hallo,
ik zit bij het minste koude weer steeds met damp op mijn ruiten en het is vochtig in de wagen. Ik heb geen filter steken op de ventilatie, mijn model heeft dat niet. weet iemand vanwaar het probleem komt?
als ik de ventilatie op warm zet is het na 15 min wel weg maar als ik de damp int begin afveeg dan konmt die direct terug. lek in de interieur-radiator? er is niks nat ...
greetz
flo
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Flo, dit is toch een teken dat het vochtig is in je wagen. Zijn alle tapijten (ook achter) droog?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
alles zo droog als kurk ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
dat kan idd Abyssion .. maar zo´n ding heeft ook wel de neiging om vocht aan te trekken.
Even alle rubbers en hoekjes etc. controleren. Dit is wel veel werk hoor, maar opzich loont het wel om je auto weer even “dicht” te maken.
Citroën D Special 1970
Abyssion schreef:Het is een oplossing misschien als je een vochtvreter in je achterbak of ergens anders erin zet had ik ook bij mijn vorige auto gedaan
Tip uit de ouwe doos: kattebakkorrels helpt ook.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
damp
Ik heb eens een vocht probleem gehad, dat kwam door een lekje achterin waar een uitlaatsteun zat, die doogerot was en daardoor kwam er vocht onder de mat en de achterbank. dat was eerst niet zichtbaar!!
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
Precies… Denk ook aan een gat in de carosserie/bodem?! Als de aanslag op je ruit vettig (en het wat zoetig ruikt) is kan je kachelradiateur ook kaduuk zijn… Let dan op, want de dampen van de koelvloeistof kunnen hersenbeschadiging veroorzaken!!!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
want de dampen van de koelvloeistof kunnen hersenbeschadiging veroorzaken!!!
BX rijden en hersenbeschadigingen… halen we nu niet oorzaak/gevolg door elkaar?
Harm schreef:BX rijden en hersenbeschadigingen… halen we nu niet oorzaak/gevolg door elkaar?
*zucht*
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Precies… Denk ook aan een gat in de carosserie/bodem?! Als de aanslag op je ruit vettig (en het wat zoetig ruikt) is kan je kachelradiateur ook kaduuk zijn… Let dan op, want de dampen van de koelvloeistof kunnen hersenbeschadiging veroorzaken!!!
nou zo’n vaart loopt dat ook weer niet. maar het is dan wel zaak om de boel te repareren. bekijk of het koelvloeistofniveau terugloopt als de kachel aan staat. zo niet, dan valt het allemaal wel mee. het ruiken is ok een goede, dat doe je al heel snel..
verder hoort het ook een beetje bij het jaargetijde en zo. de relatieve vochtigheid is bijna maximaal ‘s ochtends en ‘s avonds en dat betekent dat je zo de grens over bent, en dat betekent dan condens op de koudste plekken: de ramen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
mja ik ruik niks, niks is vettig, tis allemaal waterdamp. ik zal eens checken op dichtingen en gaten.
aan de uitlaatbevestiging is het probleem reeds bekend bij bx ....
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Check de standaard plekken.
Bij je voorruit, is het rubber heel?
Bij je Luchtbak(Bladeren)?
Is je deur scharnier nog heel?
Zijn je deur rubbers nog goed?
Zijn je gaten onder aan het portie nog open?
Zit er nog folie achter je deurbekleding?
Sluiten je deuren en kofferbak nog goed af?
Groeten, Jonne
C4 HDI110
BX GTI 16 souppapes
mja dat ga ik eens checken
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Het kan ook zijn dat de lijm van je voorruit heeft losgelaten, dan komt er ook wat water naar binnen. Je voelt pas of de bodem vochtig is als je heel hard op de vloerbedekking drukt… succes met zoeken! Kofferbakbodem is inderdaad ook een verdachte. Wat voor type BX heb je? Bij een break wil het onder de achterbank ook nog wel eens gaan rotten.
voge schreef:Het kan ook zijn dat de lijm van je voorruit heeft losgelaten, dan komt er ook wat water naar binnen. Je voelt pas of de bodem vochtig is als je heel hard op de vloerbedekking drukt… succes met zoeken! Kofferbakbodem is inderdaad ook een verdachte. Wat voor type BX heb je? Bij een break wil het onder de achterbank ook nog wel eens gaan rotten.
1.6i magneti marelli single point injection, 89pk, model ‘93
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht