benzinepomp
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 03 november 2004 11:45 AM

mijn brandstofpomp deed het niet meer, nu heb ik een goedkope 2ehandse kunnen regelen (eigenaar zei dat het 2.0 16v pomp was),

erin gedaan start en loop perfect, alleen houdt ie licht in bij de 4000 toeren met vol gas

nu zag ik dat het elektrische gedeelte van de pomp een stukje kleiner was dan de orginele en boschnr. dat eropstaat is anders

—oude pomp bosch nr. 0 580 3 10 004 (27222)
nieuwepomp bosch nr. 0 580 3 05 003 (26610)

is deze pomp goed?, en moet ik het probleem ergens anders zoeken

kan iemand het nakijken op zijn pomp, welk nr. hij heeft

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Gepost: 03 november 2004 01:52 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er een pomp inzitten van een Xantia 1.8i, werkt prima, nog geen verschil gemerkt.

Ik zal morgen (donderdagavond) het nummer nakijken op de oude pomp

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 03 november 2004 04:24 PM
  [ # 2 ]

is goed

bij houdt ie heel licht in bij de 4000 met vol gas, maar hij geeft ook de storing “inlaat temp. sensor” dus het kan ook daar aan liggen
(waar zit ie sensor?, in je gasklepbehuizing toch)

maar hij start perfect

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 04 november 2004 12:04 PM
  [ # 3 ]

ja,  die storing blijf terugkomen, volgens mij is een draad die aan die stekker zit beschadigd

ik zal vanavond een foto makemn

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Gepost: 04 november 2004 09:50 PM
  [ # 4 ]

Heb de oude ZX 2.0 16v pomp nu in mijn hand.
Het Bosch nummer: 0 580 453 052
Daaronder staat: 12V (014) - 170 - 29

Op de Xantia 1.8i pomp staat 072 op het einde in plaats van 052.
Optisch hetzelfde, alleen had de originele pomp een nokje op het uiteinde dat in het rubber valt, tegen verdraaing denk ik. Het tuutje waar het aanzuigfilter op zit was wat langer bij de Xantiapomp.

Ik merk verder geen negatief verschil in werking. De klacht bij de oude pomp was dat mijn auto wat haperde en inhield als de tank leeg aan het raken was. Nu werkt het prima.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 05 november 2004 02:30 PM
  [ # 5 ]

lees je dit van de deksel waar de aansluitingen op komen of echt van het elektrische gedeelte

die nummers die ik gaf zijn van de witte deksels, en op mijn elektrische gedeelte van de oude pomp staat het zelfde nr als bij jou 0 580 453 052

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook