volgens mij kost olie met filter vervangen bij de Kwikflut circa 35 euro. En hoewel ik falikant tegen alles ben wat maar met die firma te maken heeft, is zelf doen net zo duur en veel meer gedoe dan even langs de KF rijden…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik laat het gewoon doen bij mijn ( merk ) dealer doen voor 54,-
Die gun ik het en niet een kwikfitter .
Gebruiken ook goede olie , bij kwikfit weet je niet wat ze erin donderen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Bij een dealer of specialist is het ook altijd maar de vraag, hoor. De meesten pretenderen Total te gebruiken, maar als je dan eens een kijkje in de garage neemt, zie je van die grote vaten merkloze troep staan. Het zal zeker niet overal het geval zijn, maar ik doe het liever zelf. Dan weet ik 100% zeker welke olie erin gegaan is en dat het filter ook daadwerkelijk vervangen is. Met goede producten zit je dan iid ook snel tegen de €50.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik kan me een rekening van een beurt bij de dealer (was meteen de laatste) herinneren, waarbij er 7 liter Total 5W40 a €15,00 per liter was gebruikt, naief zoals je bent als je net een XM hebt en de volste vertrouwen in de dealer neemt, reken je effe 750 euro af voor een kleine beurt met APK, waarbij alleen de motorolie, LHM en de parkeer-remkabels zijn vervangen.
Nu doe ik al dat kleine onderhoud zelf en kost het verversen van de olie mij gemiddeld 50 euro (40 euro voor 5 liter Shell Helix 10W40 en 8 euro voor een oliefilter)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Kwikfit, laat ik je vertellen wat mijn ervaringen met kwikfit zijn. We hadden een Nissan Micra en ik dacht: laat ik de hele uitlaat maar vervangen, dus we gingen naar kwikfit.
Daar kreeg een jonge vrouwelijke monteur opdracht om het te doen en dat ging redelijk goed, op het laatste stuk pijp met demper na, dat kreeg ze er niet tussen.
Er zit een bocht in die pijp welke over de achteras heen loopt en vlak voor de achteras zit de benzinetank.
Dus de chef werd er bij gehaald en kwam zichtbaar geïrriteerd het probleem oplossen met een grote rubber hamer, waarmee hij op de demper begon te rossen teneinde de pijp tussen de as en de tank door te hengsten.
En toen werd het voor mij, de klant en ex automonteur, tijd om in te grijpen.
‘Sorry dat ik me er mee bemoei, maar als je nou de as aan een kant even los maakt (zit met één bout en moer vast), is dit allemaal niet nodig’. En zet er dan even een assteun onder want anders hangt die hele as aan de remslang.
Die chef keek mij aan of hij moordplannen had, een overspannen man die eigenlijk in de ziektewet hoort leek hij op het eerste gezicht.
Later ben ik nog een keer bij kwikfit geweest om te informeren hoeveel de drie laatste dempers voor mijn XM kosten en dat was nog meer als bij de officiële Citroen dealer.
Dat was de laatste keer dat ik bij kwikfit ben geweest.
Zevenhonderdvijftig euro voor een kleine beurt met apk
slaat echt nergens op dat zijn echt woekerprijzen die daar gehanteert worden .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Nou ja, olie verversen plus nieuw filter kan bij KF geen kwaat lijkt mij. Voor € 40,- was ik weer klaar. Heb er bij staan kijken en ging allemaal goed. Voor die paar euro kan ik niet zelf op de grond liggen te klooien met olie en dan moet je nog van de rotzooi af zien te komen ook.
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
Voor een euro of 15 koop je bij de bouwmarkt 5 liter Valvoline. Bakkie er onder, pluggie los, leeg laten lopen, filtertje vervangen, pluggie vastdraaien (nieuwe ring) olie er in gieten, klaar.
Oude olie inleveren bij het depot, kost niks.