Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: Koppelingsregelaar defect?
citroen23 schreef:Alcyone schreef:Is er wellicht nog roet in het eten te gooien door die pal onder het schakelcommando?
Nee; je onkoppeld dan het gehele gebeuren (dit ivm het evt aanslingeren van de auto zodat hij dan niet in z’n versnelling staat…. ops: )
vraag maar na bij blooper 63
Ik heb dat ding dus een paar keer gebruikt als parkeerrem, in z’n eerste versnelling, vanwege slechte “hand"rem. Het lijkt er op dat het gelazer toen is begonnen. Ik kwam er dus achter dat de koppelingsregelaar uit elkaar was getrild door montage zonder veerringen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
koop anders eens dat mapje/dictaat over het hydrauliek systeem
ik heb dat ook aangeschaft toen ik die koppelings instelling maar niet zo kreeg ingesteld als ik ‘m wou.
nadat ik dat dictaatje had doorgelezen wist ik precies wat de functie van ieder hydraulisch orgaan in de DS deed. en aan de hand daarvan heb ik nu een DS die schakeld als een automaat ...................very smood.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Koppelingsregelaar defect?
Alcyone schreef:citroen23 schreef:Alcyone schreef:Is er wellicht nog roet in het eten te gooien door die pal onder het schakelcommando?
Nee; je onkoppeld dan het gehele gebeuren (dit ivm het evt aanslingeren van de auto zodat hij dan niet in z’n versnelling staat…. ops: )
vraag maar na bij blooper 63Ik heb dat ding dus een paar keer gebruikt als parkeerrem, in z’n eerste versnelling, vanwege slechte “hand"rem. Het lijkt er op dat het gelazer toen is begonnen. Ik kwam er dus achter dat de koppelingsregelaar uit elkaar was getrild door montage zonder veerringen.
nou, dan zou ik er niet te moelijk over doen en gewoon een revisie aanschaffen bij chyparse of een andere leverancier
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroen23 schreef:koop anders eens dat mapje/dictaat over het hydrauliek systeem
ik heb dat ook aangeschaft toen ik die koppelings instelling maar niet zo kreeg ingesteld als ik ‘m wou.
nadat ik dat dictaatje had doorgelezen wist ik precies wat de functie van ieder hydraulisch orgaan in de DS deed. en aan de hand daarvan heb ik nu een DS die schakeld als een automaat ...................very smood.
Je bedoelt dat gele boekje?
Heb best feeling voor dat gebeuren en logica dicteert dat als je de stelschroef linksom draait op de koppelingsregelaar, het koppelen ook minder snel zou moeten gebeuren. Bij mij is geen verschil merkbaar, al draai ik 5 keer rond. Vreemd, nah?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:citroen23 schreef:koop anders eens dat mapje/dictaat over het hydrauliek systeem
ik heb dat ook aangeschaft toen ik die koppelings instelling maar niet zo kreeg ingesteld als ik ‘m wou.
nadat ik dat dictaatje had doorgelezen wist ik precies wat de functie van ieder hydraulisch orgaan in de DS deed. en aan de hand daarvan heb ik nu een DS die schakeld als een automaat ...................very smood.Je bedoelt dat gele boekje?
Heb best feeling voor dat gebeuren en logica dicteert dat als je de stelschroef linksom draait op de koppelingsregelaar, het koppelen ook minder snel zou moeten gebeuren. Bij mij is geen verschil merkbaar, al draai ik 5 keer rond. Vreemd, nah?
ja geel of blauw : de ene gaat over het injectie systeem de andere over de hydrauliek. je ziet dat er ook een begrenzingspen op de stel"bout” zitten zodat je ‘m max. maar 1 keer rond kan draaien en dat moet al een verschil van dag en nacht maken wat het koppelen/ontkoppelen betreft
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:superpetur schreef:
Helaas, ik zit momenteel meer te klungelen met de afstelling van zo’n geheel bij een 23 ie versie, en dat verschilt deels van een carb versie. De details zijn anders uitgewerkt, maar het principe blijft hetzelfde lijkt mij.
MVG, Peter
ik meende dat jij dat afgelopen zaterdag fff zou doen met ds23man
ben je er nog niet uit :
Hebben we ook gedaan, alles staat nu goed. Alleen zakt de motor verschrikkelijk in als de koppeling op komt, totaal geen power beneden de 2000 toeren. Ik vermoed dat de ontsteking behoorlijk fout staat, merk geen verschil als ik het verdelerhuis verdraai op het stelplaatje. Gaan we woensdag even naar kijken.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Koppelingsregelaar defect?
citroen23 schreef:Alcyone schreef:Is er wellicht nog roet in het eten te gooien door die pal onder het schakelcommando?
Nee; je onkoppeld dan het gehele gebeuren (dit ivm het evt aanslingeren van de auto zodat hij dan niet in z’n versnelling staat…. ops: )
vraag maar na bij blooper 63
kan ik inderdaad van meespreken!! Maar ja! Zo leer je je wagen beter kennen. Heeft mij en vooral de verzekering heel wat bloed zweet een geld gekost! :17
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroen23 schreef:DriverD schreef:
Dat betekent dus koplamp-as, luchttunnel en radiateur verwijderen. Zijn die veren nog te krijgen?
bedoel je deze regelaar:................
of deze achter de stelbout:
als je deze bedoeld dan kan het gewoon met een lange dop en ratel
2 x boutje 11 of 12 dacht ik…......
en hoeft dus niet:Alcyone schreef:
Dat betekent dus koplamp-as, luchttunnel en radiateur verwijderen. Zijn die veren nog te krijgen?
waaruit komen die prachtige kleuren plaatjes aub??
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dit zijn foto’s van een helemaal opengewerkte DS.
Die DS was onder andere in Parijs te zien tijdens het jubileum.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
De Duitse DS club site heeft de opengewerkte ds online staan (Das Schnittmodell)
gjvdh schreef:De Duitse DS club site heeft de opengewerkte ds online staan (Das Schnittmodell)
precies…..... fff saven en dan omzetten naar jpeg en klaar is kees.
zo kan je alles mbv deze foto’s duidelijk omschrijven
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Probleem met de koppelingsregelaar is trouwens allang verholpen.
Wel handig dit topic open te houden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Probleem met de koppelingsregelaar is trouwens allang verholpen.
Wel handig dit topic open te houden.
Hoe is dat dan opgelost??
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nieuw wieltje zonder veer gemonteerd tussen carb en regelaar, ontlucht en flink lopen draaien aan die stelschroef. De avond ervoor na het stoppen van de motor nog een aantal laatste slagen gedraaid (linksom dus) omdat ze nog niet regelde maar gewoon klapte met die koppeling. De volgende ochtend bleek het precies goed te staan!
Ben weer blij!w
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
gjvdh schreef:De Duitse DS club site heeft de opengewerkte ds online staan (Das Schnittmodell)
knap!! heb ze al allemaal gekopieerd
citroen23 schreef:precies…..... fff saven en dan omzetten naar jpeg en klaar is kees.
als je adobe photoshop 3 starter edition download op de site van adobe(gratis) dan worden ze automatisch omgezet naar “jpeg”