4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Harm z’n BX GTI (straks) nu met airco?!
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 09 oktober 2006 03:41 AM
  [ # 46 ]
Harm schreef:

Sinds vandaag heb ik weer een GTi met draaiende motor, gemonteerde bumper (met sproeiers Cool ) en werkende dubbele koelfans.

Hij loopt weer net zo als vroeger, ik was wel vergeten hoe rauw dat ding loopt Smile

Heerlijk zo’n koffiemolen.. Laughing  Razz

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 oktober 2006 10:49 AM
  [ # 47 ]

Tuurlijk zijn die dingen niet mooi, het gaat er vooral om dat ze zeldzaam zijn en dat anderen er jaloers op zullen zijn Cool

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 oktober 2006 10:56 AM
  [ # 48 ]
Harm schreef:

Tuurlijk zijn die dingen niet mooi, het gaat er vooral om dat ze zeldzaam zijn en dat anderen er jaloers op zullen zijn Cool

*PrutsyLJ is jaloers Laughing * Dat zijn nu net van die zeldzame dingen die gewoon leuk zijn om te hebben net als de airco zelf overigens (die PrutsyLJ dan weer WEL heeft Very Happy ).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 oktober 2006 11:41 AM
  [ # 49 ]
Abyssion schreef:

Sproeiers? Confused ...het is maar wat je mooi vind…maar ja ieder zijn ding he

Hoe gaat dat eigenlijk koplampsproeiers en morettes? Richten die sproeiers eigenlijk wel goed?

Als je nog eens op Xenon overgaat zou ik die morettes er weer uitschoppen en gewoon weer vierkante vissekommen monteren.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 oktober 2006 12:01 PM
  [ # 50 ]

Hoe gaat dat eigenlijk koplampsproeiers en morettes? Richten die sproeiers eigenlijk wel goed?

Ieder blok heeft 2 sproeiertjes, die zo te zien verdraaibaar zijn. Die zou je dus mooi moeten kunnen richten

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 09 oktober 2006 12:10 PM
  [ # 51 ]
Abyssion schreef:

Hahaha! Heb je ook striping?  Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 09 oktober 2006 06:34 PM
  [ # 52 ]
oudelut schreef:
Abyssion schreef:

Hahaha! Heb je ook striping?  Wink

Rolling Eyes http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171758

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 09 oktober 2006 10:15 PM
  [ # 53 ]

mn Garage zei dat ik een van de laatste morrettes hebt omdat ze die niet meer maken…ik geloof het niet zo…die lampen blijven ze toch gewoon maken

Een tijdje terug kon je bij autostyle ( Rolling Eyes ) nog nieuwe morettes bestellen, maar dan wel voor 500 euro.
Voor zover ik weet worden ze inderdaad niet meer gemaakt, of misschien voor prijzen waarvan een beetje BX-liefhebber liever een hele BX koopt. Je bent dus vooral aangewezen op de tweedehandsmarkt, maar Citroën Service Vlaanderen heeft ze ook nog op voorraad Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 10 oktober 2006 11:03 PM
  [ # 54 ]

Daarnet een eerste poging gedaan om het systeem te laten vullen… nog niet gelukt omdat een van de slangen lekte. Op de koppeling zelf, dus da’s garantiewerk voor degene die ze geleverd heeft. Da’s toevallig ook dezelfde die het systeem vult, dus dat moet goedkomen.
Het is alleen een beetje jammer dat het de langste dikste slang is, die van het schutbord onder de accu en luchtfilterbak door naar de pomp loopt. Die mag er dus weer uit…

Maar het goede nieuws is dat het dashboard weer compleet is en de motorkap er weer op zit

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 11 oktober 2006 12:38 AM
  [ # 55 ]

harm heb jij eigenlijk last van steenslag…ik stik ervan op de bumper…weet je een goede remedie…opnieuw laten spuiten zeker?

Helemaal niks… maar ik heb dan ook geen gespoten bumpers. Beide bumpers heb ik ooit vervangen voor echt spierwitte exemplaren (van een deauville ofzo). Die zijn gewoon gemaakt van wit plastic, steenslag is dan niet zo’n probleem.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 13 oktober 2006 02:03 AM
  [ # 56 ]

ik heb Memphis Bleu….donker blauw, maar de voorkant van de motorkap en bumper (16V MK2) zijn onderhand gewoon wit en een-en-al krater….tja, doe je niets aan Rolling Eyes

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 20 oktober 2006 07:02 PM
  [ # 57 ]

Zo daar zijn we weer!

Eindelijk weer een update, jullie zullen wel denken er is niks gebeurd daar maar dat valt mee we hebben aardig wat vertraging opgelopen door een (nieuwe) lekke slang, die bleek niet goed te zijn en moest daarom opnieuw gemaakt worden dus weer heel wat demontage en montagewerk maar goed hij zit er weer op.
Jawel vanavond is het zo ver we gaan het systeem laten vullen dus als het goed is moet het dan allemaal gaan werken.
Ondertussen zijn er nog wat kleine dingen gebeurd zoals de condensor netjes geschuurd en gespoten, de koplampsproeiers gemonteerd en de aircoslangen allemaal netjes aangesloten en op z’n plaats gewerkt, zie hieronder het resultaat op de foto’s.

De doorvoer van de aircoslangen door het schutbord

De vers gespoten condensor en de aansluitingen daarop en de filter/droger zie je hier

De volgende foto’s zijn van de koplampsproeiers en de bijbehorende tank en hier kan je ook mooi zien dat er nog maar een ruitensproeiertankje onder de paravan zit aangezien we voor en achter bij elkaar gevoegd hebben in een tank

Zo en nou maar hopen dat het vanavond allemaal goed gaat met vullen zodat we alles verder af kunnen maken!

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 oktober 2006 07:29 PM
  [ # 58 ]

Re: Zo daar zijn we weer!

Boeiend: nu maar hopen dat de boel nu echt lekdicht is.

We hadden het laatst over die gekke “stappenmotor”. Ik had onlangs een boek uit de bibliotheek te pakken over de Jetronic injectie. Wat blijkt: die “stappenmotor” is een luchtschuif die het stationair toerental verhoogt zolang de motor koud is. Dit doet ie met een bimetaal waar een stroom doorheen wordt gestuurd (vandaar de voedingsdraad). De oplossing met een losse stappenmotor die je bedient met de airco bedrading is natuurlijk ook goed bruikbaar. Middels meer of minder “afknijpen” van de slang kan de stappenmotor ingesteld worden. Ik neem aan dat de stappenmotor ook alleen maar vol open hoeft of vol dicht (airco aan of uit).

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 27 oktober 2006 12:34 AM
  [ # 59 ]

HOERA!!!

Vandaag is het dan zo ver na de slangen op de pomp te hebben omgedraaid en het systeem opnieuw te hebben gevuld, werkt de airco dan ECHT!
Hij koelt als een beer heel erg gaaf, nu nog even alles netjes afmonteren met slangbeugels en dergelijke en dan is het weer een feest om te gaan rijden.
Natuurlijk krijgen jullie nog wat foto’s als het helemaal klaar is, nog ff geduld dus.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 oktober 2006 12:41 AM
  [ # 60 ]

Re: HOERA!!!

Chevron schreef:

Vandaag is het dan zo ver na de slangen op de pomp te hebben omgedraaid en het systeem opnieuw te hebben gevuld, werkt de airco dan ECHT!
Hij koelt als een beer heel erg gaaf, nu nog even alles netjes afmonteren met slangbeugels en dergelijke en dan is het weer een feest om te gaan rijden.
Natuurlijk krijgen jullie nog wat foto’s als het helemaal klaar is, nog ff geduld dus.

Groeten Gijs.

Cool!

Alleen wel jammer dat je nu tot de zomer moet wachten om hem echt te kunnen gebruiken!

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook