4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Fluidphreak
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 01:56 PM
  [ # 46 ]

Een beetje onregelmatig stationair is niet ongebruikelijk als niet alles nieuw is onder de kap. Zeker als er nog een oude contactpunt onststeking in je auto zit.
Dat veroorzaakt het geplof. Ook het geschok kan daardoor veroorzaakt worden. Je zegt dat je kleppen nu goed staan. Als er een of enkele te strak hebben gestaan zullen die nu nog niet helemaal gas dicht zijn. Dat moet eerst ‘schoon’ worden. Volgens Hans Kloos- ex wegenwacht en citrofiel- gebeurt dit pas als je meer dan 4000 RPM met je motor maakt gedurende een half uur. De kleppen gaan dan draaien en maken de zetels schoon..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 oktober 2006 12:40 AM
  [ # 47 ]

Even een update: waar ik het hier over had bleek een loshangend stuk van de uitlaat te zijn. Overigens al opgelost in juli. Smile

Nieuwe uitdagingen: CX pomp plaatsen en stuurhuis vervangen bij de komende sleuteldag… Heb met veel interesse Superpetur’s ervaringen doorgelezen!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 24 oktober 2006 01:34 AM
  [ # 48 ]

Da’s heel mooi Smile
Komen steeds meer ervaringen bij op dit moment…..
Radiateur lek, en rechter motorsteun kassie 6.
Maar goed dat ik morgen bij chyparse om de hoek zit, kan ik hopelijk wat nieuwe onderdelen scoren…..
En nee, ik heb er nog geen topic aan gewijd, da’s puur een gebrek aan tijd.

MVG, Peter
En succes met je stuurhuis, dat gaat wel lukken!

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 oktober 2006 11:30 AM
  [ # 49 ]

Je hebt niet echt geluk, als ik het zo lees, maar ik vind het geweldig dat je gewoon doorgaat! Je zult zien, eens komt alles goed… Smile

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 oktober 2006 06:15 AM
  [ # 50 ]
fluidphreak schreef:

Je hebt niet echt geluk, als ik het zo lees, maar ik vind het geweldig dat je gewoon doorgaat! Je zult zien, eens komt alles goed… Smile

ik vind dit wel juist goed nu ze toch half open ligt,kan je er makkelijker bij om alles te vervangen!! het zou wat wezen als je om de haverklap alles terug moet demonteren omdat schroef a of regelaar b niet nagekeken werd

succes peter

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 november 2006 03:49 PM
  [ # 51 ]

Gisteren het stuurhuis vervangen op de sleuteldag. Was een leuke klus, alles ging eigenlijk gesmeerd, geen gekke vastgeroeste onzin. Bovendien stond iedereen met raad en daad paraat! Uiteindelijk toch wel 5 uur bezig geweest voordat alles weer in elkaar zat. Maar ze stuurde fantastisch toen ik weer naar huis reed. En de pomp slaat eens in de 45 seconden aan nu. Smile

Was wel een gekke terugrit: na een paar minuten merkte ik dat de auto niet echt meer vooruitging als ik gas gaf, en dat werd steeds erger. Ik dacht dus gelijk dat de koppeling versleten was en durfde niet meer via de snelweg terug, bang dat ik in de Schipholtunnel niet meer omhoog zou komen. Dus via de polder teruggereden, maar het werd echt steeds erger. Op een gegeven moment deed de auto bijna niets meer en stuurde ik maar de berm in. De motor sloeg af en toen viel ineens het kwartje: gas was natuurlijk op! Surprisedops: Overschakelen op benzine en toen weer blij naar huis gereden…  Smile

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 november 2006 10:10 PM
  [ # 52 ]

Het sturen is vlekkeloos, nog niet superlicht maar dat verbetert nog heb ik begrepen. Hier nog wat foto’s, met dank aan DSMobiel:

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 november 2006 06:09 PM
  [ # 53 ]

Helaas, net afgekeurd…  Evil or Very Mad  Op zich wel terecht: lekkage pomp (wist ik maar hoopte dat hij met afvegen er doorheen zou komen), ashoezen (was een verrassing), en jawel, de kleur van de knipperlichtjes.

Nou, bij de komende sleuteldag maar de CX pomp installeren, en daarna ergens ashoes laten vervangen en opnieuw laten keuren… Helaas red ik het niet binnen de 10 dagen Sad

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 22 november 2006 06:14 PM
  [ # 54 ]

Joh, die ashoezen kun je zelf ook! Zolang je de goede maar hebt, en er is hulp (dat lijkt mij wel bij zo’n sleuteldag) dus dat moet helemaal goedkomen denk ik.

Suc6,

Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 november 2006 06:35 PM
  [ # 55 ]

Hmm, is een idee. Er hoeft maar 1 ashoes vervangen te worden, de andere zit alleen niet goed vast. Verdere items: stuurkogelhoesje gescheurd, dat zou niet al teveel werk moeten zijn.

En in de wielkasten voor zit aan de interieurzijde een soort afdichting die aansluit op de dorpels. Volgens de garage moet die vastgelast worden, dat lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Maar goed, dat was ook een afkeurpunt.

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 22 november 2006 07:11 PM
  [ # 56 ]

lijkt me sterk dat je wielkast afgelast moet worden, je spatborden zijn verwijderbaar

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 november 2006 09:26 PM
  [ # 57 ]
fluidphreak schreef:

Helaas, net afgekeurd…  Evil or Very Mad  Op zich wel terecht: lekkage pomp (wist ik maar hoopte dat hij met afvegen er doorheen zou komen), ashoezen (was een verrassing), en jawel, de kleur van de knipperlichtjes.

Nou, bij de komende sleuteldag maar de CX pomp installeren, en daarna ergens ashoes laten vervangen en opnieuw laten keuren… Helaas red ik het niet binnen de 10 dagen Sad

sjee, vervelend. maar geen onoverkomelijke klussen. alleen dat verhaal van dat lassen vat ik ook niet helemaal!
succes ermee igg.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 22 november 2006 09:30 PM
  [ # 58 ]

Hoi Frederik,

Goh, balen zeg van die APK. Heb je net je stuurhuis vervangen….
Heb jij een nieuwe van Citrotech gemonteerd? Op de foto’s zag ie er flink nieuw uit. Is een kostbare grap.

Zelf heb ik onlangs een goede gebruikte gekocht, die moet ik binnenkort eens monteren. Ik zie er alleen een beetje tegenop, in hier in Brabant zijn haast nooit (dat ik weet) sleuteldagen. Maar goed, komt wel….

Succes met de laatste klusjes voor de APK. Ashoes vervangen heb ik laatst ook gedaan, was in een half uurtje gebeurd, piece of cake!

Groeten en tot kijk.

Matthijs

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 november 2006 09:33 PM
  [ # 59 ]
M'thijs schreef:

Hoi Frederik,

Goh, balen zeg van die APK. Heb je net je stuurhuis vervangen….
Heb jij een nieuwe van Citrotech gemonteerd? Op de foto’s zag ie er flink nieuw uit. Is een kostbare grap.

Zelf heb ik onlangs een goede gebruikte gekocht, die moet ik binnenkort eens monteren. Ik zie er alleen een beetje tegenop, in hier in Brabant zijn haast nooit (dat ik weet) sleuteldagen. Maar goed, komt wel….

Succes met de laatste klusjes voor de APK. Ashoes vervangen heb ik laatst ook gedaan, was in een half uurtje gebeurd, piece of cake!

Groeten en tot kijk.

Matthijs

er komen ook wel eens brabanders bij regio arnhem (sleuteldag bij nijmegen) die zijn iedere maand op de laatste zaterdag van de maand.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 november 2006 10:37 PM
  [ # 60 ]

Stuurhuis is van Citrotech inderdaad, wel een investering maar dan heb je ook wat! Smile

Ik snap dat lassen van die spatborden ook totaal niet. Je kunt ze inderdaad een klein beetje verbuigen maar dat lijkt me volkomen normaal. Maar volgens hen kon het dan tegen de band aan komen. Het gekke is dat een van de monteurs zelf een DS heeft, die had ik wel eens zien staan, dus hij zou toch beter moeten weten…

Ze deden ook erg moeilijk toen ik vroeg of ze even konden aanwijzen wat er dan precies mis was (‘dat is dubbel werk’) dus ik denk dat dit de eerste en laatste keer is geweest dat ik daar langs ga.

Hoe gaat de ashoes verwisselen precies in z’n werk trouwens?

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook