8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 

Winterbanden, wie gebruikt ze?
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 23 oktober 2006 07:37 PM
  [ # 106 ]
eviltwin schreef:

Ik denk dat je eens het verschil moet voelen tussen een setje Energy X1H en een setje Pilot Primacy, het liefst op een C5/C6/Xm/Xantia en niet op een BX. Realieseer je wel dat je auto meer dan 25jaar oud is, qua ontwerp?

Toevallig heb ik dat kunnen proberen, 2 jaar geleden. Activa V6 met Primacy W en Activa HDi met Energy XH1, allebei 205/60/15 (standaard).

Laat ik het er maar op houden dat ik niet weg ben van de (nu oude) Primacy wanneer het kouder & natter wordt. Misschien dat de HP uitvoering beter doet?

Ik ben het overigens met je eens dat voor de gemiddelde Nederlandse winter een goede zomerband met goed profiel meer dan genoeg is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2006 10:20 PM
  [ # 107 ]
eviltwin schreef:

Ik denk dat je eens het verschil moet voelen tussen een setje Energy X1H en een setje Pilot Primacy, het liefst op een C5/C6/Xm/Xantia en niet op een BX. Realieseer je wel dat je auto meer dan 25jaar oud is, qua ontwerp?

Onder mijn Xsara (alleen type 2) liggen ook standaard de Pilot Primacy’s
vorige jaar in nov. heb ik aan de voorkant nieuwe laten plaatsen.
nu moest ik voor de APK ook nieuwe achterbanden (te grote scheuren, profiel was nog dik in orde na ruim 90.000 km) alleen de Pilot Primacy’s zijn de niet meer te krijgen.

dus nu liggen er achterop de opvolger de Pilot *ben de naam kwijt* en deze doen het ook prima Cool
het profiel ervan is iets grover dan van de oude Pilot Primacy’s Smile

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 24 oktober 2006 02:14 AM
  [ # 108 ]
arjan_verkade schreef:
eviltwin schreef:

(..)

dus nu liggen er achterop de opvolger de Pilot *ben de naam kwijt* en deze doen het ook prima Cool
het profiel ervan is iets grover dan van de oude Pilot Primacy’s Smile

De Pilot Primacy banden zijn opgevolgd door de Pilot Primacy HP. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 24 oktober 2006 02:52 AM
  [ # 109 ]

ik heb 2 weken geleden 2 nieuwe achterbanden gekocht. met 1,2 mm profiel werd het wel erg link in de regen Laughing

zijn gewoon zomerbanden geworden, en voldoet prima. voor heb ik nog vredestein, maar die kunnen niet overweg met het vermogen, ook in de zomer niet !!!!! met de regen is helemaal het hek van de dam, normaal wegrijden met nat weer is gewoon een feest. tot de 3de versnelling volop spinnende wielen als ik wil Laughing

voormij NOOIT geen vredestijn meer dus.  Evil or Very Mad

als de vredesteins op zijn komen ook voor weer 2 nieuwe zomerbanden omheen.  Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 24 oktober 2006 11:58 AM
  [ # 110 ]

In natte omstandigheden zijn die std Michelin’s ook niet echt geweldig.
geef mij in natte weersomstandigheden maar Uniroyal.
Wink

Ik vond winterbanden ook altijd onnodig , ik had Uniroyal’s op mijn Evasion en had altijd goede grip.
Nooit rare dingen meegemaakt.
ik ben het eerste jaar (c5 was 3 weken oud) op wintersport geweest met de std band (michelin) en vond dit al minder.
begin dit jaar ben ik op wintersport geweest met winterbanden op de C5 en ik moet zeggen de weers omstandigheden waren zo slecht (ik was daar toen die ijshal instortte) dat ik heb kunnen doorrijden zonder kettingen dankzij mijn winterbanden.

Wink

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 25 oktober 2006 01:42 AM
  [ # 111 ]
mpostma schreef:
hel1 schreef:

mee eens! en ik heb al eens meegemaakt dat de auto voor me doorschoot en ik gewoon remde en stilstond. da’s dan toch al één keer nut gehad dat ik het bewust merkte, en wie weet hoe vaak nog zonder dat ik het door had. op mijn BX-jes komen winterbanden..

Ik ben wel benieuwd _wanneer_ want ik krijg nog niet de indruk dat Koning Winter spoedig gaat ontwaken uit zijn zomerslaap.

och… als het kouder wordt een keer. zou zomaar opeens kunnen gebeuren, maar het ziet er inderdaad nog even naar uit dat ik op de zomerbanden door kan tuffen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 25 oktober 2006 01:57 AM
  [ # 112 ]

Ik heb er van t voorjaar vier nieuwe michelins Energy onder laten leggen en vorige winter een nieuwe set Michelin winterbanden. Bevalt prima tot nu toe! Nog nix geen problemen gehad met grip of wat dan ook…

Xsara_Coupe

Profiel  

Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 25 oktober 2006 02:37 AM
  [ # 113 ]

Hier gaan deze week de winterbanden met spikes er weer onder….

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 26 oktober 2006 08:55 PM
  [ # 114 ]
Bossie schreef:

Hier gaan deze week de winterbanden met spikes er weer onder….

In De Bilt werd donderdag een record gevestigd: met 21,8 graden Celsius was het eind oktober nog nooit zo warm.

Laughing

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 28 oktober 2006 11:03 PM
  [ # 115 ]

Ik heb winterbanden gekocht voor de wintersport, enkele jaren geleden.

Wintersporten doe ik niet meer, maar de winterbanden heb ik nog dus gooi ik ze er over enkele weken maar weer op.

In de sneeuw zijn zomer en winterbanden onvergelijkbaar!
Met zomerbanden kwam ik een hele kleine helling niet eens op, spinde direct.
Met een winterband in de sneeuw voelt aan als met een zomerband op een zandweg, vergelijkbare grip.

Vorig jaar, 25 november, die berg sneeuw die er toen viel…toen zaten mijn zomerbanden er nog op   Rolling Eyes

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 oktober 2006 12:41 PM
  [ # 116 ]

\zo gister afspraak gemaakt bij de bandenboer.

4 vredenstein winterbanden 165/70/R14 voor 274 euro Cool
(dat is incl montage en ballanceren )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 december 2006 05:13 PM
  [ # 117 ]

En gister weer de Michelin Alpins gemonteerd.

Moet zeggen, de overstap van 205/50R16 Pilot Premacy naar 185/65R14 Pilot Alpin valt me niet eens echt tegen. En dat terwijl ik vorig jaar nog zo liep te klagen over die dingen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 24 december 2006 06:34 PM
  [ # 118 ]

Ik ben reteblij met mijn nieuwe toyo’s….
Heb sinds montage nog geen last gehad van onderstuur/overstuur….
Optrekken en remmen doe ik altijd rustig dus daar kan ik nog geen uitspraak over doen.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2clean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57

Gepost: 15 januari 2007 10:03 PM
  [ # 119 ]

Over dat winterbanden duurder is ben ik het niet zo mee eens, op autobandenmarkt ( de een is er tevreden over en de ander weer niet )kun je een aantal testen zien van banden. Die worden door de adac en nog andere instanties gedaan. Normaal rijd ik op Bridgestone Turanza ER 300 195/60 R15 88H kosten 71.60 p.st dat is al niet duur voor een heeele goede band.
Voor winterbanden gebruik ik Maloya Cresta 220 175/70 R14 84T kosten 49.10 p.st. Ik hoor de mensen denken wat is dat nu weer voor een band. Het is een Zwitserse band en kwam in de testen er erg,erg goed uit. Deze liggen eronder geluid is niets meer dat is oké. Bij erg nat weer is het een uitkomst en over sneeuw praten we geen eens. Maar ik heb nu wel mijn lm velgen droog op zolder + de banden spaar ik uit ( winterbanden zijn veel goedkoper ) + ik rijd veel veiliger. Razz
Gr.
En laat de sneeuw maar komen!

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 19 januari 2007 06:41 PM
  [ # 120 ]

Ik heb BF Goodrich (B-merk Michelin) winterbanden onder mn Sport, rijdt een beetje slapjes in vergelijking met de zomerbanden (Michelin Pilot Exalto 2). Maar heb nog niet kunnen testen in de sneeuw Sad . In de regen zijn ze wel ok. Dingen maken wel meer lawaai dan mn PE2’s.

Profiel  

8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook