In mijn C5 Beak uit werkt soms de cruise control niet. Wanneer ik met de + of - knop de cruis control wil inschakelen weigert ie soms. Het maakt niet uit of ik dan 1x druk of 10x. En bij beide knopjes (+ en -) doet ie het dan niet. Het kan zijn dat de CC het een ur later weer wel doet.
Verder heb ik ook een probleempje met het knopje dat links boven op de ruitenwisser zit. Met dit knopje kan je settings van de boordcomputer veranderen (Track 1 / Track 2 / Max. snelheid / Reset)
Ik ben bang dat ik met een slecht kabel boom te maken heb?
Kent iemand deze problemen?
:
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Re: Cruise control / Track 1-2 knopje
kan een probleem van de Com2000 zijn
Het probleem met de CC heb ik ook al jaren. Soms als ik stop en opnieuw start doet hij het weer maar vaak ook niet. Wel is het zo dat als ik gewoon doorrijd (dus met niet werkende CC) de CC het na verloop van tijd vanzelf weer gaat doen maar dat kan inderdaad wel een uur duren b.v. op de tolweg in Frankrijk.
De oorzaak van deze fout is nooit gevonden omdat ik nooit kans heb gezien met deze fout aanwezig bij de gagare aan te komen en er schijnt niets uit te lezen te zijn in dit verband.
We zullen er mee moeten leven en het rangschikken onder de vele ongemakken die de C5 (de mijne in ieder geval) heeft. Het probleem wordt in ieder geval niet erger in de loop der jaren.
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:Het probleem met de CC heb ik ook al jaren. Soms als ik stop en opnieuw start doet hij het weer maar vaak ook niet. Wel is het zo dat als ik gewoon doorrijd (dus met niet werkende CC) de CC het na verloop van tijd vanzelf weer gaat doen maar dat kan inderdaad wel een uur duren b.v. op de tolweg in Frankrijk.
De oorzaak van deze fout is nooit gevonden omdat ik nooit kans heb gezien met deze fout aanwezig bij de gagare aan te komen en er schijnt niets uit te lezen te zijn in dit verband.We zullen er mee moeten leven en het rangschikken onder de vele ongemakken die de C5 (de mijne in ieder geval) heeft. Het probleem wordt in ieder geval niet erger in de loop der jaren.
Groet, Ton
ik had dit ook met mijn phase II en bij mij hebbben ze het wel gevonden ,door de BSI uit te lezen.Soms wou de cruise niet en soms wel! Soms viel de cruiscontrol gewoon uit tijdens het cruisen.Hééél soms kreeg ik een vluchtige melding op het display’storing snelheidsregelaar’ en ja, bij mij was het contactje op het koppelingspedaal de boosdoener
ik had dit ook met mijn phase II en bij mij hebbben ze het wel gevonden ,door de BSI uit te lezen.Soms wou de cruise niet en soms wel! Soms viel de cruiscontrol gewoon uit tijdens het cruisen.Hééél soms kreeg ik een vluchtige melding op het display’storing snelheidsregelaar’ en ja, bij mij was het contactje op het koppelingspedaal de boosdoener
De schakelaars op de pedalen zijn uitgebreid gecontroleerd en zijn goed. Bij ingeschakelde CC valt hij ook nooit uit. Het probleem is alleen dat de CC af en toe niet is in te schakelen. Dit komt ook gedurende een lange rit (1200km) voor. Eerst werkt het een flink aantal malen goed en na een uitschakenling b.v. omdat ik even moet inhouden is de CC niet meer te activeren maar na b.v. een 0,5 tot 1,5 uur gereden te hebben zonder CC (maar wel steeds geprobeerd) pakt hij ineens weer.
Als dit het probleem dan toch niet oplost, vraag je garage om de montage van de schakelaars uit een andere C5 en kijk of het probleem langer wegblijft. Zo niet, hetzelfde met de com2000 unit (schakelaar aan stuur.)
Zo’n aanpak maak je vaker mee bij garage’s, ipv iets op te lossen gaanz ze controleren om te constateren dat er geen probleem is. Dan kijken ze nog effe in de compu die bevestigd dat er geen probleem is. Terwijl er zeker een probleem is omdat jij dat aangeeft! Maar dat treed natuurlijk nooit op in de warme omgeving van de garage!
Door eliminatie kun je echter wel tot een oplossing komen. Gezien het feit dat de boco bediening /switch (track1/2) ook problemen geeft verdenk ik overigens de com2000. Dit is wel een duur onderdeel
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Door eliminatie kun je echter wel tot een oplossing komen. Gezien het feit dat de boco bediening /switch (track1/2) ook problemen geeft verdenk ik overigens de com2000. Dit is wel een duur onderdeel
Bedankt voor deze tip maar de kosten van deze eliminatie c.q. vervanging weegt niet op tegen het ongemak die dit meebrengt dus laat ik het voorlopig maar zo of het probleem moet drastisch toenemen.
De auto blijft tenslotten rijden alleen moet ik gedurende enige tijd met de voet gas geven. Dit is niet echt een ramp maar als iemand op het forum dit probleem (goedkoop) heeft opgelost ben ik zeker geïnteresseerd.
Groet, Ton