Beste mensen,
In 1 van mijn twee stuurhuishoezen zit een scheurtje. Is dit te lijmen op een of andere manier. Dit scheelt een hoop werk tov, stuurhuis uitbouwen, hoes vervangen, als dat al lukt. stuurhuis inbouwen.
Iemand een goed advies?
groetjes weer.
Polleke
Je zou wat siliconenkit kunnen gebruiken om het tijdelijk te dichten. Maar bij mij begon het ook met een klein scheurtje en nu -een half jaar later- worden 2 losse helften aan elkaar gehouden met een doormiddengesneden stuk stofzuigerslang en 4 tyraps, om te zorgen dat er geen LHM op de remschijf lekt. Maargoed, mijn dame gaat over een week in de totaalrevisie.
Kortom, als ik jou was zou ik nu wat siliconen erop spuiten (voordien ontvetten) en binnenkort eens een dag uittrekken om die hoes te vervangen.
Animal triste post coitum
Dichtsmeren helpt niet. Het is een hete en vette omgeving.
Jammer, maar de enige remedie is toch uitbouwen en vervangen….
Ook al omdat het een APK afkeurpunt is.
groet,
Marten
Marten schreef:Dichtsmeren helpt niet. Het is een hete en vette omgeving.
Jammer, maar de enige remedie is toch uitbouwen en vervangen….
Ook al omdat het een APK afkeurpunt is.
groet,
Marten
Bedankt voor de reacties,
Is het mogelijk de hoezen te vervangen zonder he stuurhuis uit elkaar te halen? Er zal er een over de centrale bout geschoven moeten worden, waar de stuurstangen aan zijn bevestigd. of kan ik het beter aan een specialist overlaten.
groeten
Polleke,
Is goed te doen. Als je een stuk koperen waterleidingbuis van 15 mm over de lengte doorzaagd en open buigt en vervolgens op het stuurhuis in model klopt en met behulp van wat afwasmiddel schuif je hem zo over de centrale bout.
Groetjes,
Matin
Serge schreef:Maargoed, mijn dame gaat over een week in de totaalrevisie.
Mag ik vragen wat dat wil zeggen, een totaalrevisie? Alles gereviseerd? Dat moet nogal kosten..
vikingo schreef:Mag ik vragen wat dat wil zeggen, een totaalrevisie? Alles gereviseerd? Dat moet nogal kosten..
Wel een beetje off topic, maar wat we in grote lijnen gaan doen is; volledige chassis in tiptop staat brengen en conserveren, plaatwerk restaureren en spuiten, motor schoonmaken + een aantal delen vervangen, alle mechanische delen reviseren, hydraulische systeem op orde brengen en het interieur compleet nieuw bekleden. Alles behalve het interieur hoop ik klaar te hebben voor einde lente 2007, zodat we in de zomer weer lekker kunnen genieten van de dame en het interieur is dan herfst 2007 aan de beurt. Het zal een hoop werk zijn, zeker omdat we alles van A tot Z zelf gaan doen, maar we zijn met z’n tweeen en daarmee een hoop fun en ook nog een beetje betaalbaar. De begroting vanaf nu staat als ik me niet vergis op zo’n €3000, maar dan moet ik eerlijk zeggen dat er ook al het nodige aan onderdelen in de werkplaats bij elkaar verzameld is de laatste maanden. Ik zal hier ook een beetje een fotoverslag houden van de restauratie.
Animal triste post coitum
Serge,
Ook even off topic moet je deze filmpjes eens zien. Het is welleswaar geen DS die ze aan het restaureren zijn maar je steekt er altijd iets van op. http://www.voodoo-people.com/~daz/mull/wmv/ Je kunt ze afspelen met mediaplayer duurt wel even
Groetjes,
Martin
Merci beaucoup! Ik zal het eens rustig doornemen op een verdwaalde zondagmiddag.
Animal triste post coitum
Stuurhuishoezen laten zich prima repareren met neopreenlijm. Dit is de lijm waarmee rubber ogen op rubberboten worden geplakt. Ik heb zo al dire stuurhuishoezen blijvend gerepareerd.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Martin schreef:Polleke,
Is goed te doen. Als je een stuk koperen waterleidingbuis van 15 mm over de lengte doorzaagd en open buigt en vervolgens op het stuurhuis in model klopt en met behulp van wat afwasmiddel schuif je hem zo over de centrale bout.
Groetjes,
Matin
Oke dat worden dus nieuwe hoezen.
Moeten vooe de/montage stuurhuis,beide voorspatborden gedemonteerd worden of is het voldoende als de radiateur verwijderd wordt. Ik heb momenteel een erg kleine garage en kan de spatborden niet even ergens anders leggen als op de auto.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
om je stuurhuis uit te bouwen niet maar als je gaat monteren moet je eigenlijk de accusteun weghalen ( bij accu links) en dat lukt eigenlijk niet met het linker spatbord gemonteerd…
Anders krijg je het stuurhuis niet uitgelijnd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:om je stuurhuis uit te bouwen niet maar als je gaat monteren moet je eigenlijk de accusteun weghalen ( bij accu links) en dat lukt eigenlijk niet met het linker spatbord gemonteerd…
Anders krijg je het stuurhuis niet uitgelijnd.
Oke, in mijn geval spatbord eraf, accusteun eraf, spatbord er weer even los opschuiven. moet hem toch ergens laten , of zou hij op de achterbank passen?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leg em maar op je dak. Of achter de auto?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>