Totaal aantal Berichten: 581
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
laten we een draadje openen om het begrip citrofiel te bediscussieren, kan het nog emotioneel worden voor een groot gedeelte van de bezoekers!!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
charlesdegaulle21 schreef:laten we een draadje openen om het begrip citrofiel te bediscussieren, kan het nog emotioneel worden voor een groot gedeelte van de bezoekers!!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
wat een gezemel allemaal zeg,
als we auto’s blijven maken die alleen Citrofielen mooi vinden vergroten we ons marktaandeel nooit. Dus moeten er af en toe modellen gemaakt worden die nieuwe en ander publiek aantrekken. Alleen door meer te verkopen kunnen we in de toekomst excentriekere Citroens verwachten.
Ik stel voor om deze discussie hier te stoppen, hier alleen C Crosser gerelateerde berichten, nieuws, technische specifiekaties enz.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:Ik stel voor om deze discussie hier te stoppen, hier alleen C Crosser gerelateerde berichten, nieuws, technische specifiekaties enz.
En anders gaat de bezem er door.

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Serge schreef:Ehhh… waarom zou ik hier niet mogen zeggen dat de hele C-serie -van voor tot achter- mij geen donder doet, evenals de meeste niet HP-geveerde Cits? Dat is mijn mening en daar kun je hier op het forum een prima discussie over houden, lijkt mij.
Dan ben je geen citrofiel maar hydraufiel. Net als ik…
Groeten,
Jan

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
patje74 schreef:oldenhage schreef:Ik stel voor om deze discussie hier te stoppen, hier alleen C Crosser gerelateerde berichten, nieuws, technische specifiekaties enz.
En anders gaat de bezem er door.
Correctie; anders worden nu alle offtopic berichten resoluut verwijderd.
toniclight schreef:Waar wordt de C-Crosser eigenlijk gemaakt?
Jeroen
In Japan, bij Mitsubsidie, samen met de zusjes Auslander en 4oo7, waarschijnlijk in de Mizushima fabriek waar ook de Lancer vandaan komt. Ze hebben daar ieg ervaring met Europeanen door de samenwerking met Volvo Born.
Alleen de HDi schijnt uit Tremery te komen…wel andere specs dan de totnogtoe bekende motoren (lager vermogen, zelfde koppel) zal wel met de rest van de aandrijflijn te maken hebben.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Alleen de HDi schijnt uit Tremery te komen…wel andere specs dan de totnogtoe bekende motoren (lager vermogen, zelfde koppel) zal wel met de rest van de aandrijflijn te maken hebben.
Deze direct ingespoten common rail diesel is afgeleid van de nieuwe 2,2 HDi-diesel die ook al in andere modellen van het merk wordt gemonteerd. Deze motor is in samenwerking met Ford ontwikkeld en is speciaal aangepast aan deze nieuwe 4x4.
Het gaat hier dus om de Puma diesel uit de Jumper 3
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

- Ami Super
oldenhage schreef:wat een gezemel allemaal zeg,
Ik stel voor om deze discussie hier te stoppen, hier alleen C Crosser gerelateerde berichten, nieuws, technische specifiekaties enz.
Gezemel? Pardon! Kennelijk mogen we niet uitgebreid discussiëren over dit onderwerp? Vreemd.
Het moge nochtans duidelijk zijn dat het op de markt brengen van deze wagen niet bijzonder op prijs wordt gesteld door het meerdendeel van de forummers.
Uiteraard prettig voor de dealers als er geld kan worden verdiend, maar de gemiddelde Citroënrijder heeft recht op het verkondigen van zijn mening, mits on-topic uiteraard. Ik heb inmiddels mijn zegje wel gedaan over de C Crosser en laat het hier verder bij. Maar na deze reactie voelde ik me toch nog geroepen om te reageren.
Ik zal dit draadje verder met rust laten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk niet dat je Johan zijn opmerking persoonlijk moet aantrekken, maar ik denk wel dat we het er hier bij moeten laten.

- Ami Super
Inmiddels is me de reactie van Johan duidelijk. Ik heb die volkomen verkeerd geïnterpreteerd. ops:
En weer verder met de C…blegghh…Crosser….. (sorry maar moest nog ff)
Patrick
Zelf loop ik dagelijks in een showroom….
De reacties van anderen op de C-crosser zijn allemaal super! Je laat ze de foto zien van de peug en die vind men niet erg mooi met de bekende haaienbek (lijkt nu meer op een walvis met opengesperde bek…je ziet de balijnen )
We zien steeds meer “vreemd” merk rijders de showroom instappen die de modellenlijn van Citroën geweldig vind! Vol met vernieuwingen t.o.v de andere merken.
Zelf ben ik blij met deze aanvulling op het gamma. Als iemand 4x4 zoekt kan met toch beter een wagen kopen met de double Chevron
weer een auto erbij ! heerlijk….de files kunnen we niet korter maken , maar wel mooier

Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
misschien moeten we eerst maar eens wachten tot die in het echt te bewonderen is, ik vond toen de c4 kwam m op de foto ook minder maar in werkelijkheid is het een prachtige wagen
tis idd wat patrick zegt een extra verkochte citroen is in ieder geval eentje minder van een ander merk
Wellicht is de C-Crosser niet echt origineel, maar in het Citroengamma kan een dergelijke wagen niet ontbreken gezien de door Andre Citroen geschreven geschiedenis begin jaren 20 waar hij met off-road voertuigen richting Afrika en China expedities ondernam. Ik zie het in ieder geval als een (kleine) ode aan Andre Citroen.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)