tankklepje lekt
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 augustus 2006 02:04 PM

Mijn tankdop lekt, volgens mij via het slotmechanisme, water in de tank. Vermoedelijk heb ik daarom (meestal net na het tanken) soms last van inhouden/ stotteren bij 100+ snelheden.
weet iemand wat ik daaraan kan doen?

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 29 augustus 2006 04:13 PM
  [ # 1 ]

Mijne heeft het ook. De vorige eigenaar heeft er daarom een losse dop met slot op gezet, en het klepje ligt nu werkeloos in de schuur. Tja…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 31 augustus 2006 02:22 AM
  [ # 2 ]

nou goed,
het haperen en inhouden kwam iig door een vuil benzinefilter, wat weer betekent dat er best veel zooi in de tank moet zitten want het filter zat er pas zo’n 5000 km op…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 31 augustus 2006 03:52 AM
  [ # 3 ]

Re: tankklepje lekt

woutersmits schreef:

Mijn tankdop lekt, volgens mij via het slotmechanisme, water in de tank.

Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk gezien de constructie (ik dacht dat het slotje in feite in een blind eind zat), heb je geen last van een uitgedroogd rubber rondom de dop oid? Insmeren met vaseline of vervangen.
Als de klep niet perfect in lijn met de koets staat kun je ook lekkage krijgen. Dat heb ik ook eens gehad met een auto die een duwtje gehad had. Aangezien berline-koetsen langzaam maar zeker uitzakken (volgens mij alleen maar aan tijd gerelateerd) kun je hetzelfde effect krijgen: slecht op de tankhals sluitende dop doordat de klep scheef voor de hals komt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 september 2006 03:54 PM
  [ # 4 ]

ik dacht ook aan het rubber, maar dat ziet er nog goed uit. Het ijzer in het midden heeft wel wat roestachtige plekjes, vandaar mijn suggestie.
maar eigenlijk lijkt het me wel meevallen aangezien het haperen over is na het wisselen van het benzinefiltertje. Het kan misschien ook condens zijn? (koude benzine, warme zomer).

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 04 september 2006 04:54 PM
  [ # 5 ]
woutersmits schreef:

ik dacht ook aan het rubber, maar dat ziet er nog goed uit. Het ijzer in het midden heeft wel wat roestachtige plekjes, vandaar mijn suggestie.
maar eigenlijk lijkt het me wel meevallen aangezien het haperen over is na het wisselen van het benzinefiltertje. Het kan misschien ook condens zijn? (koude benzine, warme zomer).

Benzine veroudert continue, en condens heb je ook altijd wel. Laat het een jaartje staan en je motor loopt echt niet lekker meer.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 september 2006 04:57 PM
  [ # 6 ]
karel schreef:
woutersmits schreef:

Benzine veroudert continue, en condens heb je ook altijd wel. Laat het een jaartje staan en je motor loopt echt niet lekker meer.

precies, dus ik maak me nu geen zorgen meer. Ik denk dat het filter tijdens de eerste km’s die ik maakte al erg verstops is geraakt (met de oude benzine van de vorige eigenaar er nog in). en in de duizenden km’s erna langzaam helemaal dicht is gaan zitten.

Profiel  

dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 414

Gepost: 25 oktober 2006 05:21 AM
  [ # 7 ]

hmm, de mijne schokt ook, dus mss wel eens het porberen waard om die filter te vervangen en eneniuewe dop te steken want het ziet er niet echt proper meer uit. en ik ruik overgins benzine aan de dop in de zomer als de wagen niet gereden heeft en in de zon staat…??

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook