Vanwege een slanglek waar ik niet goed bij kan en geen tijd voor had de TD even naar de Citroën-specialist gebracht…
Vandaag het schokkende telefoontje dat de koppakking het begeven had (en de slang was gaan lekken a.g.v. drukopbouw).
Nu zit ik in dubio: de auto slopen/als donor gebruiken/onderdelen verkopen, of een nieuwe koppakking erin jassen/motorrevisie doen.
Tips? Suggesties?
Groet van een hevige-teleurstelling-verwerkende Oudelut
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
als de auto nog goed is, gewoon repareren.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:als de auto nog goed is, gewoon repareren.
precies. vindt maar weer een andere goede…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Punt is: de auto stond te koop (was zelfs al verkocht ) omdat ik sinds kort een TRi Break Automaat heb (omschakeling diesel—>benzine)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Punt is: de auto stond te koop (was zelfs al verkocht ) omdat ik sinds kort een TRi Break Automaat heb (omschakeling diesel—>benzine)
oow, ja, dan moet je inschatten of je die kosten er weer uit haalt. met een vervelende koppakking enz. is een BX weinig waard
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ding had ook wel redelijk veel gelopen toch? 360K zo iets ...
tsja ik zou zeggen, weg doen , dan voor heel weinig. Misschien dat iemand hem hier op het forum nog wel wil opknappen, dan weet je iig dat hij niet gesloopt wordt.
Wat is de staat?
Misschien dat iemand hier de koppakking wel wil vervangen voor je ...
Maar ja hij is nogal oud he, straks gaat daarna de brandstofpomp kapot ofzo. Even afwegen, laat maar weten wat je doet. Als je hem voor weinig weg doet heb ik misschien ook wel interesse.
Citroën D Special 1970
Wat voor auto is dit en is er misschien een foto?
Jos van der Voort
Ik wil niet lullig doen, maar als ie druk opbouwt en men verdenkt de koppakking, is een gescheurde kop ook niet uigesloten. Daar zijn 18 TD’s berucht om. Gezien je verhaal hierboven zou ik zeggen: “zocht Ijs wellicht nog onderdelen”??
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
TJA
Ik moet me helaas wel aansluiten bij Marten, helaas willen die kopjes nog wel eens scheuren, afgezien daarvan om zeker te weten of dat je na het plaatsen van een nieuwe koppakking niet weer meteen hetzelfde probleem krijgt zal je de kop toch moeten laten afpersen en indien van toepassing vlakken wat toch wel de nodige kosten met zich meebrengt.
Ik ken de auto inmiddels en ook de situatie een beetje en ik zou je dan ook aanbevelen om de auto weg te doen, ofwel verkopen voor een heel laag bedrag ofwel (laten) slopen.
Nou ja dat was mijn bijdrage voor wat die waard is.
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
En ik sluit me weer bij jullie aan…niet doen dus.
ooh ja, dom van me, dat was ik inderdaad helemaal vergeten te zeggen.
Dat is naast de brandstofpomp natuurlijk ook een hekel punt ... wordt dus gedag zeggen.
Bedenk wel dat je voor die airco leuk geld kan krijgen en dat je alle turbo accessoires ook zeker wel kwijt zal kunnen.
Ijs heeft namelijk alles al
dus succes met de verkoop, dat moet zeker wel goedkomen.!
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:ooh ja, dom van me, dat was ik inderdaad helemaal vergeten te zeggen.
Dat is naast de brandstofpomp natuurlijk ook een hekel punt ... wordt dus gedag zeggen.
Bedenk wel dat je voor die airco leuk geld kan krijgen en dat je alle turbo accessoires ook zeker wel kwijt zal kunnen.
Ijs heeft namelijk alles aldus succes met de verkoop, dat moet zeker wel goedkomen.!
Ijs heeft nog niet alles hoor..
Ik heb nog luchtgeleiding nodig voor onder de motorkap, korte motorkap in EWT. Hydraulische leidingen voor de stuurbekrachtiging wellicht nog wat motor onderdeeltjes…
ok, ik pas mijn advies aan: of slopen en dumpen, of in zijn geheel dumpen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Het is toch een break met getint glas? Als het slopen wordt heb ik wel interesse in de achterste drie ruiten (achterruit en de twee wiebertjes). En in zwarte interieurdelen, met name van de kofferbak.
Groeten,
Jan (sorry voor het aasgieren )
Een turbo-break slopen alleen omdat de kop kaduuk is?
Vorige maand bij een tzd turbo break heb ik samen met m’n pa een gereviseerde motor, kop, turbo, koelvloeistofslangenset EN hydroslangenset gloedjenieuw er in geschroefd.
Nu kan die ook wel weer een jaartje of tien mee denk ik zo .
bent u ook zo’n fan van de politie??
Ik heb besloten: de auto wordt gesloopt… Uiteraard wil ik er zelf een aantal onderdelen afhalen voor mijn TRi (interieur, airco-delen), maar ik heb al liefhebbers gezien die van mij wel onderdelen kunnen kopen (Ijs: luchtgeleiding en motoronderdelen? Chinco: ruiten & kofferbakdelen?).
Mensen interesse in een (mini)sloop-meeting in het Brabantse land (Breda) ? Koffie is on me… Eerste planning: 4/5 november.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )