Accu BX GTI 4wd
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156

Gepost: 23 oktober 2006 11:24 PM

Hallo BX-ers,

voor mijn BX GTi 4wd moet ik een nieuwe accu hebben, met een lengte maat van 20,5 cm (een kleintje dus). Het moet een kleine zijn omdat er verder geen ruimte rond de accubak is (LPG verdamper etc). Welke accu kan ik het beste nemen? Ik heb er nu 1 in van 44a iets soorgelijks kopen of adviseren jullie iets anders?

Ik hoor het graag.

Gr.
Jorik

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 23 oktober 2006 11:46 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een verschrikkelijke voorkeur voor zware accu’s. in mijn 19TD staat een 160 Ah model. Maar een 44Ah is genoeg voor een BX GTi. Maar als bijvoorbeeld 55Ah past zou ik dit doen. Zware accu’s leven ook wat langer, en in de wintert heb je genoeg vermogen aan boord. Ook wel fijn als je een dikke Hi-Fi in de biks hebt….

Test

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 oktober 2006 11:48 PM
  [ # 2 ]

Het hangt een beetje af van wat je ermee wilt.
Als je bijvoorbeeld een flinke audio installatie met externe versterker(s) ermee voed dan kun je misschien iets zwaarders proberen te vinden. Maar als je de auto bijvoorbeeld niet vaak gebruikt, dan kun je ens kijken voor een yellow-top oid deze worden ook vaak in plezierjachtjes gebruikt omdat ze zo gigantisch lang hun capaciteit blijven behouden.
bij normaal gebruik is 44ah iig zeker wel genoeg.

je kunt eens kijken bij http://www.wilcoaccu.nl zij leveren enorm veel accu’s en hebben vast wel iets dat past, zijn wel wat duurdere accu’s maar die overleven je auto (hopelijk niet) als het moet Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 24 oktober 2006 02:38 AM
  [ # 3 ]

ik heb een 66Ah gel accu van Optima erin, de Yellow versie. ongelooflijk veel startvermogen, en bijna niet leeg te krijgen. daarbij zijn deze accu’s ook minder gevoelig voor temperatuur Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 24 oktober 2006 06:59 PM
  [ # 4 ]

Heb er ook een zwaardere in gezet van 65 amp. Mocht je twijfelen met de maat, ga dan eens langs een accu-speciaalzaak (ligt er toevallig 1 in Geleen) die kunnen passen en meten en hebben misschien zelfs verschillende maten die eventueel passen met ‘n iets hoger amperage, zit je in de winter ook goed Wink

btw, zie net dat je in amsterdam woont, dan is geleen een beetje ver weg. Maar die zitten echt wel ergens bij je in de buurt!

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Cooper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156

Gepost: 25 oktober 2006 10:27 PM
  [ # 5 ]

Vanmorgen even bij de accuboer langs gereden. In de maat (20,5 cm) was 50ah het maximale wat er leverbaar was. In een BX 1900 moest volgens het ‘boek’ een 60ah accu, maar die is niet in de maat die ik zoek leverbaar. Dus een mooie Varta 50ah accu voor de BX-gescoord. Morgen eens kijken of ik de BX uit zijn winterslaap kan doen ontwaken.

M.vr.gr
Jorik

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 26 oktober 2006 08:46 PM
  [ # 6 ]
Cooper schreef:

Vanmorgen even bij de accuboer langs gereden. In de maat (20,5 cm) was 50ah het maximale wat er leverbaar was. In een BX 1900 moest volgens het ‘boek’ een 60ah accu, maar die is niet in de maat die ik zoek leverbaar. Dus een mooie Varta 50ah accu voor de BX-gescoord. Morgen eens kijken of ik de BX uit zijn winterslaap kan doen ontwaken.

M.vr.gr
Jorik

rare accuboer dan Rolling Eyes
ik heb gewoon een 65 Ah erin liggen hoor, in de maat 20,5 cm. Is wel een Optima, maar ze zijn gewoon lverbaar. Anders had je gewoon langs de automaterialen kunnen gaan, die hebben ook altijd wel kleine accu’s met een hoog amperage Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook