1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Ijs zijn BX -> Afgevoerd..
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 26 oktober 2006 03:08 AM

Eenmaal aangekomen op pagina 40 is dit Deel 2 van de Famous white TD Laughing

Laatste vorderingen

Zo, het is inmiddels bijna 5 uur en LJ en ik zijn weer bij mij thuis..

Gister vanochtend naar Belgie afgereist samen met AB en LJ om een nieuwe dieselblok te halen (een turbo welteverstaan.. Wink). Rond 8 uur weggegaan en ab opgehaald hier uit de buurt, daarna rond 10 uur was ik bij leendert-jan die had aangeboden te rijden met de xantia gasbak met aanhanger (benzinei s toch wel erg duur.. Razz). Enkele km’s voor LJ was de versnellingspook een soepje, de schakelstang was eraf. LJ en Vaders haastte zich naar ons en drukte de schakelstang er weer op (maar hij was erg versleten). Daarna een bakkie en een koekje (je weet wel.. Wink) Daarna naar Wouter Smits gereden om nog wat onderdeeltjes te halen die toch naar Ruben moesten! Het regende helaas wel de hele dag, bij wouter moesten we even wachten, later kwam hij aangereden met zijn DS en liet zijn (puntgave!!) Digit zien! (smelt.. Shocked) Maar dan het pronk stuk in de garage.. Shocked Type 1 16 TRS automaat in Vert Cali met bruin interieur.. Shocked  Shocked  Shocked . Die wil ik! Ik begreep dat hij van beerpeet was maar wat een mooie wagen Very Happy. Eenmaal ingeladen richting belgie, onze groote vriend Tom begeleide ons naar Belgie. Na verloop van tijd begon de xantia erg stroof te schakelen en onkoppelde bijna niet meer. Maar we waren er bijna, nog even doorzetten! Eenmaal aangekomen bij het walhalla, ook wel Ruben’s werkplaatst genoemd de xantia gefixd en was weer klaar. Ruben liet ons zijn werkplaats zien waar ik echt mijn ogen uit heb gekeken, is hij niet de reden dat zoveel onderdelen zo zeldzaam zijn.. Wink  Razz Twisted Evil.  Ik kwam voor de motor + wat onderdeeltjes om mijn auto van een Turbodiesel te voorzien, uiteindelijk nog heeeeel veel meer meegenomen..

Even een klein lijstje Met nieuwe onderdelen:

3 Motorsteunen
Luchtfilter
Oliefilter
Koppakking
Spruitstukpakking
Inlaatpakking
Carterpakking
Kleppendekselpakking
Olieseals
Klepseals
Koppelings
Fantilatoren
Stuurashoezen
Distributieriemen
HD-Riem
Spanrollen
Thermocontact
Octopus
Waterpomp
Oliedruk schakelaar
Radiateur

Daarnaast nog een stel hele mooie GTi velgen met 2 mooie banden! Naast alle nieuwe onderdelen natuurlijk het Turboblok + Turbo + intercooler + alle slangen + stuurbekrachtiging + dubbelkoelfans + luchtfilterhuis + mistlampen!

Het was al donker (rond 8 uur ‘s avonds toen we bij ruben weg gingen)
Nog bedankt voor de koffie.. Laughing (En geef die hond eens een pilletje.. Shocked  Wink)

We hadden het plan om de GTi bij LJ thuis op te halen en met xantia + GTi richting friesland te rijden. Onderweg (rond 1 uur.. Rolling Eyes) bij het tankstation sloeg de schakelstang er definitief af en was niet meer te maken..LJ pikte ons even later op (aangezien hij niet had gezien dat we wegkwamen… Rolling Eyes  Rolling Eyes ) Rond een uur 3 hebben we ab thuis gebracht en is LJ bij mij blijven slapen..die viel als een blok in slaap.. Laughing Een uurtje of 4 later (8 uur.. Laughing) weer opgestaan en snel naar de sloop gegaan en uit een chic een schakelstangetje gehaald voor wel 2 (!!) euro Razz Motorblok van de wagen geladen bij de schuur en Bx Diesel “gedeponeerd”( Wink). Daarna naar elburg afgereist om LJ’s “gear” op te halen, kar en xantia terug te brengen, zijn zwarte gevaarte mee te nemen en onderweg weer de rode GTi te fixen, die gelukkig nog bij tankstation stond!  Surprisedops:. Bij de (rode) Gti bleef ook nog eens het gas hangen maar dat euvel was al snel gevonden, schakelstang er op geklikt..even een witte kitkat chunky en vette hap gegeten en weer doorgekart! (raced? Surprisedops: ) Met een gangetje of 120 ( Rolling Eyes ) reden we naar Friesland. LJ verbaasde zich van het verbruik bij 120 ( Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing ) In Dokkum nog een partij remmenreiniger + velgenreiniger gekocht en uiteindelijk nu..5 uur weer thuis. Om 6 uur even een snelle hap en dan half 7 weer aan het werk! We zijn vanavond met z’n 4e, dat gaat vast goed komen! Het was al met al een drukke dag/nacht.. Rolling Eyes

Dit alles was goed voor zo’n 970 km Razz (je t’aime diesel et LPG Razz)
Foto’s komen nog wel.. Wink Eerst..ZZZZZZZZzzzzzzzzZZZz…hoo ...eten Surprisedops: !

Even resultaat wat we hebben geboekt op Woensdag 25 oktober 10:17..

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 26 oktober 2006 03:12 AM
  [ # 1 ]

Ziet er goed uit zo’n hulpeloze BX Twisted Evil

Maar als ik het zo eens lees dan gaat dat helemaal goedkomen… Cool  Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 26 oktober 2006 12:15 PM
  [ # 2 ]

Wat een sleutelhok. Mijn blok moest op het grind bij de stacaravan verwisseld worden.

Van de andere kant hadden we wel de minidigger van de camping om het blok te wisselen. Minder dan 20 minuten: oude eruit, bak gewisseld, nieuwe erin.

Megaklus en dus chapeau!

Jos van der Voort

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 oktober 2006 01:05 PM
  [ # 3 ]

Nou zometeen weer lekker verder beunen Laughing Moet alleen eerst nog even wat gesjopt worden voor een paar zakken kattengrit vanwege “wat vloeistofjes”  Rolling Eyes en mijn GTi heb weer olie nodig want daar zijn de klepseals een beetje van uitgedroogt Razz . Alles op zijn tijd he…....

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Gepost: 26 oktober 2006 02:37 PM
  [ # 4 ]

Erik, die GTI velgen komen er op het laaaaatst op, wat liggen die al zo dicht??? Laughing  Laughing

iig succes! (nogmaals…)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 278

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 26 oktober 2006 03:13 PM
  [ # 5 ]

Hey grappige foto!!

Ben benieuwd naar de vorderingen.

Groeten wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 26 oktober 2006 08:55 PM
  [ # 6 ]
Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 26 oktober 2006 09:04 PM
  [ # 7 ]

ziet er goed uit Wink

ik heb toen gelijk de hele motorruimte schoongemaakt, en de inktvis vervangen. kan je zo namelijk gelijk goed bij. anders kan je deze nalopen en kijken of je nog punten ziet die wat aandacht nodig hebben Idea

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Gepost: 26 oktober 2006 09:17 PM
  [ # 8 ]

ja, idd, optopus(grote) ZEKER doen, kost niks en je kan er nu goed bij, achteraf heb je er anders maar kwellen mee Crying or Very sad

Profiel  

citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 771

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 26 oktober 2006 09:42 PM
  [ # 9 ]

Ziet er goed uit ik ben benieuwd hoe het verder gaat grin grin

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 26 oktober 2006 11:40 PM
  [ # 10 ]

Frisse morgen.. nog geen week later ligt er al een nieuw blok in. Ijs laat er geen gras over groeien! (gras groeit ook niet op ijs, d’oh.)

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 oktober 2006 11:58 PM
  [ # 11 ]

Goed begin Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Gepost: 27 oktober 2006 12:00 AM
  [ # 12 ]

das al veel Laughing

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 oktober 2006 01:38 AM
  [ # 13 ]

Aangezien Erik het druk heeft met zijn vriendin zal ik maar ff een verhaaltje neerzetten Cool  Na gisterenavond de nodige zut alvast losgehaald te hebben (accu, LHM vat, radiateur, fan, wat slangen en nog wat andere zut die ik me niet meer kan herinneren). Zijn Erik en ik vandaag verder gegaan met het uitbouwen van het blok.
Op zich ging alles lekker soepel alleen waren we vergeten de uitlaat los te maken, dus ja toen wou ie niet meer verder omhoog zeg maar Laughing  Om een uur of 4 vanmiddag hing het blok boven de auto en waren wij weer een ervaring rijker Cool Daarbij kwamen we ook het gat tegen in een plastic behuizing van iets waar ooit water doorheen stroomde. Dit is alleen niet gebeurd tijdens het takelen van het blok…....
Verder het oude stuurhuis + stuurassen natuurlijk losgehaald zodat de nieuwe met SB erin kon. Daarna heeft Erik zich nog ff uitgeleefd met remmenreiniger op het nieuwe TD blok. En hebben we nog ff onder het kleppendeksel gespiekt wat er overigens goed uitzag.
En nu zit ik weer even thuis achter mijn eigen pc en reis ik morgen in aller vroegte weer af naar Ee om Erik verder te helpen met het klaarmaken en plaatsen van het TD blok.

En zo beunen wij voort…...  Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Gepost: 27 oktober 2006 01:44 AM
  [ # 14 ]

effe veel werk maar het eindresultaat loont vast en zeker!

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 27 oktober 2006 03:40 AM
  [ # 15 ]

Heb weinig toe te voegen aan PrutyLJ zijn verhaal!  Very Happy

We hebben vandaag ook even wat sapjes voor de BX gehaald en daarbij nieuwe kopbouten. Toen kleppendeksel van nieuwe blok eraf ging verbaasde me dat er weinig tot geen slijtage aan nokkenas zat..ik weer blij Wink

Profiel  

1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook