder de auto terecht en moest door de brandweer worden bevrijd. Ambulancepersoneel probeerde tevergeefs hem te reanimeren.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2006 11:19 PM
  [ # 1 ]

Tsja,  de uitlaat van de ax heb ik ook gewisseld terwijl dat ie alleen op de wankele krik stond die er standaard bij zit…

Houdt het wel spannend Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 23 oktober 2006 11:22 PM
  [ # 2 ]

Daarom gebruik ik een 10tons garagekrik, blokeer de achterwielen met hout en zet er nog extra assteunen onder.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 oktober 2006 03:27 AM
  [ # 3 ]

ik heb vroeger van mijn nonkel aardige ( Confused ) verhalen gehoord, hij heeft jaren garage gehad
ik doe het dus liever met een assteun erbij

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 oktober 2006 03:36 AM
  [ # 4 ]
paso schreef:

ik heb vroeger van mijn nonkel aardige ( Confused ) verhalen gehoord, hij heeft jaren garage gehad
ik doe het dus liever met een assteun erbij

Als extra schuif ik nog altijd even de bandjes die ik demonteer onder de auto. Dan wordt je net iets midner geplet mocht et misgaan.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 oktober 2006 03:42 AM
  [ # 5 ]

dat wou ik ook nog schrijven maar soms gebruik ik 2 assteunen en laat ik de bandjes weg

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 24 oktober 2006 03:48 AM
  [ # 6 ]

Ik gebruik altijd een garagekrik, dus geen schaarkrik die standaard in je reservewiel ligt, want ik heb een auto daar al heel vaak vanaf zien rollen!
En uiteraard altijd bokjes eronder plaatsen als ik onder de auto moet zijn. Heb de garagekrik en bokjes ook standaard in de auto liggen ipv. de standaardkrik.
Over ongelukken terwijl er bokjes onder de auto staan, heb ik nog nooit van gehoord, dus mag er van uit gaan dat dat toch wel 99% veilig is, mits de auto op horizontale harde ondergrond staat!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 oktober 2006 04:19 AM
  [ # 7 ]
mpostma schreef:

Als extra schuif ik nog altijd even de bandjes die ik demonteer onder de auto. Dan wordt je net iets midner geplet mocht et misgaan.

Dat doe ik ook en zet naast de assteunen, extra asteunen onder en laat de garagekrik er ook onder staan, je kan nooit te voorzichtig zijn. Ik ben behoorlijk zeikerig met het ondersteunen en opkrikken van een auto, ik ga er niet onder liggen voordat ik 100% zeker weet dat het veilig is.

Een triest verhaal, heel goed van Marten om hier een topic over te openen.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 oktober 2006 04:48 AM
  [ # 8 ]

ik gebruik 2 flinke stukken stam van ongeveer 40 centimeter hoog met een diameter van 30 cm, als zekerheid zet ik er assteuntjes bij mocht het hout het begeven, maar met die stronken heb ik toch al wat klusjes geklaar Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 oktober 2006 12:56 PM
  [ # 9 ]

Met een paar goede assteunen op de goede plek, kan er verder niks meer gebeuren. Alleen een krik gebruiken is pure domheid.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 oktober 2006 01:21 PM
  [ # 10 ]
Serge schreef:

Alleen een krik gebruiken is pure domheid.

Inderdaad, en toch zie ik lui onder de auto met enkel een krik onder de auto.
Dan vraag ik mij af, is het nou gierigheid om geld uit te geven aan een paar goede assteunen of domheid Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 oktober 2006 01:35 PM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Dan vraag ik mij af, is het nou gierigheid om geld uit te geven aan een paar goede assteunen of domheid Confused

Gewoon op zoek naar kick Wink

Simpele Ziel schreef:

Tsja,  de uitlaat van de ax heb ik ook gewisseld terwijl dat ie alleen op de wankele krik stond die er standaard bij zit…

Houdt het wel spannend Cool

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 24 oktober 2006 02:00 PM
  [ # 12 ]

Wat een ontzettend kinderachtige berichten op die website. We hebben het wel over een man die het leven heeft gelaten!
Ik schud meestal even flink aan de koets voor ik eronder ga liggen, dan weet ik tenminste ook zeker dat ie niet van de assteunen oid afdondert. En even met de stang van de krik tegen alle pootjes van de assteunen een tik geven, dan zie je toch vaak dat ze zich nog even zetten.
Ik heb ooit 1 keer patiostenen (van die vierkante dingen met een ruitje erin) gebruikt ipv assteunen, maar die gingen wel mooi aan gort. Had ik even geluk dat ik er nog niet onder lag!

Groeten,
Jan

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 oktober 2006 02:11 PM
  [ # 13 ]

Ik lag vroeger ook wel eens met alleen een krik onder de auto maar dan niet helemaal (lag er een klein stukje onder) . Nadat de auto er een keer afgelazerd is (gelukkig zonder mij eronder Shocked ) ben ik toch maar asssteunen gaan halen.

Wel zo prettig voor je gemoedstoestand, alleen wel vervelend als je aan de voorkant vd auto bezig bent (geen handrem op de achterwielen Rolling Eyes )

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 24 oktober 2006 02:18 PM
  [ # 14 ]

Zodra ik met m’n lichaam onder de wagen moet, zal ik altijd een assteun gebruiken. Heb één keer gehad dat ondanks 2 assteunen de auto toch niet goed bleef staan, vanwege de scheve straat. Dus ook al gebruik je assteunen zorg ervoor dat de wagen vlak staat!

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 24 oktober 2006 02:32 PM
  [ # 15 ]

Altijd de wielen blokkeren d.m.v. wiggen o.i.d.

Ik laat auto’s waaronder ik werk zoveel mogelijk op hun wielen staan, d.w.z. opkrikken met de garagekrik en stoeptegels of balken van voldoende stabiliteit (zoals stukken spoorbiels) onder de wielen. Soms moet je dat in stapjes doen.
Zelfs met DHZ-assteunen kan het misgaan, zeker als ze te hoog staan.

Een goede garagekrik (DHZ-grootte) is een heel goede investering als je regelmatig sleutelt. De mijne heb ik al 30 jaar, destijds gekocht in een bouwmarkt geloof ik.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook