hallo,
ik heb een bx 1.4 biarritz van 1992.
wanneer ik in 5e versnelling rijd, en de gaspedaal volledig los, springt ie uit zn versnelling.
het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.
iemand ervaring of oplossingen hiervoor?
alvast bedankt, Rafaello!
Re: probleem met 1.4
rafaello schreef:hallo,
ik heb een bx 1.4 biarritz van 1992.
wanneer ik in 5e versnelling rijd, en de gaspedaal volledig los, springt ie uit zn versnelling.
het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.
iemand ervaring of oplossingen hiervoor?
alvast bedankt, Rafaello!
zouden je kopelings platen nog wel eens zijn?
zo gewoon f langs een garae rijden die weten alles suc 6
Re: probleem met 1.4
rafaello schreef:het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.
iemand ervaring of oplossingen hiervoor?
Hoi Rafaello,
Laat eens de hogedrukbol testen en indien nodig op druk brengen.
Dit kan o.a. bij Chyparse, die ik persoonlijk het meest gespecialiseerde bedrijf vind in testen en vullen van veerbollen en alles wat te maken heeft met LHM.
Chyparse
Stemerdingweg 11
3769 CE SOESTERBERG
tel: 0346-351150
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Ik heb hetzelfde versnellingsbakprobleem met mijn 1.9d Als je er snel bij bent kun je het oplossen door de bout van het vijfdeversnellingstandwiel aan te (laten) draaien. Die komt nog wel eens een beetje los en dan ontstaat er speling in het tandwiel waardoor ‘ie eruit schiet. Helaas heeft deze oplossing voor mij niet geholpen. Mijn vergrendelingsmechanisme had al teveel geleden onder de speling van dat tandwiel. Ik moet dus een nieuwe bak
Het kan ook aan een versleten motor ophanging liggen, gas los, motor kantelt teveel, versnelling wordt eruitgetrokken.
hey,
onlangs zijn alle 5 de drukbollen vernieuwd en ook de pomp is vervangen dus zullen het niet de veerbollen zijn.
het tikken is zowat elke seconde dus corrigeert hij telkens.
Groetjes, Rafaello
rafaello schreef:hey,
onlangs zijn alle 5 de drukbollen vernieuwd en ook de pomp is vervangen dus zullen het niet de veerbollen zijn.
het tikken is zowat elke seconde dus corrigeert hij telkens.
Groetjes, Rafaello
Waarschijnlijk ergens een grote lekstroom die retour reservoir gaat waardoor er drukverlies optreedt.
Dit is te controleren bij de retourleidingen van het reservoir. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke slang bij welk onderdeel hoort, maar hier zijn vast mensen die dat wel weten.
Maar het kan ook zijn dat een veerbol, danwel de accumulator (5e bol) gesneuveld is.
Eric Vertogen schreef:Waarschijnlijk ergens een grote lekstroom die retour reservoir gaat waardoor er drukverlies optreedt.
Dit is te controleren bij de retourleidingen van het reservoir. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke slang bij welk onderdeel hoort, maar hier zijn vast mensen die dat wel weten.
Maar het kan ook zijn dat een veerbol, danwel de accumulator (5e bol) gesneuveld is.
ik zal eerst deze tip eens proberen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt voor de snelle reacties!
Rafaello