probleem met 1.4
rafaello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 04 november 2004 08:41 PM

hallo,

ik heb een bx 1.4 biarritz van 1992.

wanneer ik in 5e versnelling rijd, en de gaspedaal volledig los, springt ie uit zn versnelling.

het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.

iemand ervaring of oplossingen hiervoor?

alvast bedankt, Rafaello!

Profiel  
 
Texelse jutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 04 november 2004 08:45 PM
  [ # 1 ]

Re: probleem met 1.4

rafaello schreef:

hallo,

ik heb een bx 1.4 biarritz van 1992.

wanneer ik in 5e versnelling rijd, en de gaspedaal volledig los, springt ie uit zn versnelling.

het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.

iemand ervaring of oplossingen hiervoor?

alvast bedankt, Rafaello!

zouden je kopelings platen nog wel eens zijn?
zo gewoon f langs een garae rijden die weten alles suc 6

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 04 november 2004 08:53 PM
  [ # 2 ]

Re: probleem met 1.4

rafaello schreef:

het 2e probleem is dat de hydraulische pomp moet bijregelen, dus hoor je zowat elke seconde de overdrukklep tikken.

iemand ervaring of oplossingen hiervoor?

Hoi Rafaello,

Laat eens de hogedrukbol testen en indien nodig op druk brengen.

Dit kan o.a. bij Chyparse, die ik persoonlijk het meest gespecialiseerde bedrijf vind in testen en vullen van veerbollen en alles wat te maken heeft met LHM.

Chyparse
Stemerdingweg 11
3769 CE SOESTERBERG
tel: 0346-351150

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 04 november 2004 09:22 PM
  [ # 3 ]

Ik heb hetzelfde versnellingsbakprobleem met mijn 1.9d Als je er snel bij bent kun je het oplossen door de bout van het vijfdeversnellingstandwiel aan te (laten) draaien. Die komt nog wel eens een beetje los en dan ontstaat er speling in het tandwiel waardoor ‘ie eruit schiet. Helaas heeft deze oplossing voor mij niet geholpen. Mijn vergrendelingsmechanisme had al teveel geleden onder de speling van dat tandwiel. Ik moet dus een nieuwe bak Sad

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 november 2004 03:17 AM
  [ # 4 ]

Het kan ook aan een versleten motor ophanging liggen, gas los, motor kantelt teveel, versnelling wordt eruitgetrokken.

Profiel  
 
rafaello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 05 november 2004 03:43 PM
  [ # 5 ]

hey,

onlangs zijn alle 5 de drukbollen vernieuwd en ook de pomp is vervangen dus zullen het niet de veerbollen zijn.

het tikken is zowat elke seconde dus corrigeert hij telkens.

Groetjes, Rafaello

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 05 november 2004 03:46 PM
  [ # 6 ]
rafaello schreef:

hey,

onlangs zijn alle 5 de drukbollen vernieuwd en ook de pomp is vervangen dus zullen het niet de veerbollen zijn.

het tikken is zowat elke seconde dus corrigeert hij telkens.

Groetjes, Rafaello

Waarschijnlijk ergens een grote lekstroom die retour reservoir gaat waardoor er drukverlies optreedt.
Dit is te controleren bij de retourleidingen van het reservoir. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke slang bij welk onderdeel hoort, maar hier zijn vast mensen die dat wel weten.
Maar het kan ook zijn dat een veerbol, danwel de accumulator (5e bol) gesneuveld is.

Profiel  
 
rafaello
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 05 november 2004 07:59 PM
  [ # 7 ]
Eric Vertogen schreef:

Waarschijnlijk ergens een grote lekstroom die retour reservoir gaat waardoor er drukverlies optreedt.
Dit is te controleren bij de retourleidingen van het reservoir. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke slang bij welk onderdeel hoort, maar hier zijn vast mensen die dat wel weten.
Maar het kan ook zijn dat een veerbol, danwel de accumulator (5e bol) gesneuveld is.

ik zal eerst deze tip eens proberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Rafaello

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook