19TZI -Centrale vergrendeling gaat wel dicht maar niet open.
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90

Gepost: 24 oktober 2006 09:33 AM

Al enige tijd een eufel die kwam en ook weer ging. Maar sinds kort een blijvert. Mijn centrale vergrendeling via de afstandsbediening gaat niet meer open. Bij het openen hoor ik slechts “klik” over alle sloten en in de unit bij je handrem. Alles even open gehad, en nu zie ik in de unit bij je handrem twee spoeltjes zitten, met magneet. Eén voor openen, één voor sluiten. Zo lijkt het. Als ik klik op de afstandsbediening om te openen, dan klikt alleen het spoeltje (met magneetje) van het sluiten. Als ik met een potloot tegen de andere duw, dan opent alles heel gewoon. Dus mijn redenatie is dat de unit een verkeerd signaal krijgt, maar waar vandaan? Van de afstandsbediening, of van de ontvanger aan het plafond? Eerst dacht ik dat er niet genoeg puf was om te openen, maar dat blijkt dus geenszins het geval omdat openen goed gaat als ik zelf het magneetje tegen de spoel aandruk. Moet ik iets opnieuw programmeren oid? Of gaan zoeken naar een ander setje. In de zender zit ook een papiertje met een code, wat is daarmee te doen?

Iemand met raad wordt bij voorbaat hartelijk bedankt!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 24 oktober 2006 11:01 AM
  [ # 1 ]

Gaat de boel wel op slot als je dat via het deurslot doet? Zo nee, dan zou ik eens een andere unit bij de handrem eraan hangen. Op de sloop makkelijk te vinden.

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 25 oktober 2006 04:28 AM
  [ # 2 ]

Of ergens een draadje los, kabelboom loopt via linker deurstijl.
In je l v deur zit een 5 draads motor die de boel door stuurt bij bediening via de deur. Ben inderdaad ook benieuwd of ie het daar doet, zo niet denk ik draadbreuk/loscontact.groeten,
elektriche schema;s zijn er zat te vinden van CPV
groeten, Jonne
C4HDI110
BXGTI16Soupappes

Profiel  

Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90

Gepost: 25 oktober 2006 12:38 PM
  [ # 3 ]

Aha, een antwoord waarmee ik een volgende stap kan zetten. Ga meteen eens op onderzoek uit…....thanx!!

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 26 oktober 2006 02:40 AM
  [ # 4 ]

Mocht je draden schema’s nodig hebben hoor ik het wel, rijd dagelijks langs/door krommenie, ff een pb’tje met als onderwerp BX schema
Groeten,Jonne

edit rene>caps lock omgedraaid

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook