Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Hallo xm vrienden
Ze rijdt nog steeds lek vrij , en ze zweeft herlijk. Ze zakt wel zo af en toe door haar achterste heen,als ze een paar minnuten stil staat en je stapt in dan is het bam met de trekhaak op de stoeprand.
Maar ja dat hoort er bij he.
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eXpelliarMus schreef:Hallo xm vrienden
Ze rijdt nog steeds lek vrij , en ze zweeft herlijk. Ze zakt wel zo af en toe door haar achterste heen,als ze een paar minnuten stil staat en je stapt in dan is het bam met de trekhaak op de stoeprand.
Maar ja dat hoort er bij he.tot XM
kontjes gaan hangen als ze wat ouder worden he…
ik zou toch nog ff teruggaan…
eXpelliarMus schreef:Hallo xm vrienden
Maar ja dat hoort er bij he.tot XM
Dat in een keer in elkaar zakken, kan duiden of op klevende achterremmen of op versleten achterdraagarmlagers.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Eric Vertogen schreef:
Dat in een keer in elkaar zakken, kan duiden of op klevende achterremmen of op versleten achterdraagarmlagers.
Hai Eric
Bij chyparse op de brug heb ik de achter wielen nog een zwiep gegven en die draaide mooi rond zonder geluid!?
Er zit wel spoel olie in de leideingen misschien is ze wel bezig schoon te worden in de leidingen!? Ze zakt van uit de hoogste stand eerst voor en dan achter heel soepel en van uit de laagste stand eerst achter en voor ook soepel om hoog ik zie daar geen probleem in!?Ze doet het ook niet altijd ,het komt ook voor, dat ik in stap na een paar minnuten en zonder dat ik de motor start ze van achter zachtjes in de rij stand komt!?
Dat is toch normaal? Ik heb er verder geen last van.
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het zonder geluid ronddraaien van de wielen heeft weinig te maken met de achterdraagarmlagers. Op die manier kun je de wiellagers controleren.
In je eerste verhaal gaf je aan dat de XM bij instappen soms ineen keer naar beneden donderde. Uit je laatste verhaal lijkt het alsof de XM langzaam inzakt naar de juiste hoogte. Dat is een heel ander verhaal.
Juist dat ineens inelkaar zakken is een teken van de ADAL’s, dat andere niet.
Ff in de hoogste stand en een paar meters achteruit rijden, dan zie je snel genoeg of de ADALS aan vervanging toe zijn.
Animal triste post coitum
Citrovaarn schreef:Serge schreef:Ff in de hoogste stand en een paar meters achteruit rijden, dan zie je snel genoeg of de ADALS aan vervanging toe zijn.
Wat gebeurt er dan?
Dan kun je duidelijk zien of de wielen /-\ zo staan.
Is dat het geval dan weet je zeker dat de ADALS aan vervanging toe zijn.
Overigens kunnnen de ADALS al versleten zijn zonder dat de achterwielen scheef staan.