6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

C-Crosser, was: Citroen C7 (SUV)
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 27 oktober 2006 11:06 PM
  [ # 76 ]
ronama schreef:

hij is op basis van de outlander
prijzen outlander in belgie;
MITSUBISHI
Outlander
  2.0 2WD Comfort   19.990  
  2.0 4WD Comfort   22.990  
  2.0 4WD Sport   24.990  
  2.4 4WD Sport   25.990  
  2.0 4WD Sport EXE   28.390  
  2.4 4WD Sport EXE   29.390  
  2.0 4WD Turbo   29.990  

dus hij wordt goedkoper dan een picasso Wink

Dit zijn de prijzen van de “oude” Outlander, die bovendien nog een tijdje in de catalogus zal blijven staan wanneer de nieuwe er is. En dat betekent dus… dat de nieuwe een stuk duurder wordt.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 27 oktober 2006 11:12 PM
  [ # 77 ]
arjan_verkade schreef:
Serge schreef:
arjan_verkade schreef:

Een Citrofiel heeft hart voor Citroën , niet enkel voor ‘oude’ meuk Wink

kijk zo is het Exclamation
als je jezelf Citrofiel noemt dan ga je niet bepaalde (moderne) modellen af lopen kraken Confused

Ehhh… waarom zou ik hier niet mogen zeggen dat de hele C-serie -van voor tot achter- mij geen donder doet, evenals de meeste niet HP-geveerde Cits? Dat is mijn mening en daar kun je hier op het forum een prima discussie over houden, lijkt mij.

dat mag je van mij best zeggen Smile
alleen ik weet niet of je jezelf dan ook Citrofiel noemt Wink

ik vind het alleen een beetje raar als je jezelf Citrofiel noemt, maar ondertussen de helft van het merk afkraakt Wink
maar dat is mijn mening, misschien denken andere daar weer anders over Wink

Tja, Citrofiel Citrofiel…. Citroën heeft een aantal van de meest prachtigste auto’s ooit gemaakt en ik ben blij dat ik daarvan 2 exemplaren bezit (met een 3de in het verschiet). Vanwege die innovatieve, waanzinnig vormgegeven en meesterlijk rijdende modellen, ben ik weg van het merk. Dat wil echter niet zeggen, dat ik elke drol die zij leggen moet prijzen.

Animal triste post coitum

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 27 oktober 2006 11:17 PM
  [ # 78 ]

Leuk is dat, ik vind die c-crosser wel leuk, dus ik ben geen echte citrofiel? Tijd om dit forum de rug dan toe te keren. Als er zo bekrompen wordt gedacht dat alleen de DS een echte citroen is.  Evil or Very Mad Voor mij is elke citroen met het logo een echte citroen. punt Twisted Evil

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 27 oktober 2006 11:24 PM
  [ # 79 ]
arjan_verkade schreef:

ik vind het alleen een beetje raar als je jezelf Citrofiel noemt, maar ondertussen de helft van het merk afkraakt Wink
maar dat is mijn mening, misschien denken andere daar weer anders over Wink

Ik denk dat je het zo moet bekijken.
Citrofiel weet ik niet of dat heden nog toepasbaar is. Ik denk dat begin jaren negentig Citrofiel niet helemaal relevant meer is. Vroeger was het echt zo dat hoe het ook wende of keerde men gewoon een Citroen kocht, je ging van een 2CV naar dyane, naar GS, naar BX, naar Xantia, naar C5? Dat is fantastisch dat er nog dat soort mensen zijn.

Maar er zijn ook heel veel andere mensen die een BX echt het einde vonden en dat de laatste ware Citroen vonden, en dan alleen het type 1. of nog oudere auto’s zoals de DS, latere auto’s waren geen Citroen meer, want toen kwam Peugeot.
Ik zeg nu maar even wat.

Een mooi voorbeeld is dit. Ik wil eigenlijk dolgraag aan oldtimerrally’s mee gaan doen. Maar mijn 2CV is te jong, ondanks dat hij volgend jaar 25 wordt.
Wat is het verhaal, de mensen die de rally’s rijden willen het liefst alles mechanisch, mechanische aandrijvingen, geen elektrische hulpmiddelen, navigatiemiddelen e.d. Ze willen zelfs niet elektra in de auto en dat is precies het verhaal. De auto’s van nu zijn fantastisch, het zijn fijne auto’s, goed doordacht en in het geval van de C crosser lekker goedkoop weten te ontwikkelen, niets mis mee (ik denk aan de LNA/104/Visa/AX/205/106/Saxo/aygo/107/C1) stuk voor stuk allemaal best leuke auto’s die toch allemaal wat unieks hadden.
de een vond ze geweldig, de andere verschrikkelijk.
Ik ben citrofiel, maar ik zal nooit een ZX kopen, een Xsara misschien, maar niet waarschijnlijk. Gewoon te saai, ik word er niet warm of koud van, je zou net zo goed een Opel Kadett kunnen bezitten.

Het gaat erom wat jij persoonlijk er van vind, er staat een citroenlogo op, het is een jappenbak en je snapt niet waarom Citroen nou zo’n 2 wiel aangedreven mislukte terreinwagen wil, en nu komt het, maar toch…..het is een citroen en dat double chevron en het gevoel wat je er bij krijgt daar gaat het om.

Over 30 jaar zie je zo’n C-Crosser rijden, ergens buitenaf op een landweggetje in Frankrijk, imperiaal op dak, onder de modder met een oud frans kenteken. Wedden dat je een foto maakt! wie had er 20 jaar geleden gedacht dat mensen fanatiek BX-en zouden zoeken en fotograferen. Het waren vierkante plastic hokken van Peugeot!

I rest my case…

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2006 11:27 PM
  [ # 80 ]
patje74 schreef:

Ik denk dat we een beetje offtopic gaan, maar da’s mijn mening.  Wink

Heren, gaan we weer ontopic?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 oktober 2006 11:51 PM
  [ # 81 ]

Een SUV is SUF en volstrekt overbodig in de markt. Het is momenteel voor sommige merken een cash-cow, maar ik denk dat dit type auto over zijn top heen is. Je ziet nu al meer cross-overs ontstaan. Je vraagt je trouwens af waar ze die benamingen vandaan halen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2006 11:53 PM
  [ # 82 ]

Voor de laatste keer, maar dan duidelijker; zullen we nu eens ophouden de definitie van een “citrofiel” te bespreken?

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 oktober 2006 11:58 PM
  [ # 83 ]
patje74 schreef:

Voor de laatste keer, maar dan duidelijker; zullen we nu eens ophouden de definitie van een “citrofiel” te bespreken?

Ik dacht dat dit een forum was Razz . Of bedoel je: in een ander draadje verder discussieren?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2006 12:01 AM
  [ # 84 ]
Handjes schreef:
patje74 schreef:

Ik dacht dat dit een forum was Razz . Of bedoel je: in een ander draadje verder discussieren?

Goed gedacht, bravo! Je bent al heel ver, waarschijnlijk ben je er bijna achter wat ik verder bedoel. Tot die tijd verzoek ik jou om ontopic te blijven.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 28 oktober 2006 12:06 AM
  [ # 85 ]

Beste mede-forummers. Nu een van de moderatoren al een paar keer netjes aangeeft om on-topic te blijven laten we dat dan ook doen. Ik weet best wel dat sommige onderwerpen tot verhitte discussies kunnen leiden. Laten we echter wel proberen de regels te volgen, dan houden we de draadjes zuiver.

De SUF van Citroën maakt wel veel los dat moge duidelijk zijn.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 28 oktober 2006 12:37 AM
  [ # 86 ]
hogervp schreef:

De SUF van Citroën maakt wel veel los dat moge duidelijk zijn.

Conclusie: een typische Citroën dus Razz .

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 oktober 2006 01:27 AM
  [ # 87 ]

Ik snap niet dat mensen een auto durven afzeiken die,
A> Je niet kan betalen.
B> Nog nooit hebt bekeken.

Ongelofelijk!

En wat is nou een echte Citroën?  De C1 heeft ook een jodot motor…

NOU EN??

Laten we het nou over de Crosser hebben, En als je werkelijk een BX mooier vind…..Blijf dan in het bx draadje.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 28 oktober 2006 02:12 PM
  [ # 88 ]

[

B> Nog nooit hebt bekeken..

helemaal mee eens Wink

En wat is nou een echte Citroën?

sinds 1974 is citroen PSA, dus sinds die tijd zijn er al geen “echte citoen’s meer Wink

Laten we het nou over de Crosser hebben, En als je werkelijk een BX mooier vind…..Blijf dan in het bx draadje.

Ik vind de C Crosser wel geslaagd en ik denk dat er wel een markt voor zal zijn.
dit zal zeker niet nederland zijn waar je wegenbelasting betaald naar gewicht.
maar ik kan me voorstellen in bergachtige gebieden dit een ideaal voertuig is.
ik vind een gemis dat de C5 niet leverbaar is in 4x4 (zoals de octavia en audi)
deze Suv zal een leuk ding zijn voor op wintersport Laughing

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 28 oktober 2006 02:40 PM
  [ # 89 ]
ronama schreef:

Misschien lijkt het dan nog wat, met een paar ski’s er onder en handschoenen aan :schater

Animal triste post coitum

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 28 oktober 2006 02:48 PM
  [ # 90 ]
Serge schreef:
ronama schreef:

Misschien lijkt het dan nog wat, met een paar ski’s er onder en handschoenen aan :schater

En een bivakmuts over je hoofd zodat je niet herkent wordt in deze SUF Razz ?

Profiel  

6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook