3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LPG inbouw BX 16TRS
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2006 07:47 PM
  [ # 31 ]
arjan_verkade schreef:

waarom komt er dan LPG in? Surprisedops:
de BX is nog niet belasting vrij, en aangezien er geen G3 inkomt krijg je vrij hoge wegenbelasting..
denk je dat eruit te kunnen halen? Surprised

patje de quote-fixer schreef:

Moet een auto G3 kunnen hebben om aantrekkelijk LPG te kunnen stoken? Nee hoor, bij diesel maakt men zich toch ook niet druk over de hoge belasting?
Ik denk niet alleen het er uit te kunnen halen, maar ik weet dat ik de installatie binnen 10 maanden meer dan terugverdiend heb.  Wink Hierbij heb ik de verhoogde belasting, extra onderhoud (minimaal, maar voor de koks onder ons toch maar even noemen Very Happy ) mee gerekend.

dan ben ik toch benieuwd hoeveel km’s je verwacht te rijden in 10 maanden Wink

bij G3 heb je vaak weer duurdere inbouwkosten zit ik me net ook te bedenken Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 oktober 2006 07:49 PM
  [ # 32 ]
arjan_verkade schreef:

bij G3 heb je vaak weer duurdere inbouwkosten zit ik me net ook te bedenken Wink

valt erg mee maar meestal met een g3 rij je meer omdat ze veel zakelijk worden gebruikt de eerste 3 jaar Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2006 07:53 PM
  [ # 33 ]

Ik zal mijn hoofdrekensommetje nog wel even visualiseren als ik zin heb.  Wink
Maar geloof mij, die duizend euro heb je in een poep en een scheet terug.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2006 08:46 PM
  [ # 34 ]

OK, even heel kort en simpel;

Belasting LPG / jaar   €724
Belasting benzine / jaar €295
Extra belasting (incl gewichtstoename)  €429 = €35,75 / maand

Benzineprijs €1,30
LPGprijs €0,49

Nu;
1600Km/maand voor €208,- benzine
Straks;
1600Km/maand voor €80,- LPG

Besparing €128,- per maand - €35,75 (belasting) = €92,25

Investering €950,- / €92,25 (besparing) = 10,3 maanden

Het extra onderhoud heb ik nu niet berekend voor het gemak, omdat ik uit de praktijk weet dat dit vrij minimaal is.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 28 oktober 2006 09:56 PM
  [ # 35 ]
patje74 schreef:

Je moet er wel rekening mee houden dat jij een stukje duurder uit zal komen. Trouwens, een BX halfautomaat? Vertel eens, dat vind k nog eens interessant!

Nou, er is een installatie aangebracht door een bedrijf uit Tiel om te kunnen schakelen zonder je linkerbeen te gebruiken. Net zoals de GS C-Matic maar dan zonder koppelomvormer, maar wel uitschakelbaar. Door in de pookknop te knijpen of het bovenstuk te kantelen wordt het koppelingspedaal dmv het vacuüm van de motor ingetrokken. En zodra je de knop weer loslaat koppelt ie ook weer vanzelf.
Ik heb liever een echte automaat, aan mijn been mankeert niks, arm wel… Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2006 10:01 PM
  [ # 36 ]

Hoi Jan, je hebt PB, ik hoor hier graag meer van!

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 28 oktober 2006 10:12 PM
  [ # 37 ]
patje74 schreef:

Hoi Jan, je hebt PB, ik hoor hier graag meer van!

Maak er ofzo een apart topic van, klinkt interessant.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2006 10:14 PM
  [ # 38 ]
patje74 schreef:

OK, even heel kort en simpel;

Belasting LPG / jaar   €724
Belasting benzine / jaar €295
Extra belasting (incl gewichtstoename)  €429 = €35,75 / maand

Benzineprijs €1,30
LPGprijs €0,49

Nu;
1600Km/maand voor €208,- benzine
Straks;
1600Km/maand voor €80,- LPG

Besparing €128,- per maand - €35,75 (belasting) = €92,25

Investering €950,- / €92,25 (besparing) = 10,3 maanden

Het extra onderhoud heb ik nu niet berekend voor het gemak, omdat ik uit de praktijk weet dat dit vrij minimaal is.

oh de auto die weinig km’s maakt, maakt als nog 1600 km per maand Wink
tja dan is het idd wel de moeite Cool

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2006 10:25 PM
  [ # 39 ]
arjan_verkade schreef:

oh de auto die weinig km’s maakt, maakt als nog 1600 km per maand Wink
tja dan is het idd wel de moeite Cool

Je hebt wat gemist denk ik. De GS en de BX gaan van functie ruilen. Dus de BX gaat door voor de dagelijkse wagen omdat de GS te klein aan het worden is voor mij. Mijn stoel kan niet ver genoeg naar achteren als er een kinderstoeltje achter zit, en Tamara past er al helemaal niet achter.

Vandaar die 400Km/per week, en dat is zelfs vrij minimaal, dit zijn namelijk de standaard woon-werk kilometers van Tamara.

Wat we wel kunnen concluderen is dat het omslagpunt vrij laag zit, vele malen lager dan bij diesel. En dat zelfs zonder G3 korting!
Al zal je slechts 10.000Km per jaar rijden, zelfs dan is de inverstering er in 2 jaar uit te rijden.

Ik moet wel zeggen dat er verschillende haken en ogen aan mijn simpele berekening van hierboven zitten. Zo heb ik het verbruik zowel bij benzine als LPG op 1/10 gehouden. Dit klopt natuurlijk voor geen meter. Op benzine zal hij zuiniger zijn. Maar in de praktik zal ik ook weer meer rijden dan in dit voorbeeld. dus al met al zal de uitkomst wel redelijk kloppen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2006 10:28 PM
  [ # 40 ]
patje74 schreef:
arjan_verkade schreef:

oh de auto die weinig km’s maakt, maakt als nog 1600 km per maand Wink
tja dan is het idd wel de moeite Cool

Je hebt wat gemist denk ik. De GS en de BX gaan van functie ruilen. Dus de BX gaat door voor de dagelijkse wagen omdat de GS te klein aan het worden is voor mij. Mijn stoel kan niet ver genoeg naar achteren als er een kinderstoeltje achter zit, en Tamara past er al helemaal niet achter.

 

en nu is het helemaal duidelijk Very Happy

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 oktober 2006 07:01 PM
  [ # 41 ]

Zo als het nu staat (morgen de afspraak even telefonisch bevestigen) gaat het 15 november ingbouwd worden door revanti-lpg .
Waarschijnlijk is een onderbouw mogelijk! Voor de zekerheid neem ik mijn (nog te monteren) trekhaak mee, dan kunnen we echt even goed passen en meten.

Iemand nog suggesties wat ik in de regio Eindhovuh kan gaan doen om de tijd te doden?

Profiel  
 
kiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 04 november 2006 10:25 PM
  [ # 42 ]

Hoi

Het Daf museum bezoeken.
Het evoluon bezoeken.
of rij door naar Belgie ook altijd leuk en dicht bij.
Bezoek de paters in Achel heerlijke trappist .

Mr Kiwi

Citroen DS 5 Sport Chic hybride

Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km

Flyer S Tour high Speed e-bike

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 november 2006 10:27 PM
  [ # 43 ]
kiwi schreef:

Hoi

Het Daf museum bezoeken.
Het evoluon bezoeken.
of rij door naar Belgie ook altijd leuk en dicht bij.
Bezoek de paters in Achel heerlijke trappist .

Mr Kiwi

Confused

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 november 2006 10:33 PM
  [ # 44 ]

Bedankt voor de tips, dar DAF museum lijkt mij een prima dagvulling! Ik heb er nu al zin in.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 november 2006 10:48 PM
  [ # 45 ]

Deze installatie kost mij €950,-
Maar heeft jouw BX een carburateur dan? Anders zal het een stukje duurder worden.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook