Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ds23man schreef:superpetur schreef:FF een update voor de vaste lezers
Afgelopen zaterdag de ontsteking goed gezet, nadat de radiateur water begon te pissen. Probleem was dat ik met de tunnel even een lamelletje raakte. Normaal geen probleem, deze keer wel, psjjjt en eens troom koelvloeistof. Vandaag een gereviseerde gehaald bij Chyparse (leer je die zaak ook gelijk kennen) met koelvloeistof.
Helaas, de dame staat bij Ds23man, want de radiatuer was zo lek, daar was geen houden meer aan.
Ontsteking staat goed, en volgens de laatste berichten Rijdt de dame beter, maar nog niet zoals het hoort. Bij nader onderzoek van Ds23 man blijkt dat de regelaar onder het inlaatspruitstuk in het verleden een onderdeel kwijtgeraakt te zijn. Het palletje om het ding vast te zetten. Kortom ,die regelaar moet ook van begin af aan afgesteld gaan worden.
Zal ook wel lukken denk ik.
Wat er verder nog mis is:
Rechter motorsteun vermeodleijk gebroken, de motor staat ook niet geheel goed in lijn zo te zien, en de binnenverlichting flikkert als de motor loopt ( dynamo, koolorstels enóf spanningsregelaar?)
Kortom, er blijft werk aan, maar daarna zal het genieten alleen maar intenser worden hoop ik.
In tussentijd zal ik als ik tijd heb dit deel van het forum doorzoeken op zoek naar aanwijzingen om de dynamo te reviseren en de motorsteun te fiksen. Die steun was vandaag helaas net niet voorradig bij chyparse…..
Anders had ik die gelijk meegenomen.
Tips? Blijven welekom!MVG, Peter
Je vergeet te zeggen dat ik de radiateur provisories heb gereparareerd.
GRG
toch niet met zo een potje hoop ik?? heb je hem gelast?
blooper1963 schreef:Ds23man schreef:superpetur schreef:FF een update voor de vaste lezers
Afgelopen zaterdag de ontsteking goed gezet, nadat de radiateur water begon te pissen. Probleem was dat ik met de tunnel even een lamelletje raakte. Normaal geen probleem, deze keer wel, psjjjt en eens troom koelvloeistof. Vandaag een gereviseerde gehaald bij Chyparse (leer je die zaak ook gelijk kennen) met koelvloeistof.
Helaas, de dame staat bij Ds23man, want de radiatuer was zo lek, daar was geen houden meer aan.
Ontsteking staat goed, en volgens de laatste berichten Rijdt de dame beter, maar nog niet zoals het hoort. Bij nader onderzoek van Ds23 man blijkt dat de regelaar onder het inlaatspruitstuk in het verleden een onderdeel kwijtgeraakt te zijn. Het palletje om het ding vast te zetten. Kortom ,die regelaar moet ook van begin af aan afgesteld gaan worden.
Zal ook wel lukken denk ik.
Wat er verder nog mis is:
Rechter motorsteun vermeodleijk gebroken, de motor staat ook niet geheel goed in lijn zo te zien, en de binnenverlichting flikkert als de motor loopt ( dynamo, koolorstels enóf spanningsregelaar?)
Kortom, er blijft werk aan, maar daarna zal het genieten alleen maar intenser worden hoop ik.
In tussentijd zal ik als ik tijd heb dit deel van het forum doorzoeken op zoek naar aanwijzingen om de dynamo te reviseren en de motorsteun te fiksen. Die steun was vandaag helaas net niet voorradig bij chyparse…..
Anders had ik die gelijk meegenomen.
Tips? Blijven welekom!MVG, Peter
Je vergeet te zeggen dat ik de radiateur provisories heb gereparareerd.
GRG
toch niet met zo een potje hoop ik?? heb je hem gelast?
Gesoldeerd en een klodder siliconenkit.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
superpetur schreef:FF een update voor de vaste lezers
Afgelopen zaterdag de ontsteking goed gezet, nadat de radiateur water begon te pissen. Probleem was dat ik met de tunnel even een lamelletje raakte. Normaal geen probleem, deze keer wel, psjjjt en eens troom koelvloeistof. Vandaag een gereviseerde gehaald bij Chyparse (leer je die zaak ook gelijk kennen) met koelvloeistof.
Helaas, de dame staat bij Ds23man, want de radiatuer was zo lek, daar was geen houden meer aan.
Ontsteking staat goed, en volgens de laatste berichten Rijdt de dame beter, maar nog niet zoals het hoort. Bij nader onderzoek van Ds23 man blijkt dat de regelaar onder het inlaatspruitstuk in het verleden een onderdeel kwijtgeraakt te zijn. Het palletje om het ding vast te zetten. Kortom ,die regelaar moet ook van begin af aan afgesteld gaan worden.
Zal ook wel lukken denk ik.
Wat er verder nog mis is:
Rechter motorsteun vermeodleijk gebroken, de motor staat ook niet geheel goed in lijn zo te zien, en de binnenverlichting flikkert als de motor loopt ( dynamo, koolorstels enóf spanningsregelaar?)
Kortom, er blijft werk aan, maar daarna zal het genieten alleen maar intenser worden hoop ik.
In tussentijd zal ik als ik tijd heb dit deel van het forum doorzoeken op zoek naar aanwijzingen om de dynamo te reviseren en de motorsteun te fiksen. Die steun was vandaag helaas net niet voorradig bij chyparse…..
Anders had ik die gelijk meegenomen.
Tips? Blijven welekom!MVG, Peter
Over de motorsteun is net weer een stukje geschreven. Over de dynamo is in het verleden ook veel neer gepend.
Succes weer peter!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, we zijn er vermoedelijk uit.
Met dank aan Ds23man
:17
De oorzaak van de zagende motor is een combinatie van factoren geweest.
Verkeerd afgestelde ontsteking, verlopende afstelling van de half-automaat (moet regelmatig bijgesteld worden) en een gebroken motorsteun rechts.
Op dit moment kan ik niet veel meer doen, alles staat naar omstandigheden redelijk afgesteld. Eerste klus wordt vervangen van de motorsteun, daarna wordt de zaak weer afgesteld. (De motor staat zo te zien zelfs een tikje scheef, het vierde bougie gat zit niet meer recht onder het gat in de rand voor de voorruit, de gaskabel blijft soms hangen)Reden om dit zo te doen is het feit dat de motor nu niet vast ligt, en bij elke wisseling in belasting kantelt. Dat kun je ook voelbaar maken…... Niet prettig.
Met zo’n losliggend blok kun je afstellen wat je weilt, amar goed wordt het toch nooit zolang je het probleem niet oplost.
Vanochtend de nieuwe radiateur erin gehangen, dat ging vrij vlotjes.
En, geen zagende motor bij inschakelen van een versnelling.
Wordt vervolgd over een week of wat, als de motorsteun besteld is, en geplaatst. Dat laat ik ff doen bij een garagist, eventueel met hulp van mijn eigen handjes, maar dat moet goed aangepakt worden in een ruime werkplaats met zat gereedschap enzo. En, omdat het een je-weet-wel klus is
Met dank aan DS23man,
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Zo, dit topic verdient een schop….
Vanochtend de dame opgehaald van het tijdelijke logeeradres.
De koppelingstregelaar lekt olie, en op het hitteschildje zit een gnu groen laagje, wat vrolijk sist en dampt bij hete motor. ëén van de aansluitngen lekt nog een beetje, dus die moet nog wat strakker.
Aangezien de ontsteking volkomen op is, en de koppelingsregelaar schijnbaar ook, zal ik die proberen zsm te vervangen. Vermoedelijk komt er hierdoor ook steeds lucht in het systeem, waardoor het hele koppelingsproces in het begin moeizaam verloopt.
Verder opvallend, de remmen zijn bagger naar mijn idee. Vertraging pas op het laatste moment, en dan nog niet van ahrte. Zal ook wel ene kwestie van lucht zijn, en dat moet ik als eerste aanpakken voor ik weer de weg op ga, want die voelt niet echt supper aan. Nu ben ik sinds ene paar maanden een stel goede remmen gewend in de Octaaf…. Dat helpt ook mee bij deze beeldvorming, de Felicia remde net als de DS, wat later…...
Rest mij morgen nog het opschonen van de dame van binnen, de buitenkant is vandaag weer eens gewassen…. eng ezien dat het water van het dak gelijk onder de dakstrip door over het wasbordje naar beneden loopt…... Zal ik ook nog eens aan een nieuwe dakrand toezijn?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!