Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Heb je trouwens de volgende discussie al gevolgd?:
net nu het kabinet nadenkt over het verlengen van de APK-geldigheid naar twee jaar,komt er uit de hoek van de tegenpartij een ‘onderzoek’ naar voren waaruit blijkt dat het slecht gesteld is met het onderhoud aan onze auto’s: drie op de vijf auto jonger dan drie jaar zou niet door de APK komen,auto’s van vijf jaar en ouder hebben bijna 60% kans op afkeur als men niet eerst een ‘ingrijpende’ reparatie uitvoert…..
Waar zijn we in ‘shemelsnaam met z’n allen mee bezig??
Wat van die idioot die een verbod wil op auto’s ouder dan 15 jaar want “dat zijn toch vervuilers” (zijn we weer…),is dit de manier om de economie een impuls te geven?
Ik heb iemand aan de pomp die mijn auto beoordeelde als ‘bevuiler’ wel eens gepoogd uit te leggen dat:
a) mijn voiture thans op LPG loopt,dus met de uitstoot van kwalijke gassen zit het, ondanks haar drankprobleem, wel goed en
b) een auto in haar leven nooit de hoeveelheid energie verbruiken zal die het heeft gekost om haar te produceren..
Zucht…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:(..)
a) mijn voiture thans op LPG loopt,dus met de uitstoot van kwalijke gassen zit het, ondanks haar drankprobleem, wel goed en
b) een auto in haar leven nooit de hoeveelheid energie verbruiken zal die het heeft gekost om haar te produceren..Zucht…
dat klopt niet helemaal:
a) op LPG is er geen uitstoot van zwavelverbindingen en minder gevaarlijke koolwaterstoffen, maar meer CO_2 en CO dan een Diesel en vergelijkbare hoeveelheden NO_x met een benzine.
b) Tijd is geld en energie is geld. Een ID zou nu zo’n 40.000EUR kosten, zelfs als 30% van de kosten van de energie zou komen en je koopt hiervoor laag accijns afvalbrandstof (zoals LPG @50ct/L) dan zit je nog maar aan 24.000L goed voor 240.000km. In de praktijk kom je niet aan 30% energie kosten zelfs als je een auto uit massief aluminium zou smelten
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije