1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX GTi start niet meer…
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 29 oktober 2006 12:16 AM

Hallo BX-ers,

na 2 jaar was het de bedoeling de BX GTi (1990) weer uit de stal de halen echter denkt de BX daar anders over.

Ondanks zijn nieuwe accu (lees elders) komt er geen teken van leven uit het vooronder. Symptonen zijn: startmotor werkt, ontsteking werkt (vonk op bougies), brandstofpomp werkt (brandstof komt in de injectorrail) echter starten homaar. Nog geen slag in de richting van starten, gewoon helemaal niets. Ondanks meerdere keren lang doorstarten…helemaal nada… de auto heeft geen alarm of startonderbreker en is rijdend weggezet. Wie heeft er een idee waarom er geen teken van leven komt?

Ik lees graag jullie reacties.

Gr.
Jorik

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 29 oktober 2006 12:17 AM
  [ # 1 ]

Als ik het goed begrijp draait de startmotor wel máár slaat de wagen niet aan Confused:

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 oktober 2006 12:20 AM
  [ # 2 ]

heb je al benzine erbij gegooid Confused

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 29 oktober 2006 12:29 AM
  [ # 3 ]

oude benzine mischien?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 oktober 2006 12:40 AM
  [ # 4 ]

Hmmm, erg frustrerend lijkt mij dit.
Even logisch nadenken, als je vonk hebt en brandstof dan kan het alleen nog aan de vonk-kracht, ontsteking en lucht-voorziening liggen. Of sla ik iets over?
Een muizennest in het luchtfilter? Bobine half dood, maar goed genoeg om een vonk te veroorzaken? Ontstekingstiming brak?
Oude benzine valt vaak wel mee.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 oktober 2006 01:00 AM
  [ # 5 ]

probeer even met start pilot, kijk of ie het dan doet!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 29 oktober 2006 01:46 AM
  [ # 6 ]

verstopte injectors?  Rolling Eyes

Profiel  
 
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 29 oktober 2006 02:36 AM
  [ # 7 ]

Bedankt voor de reacties!

Ik zat zelf in de richting van Patje te denken, wellicht op een of andere manier geen lucht? Het kan niet zijn dat de injectors dienst weigeren doordat eoa relais geen contact maakt (zijn de injector relais gestuurd)?

Gr.
Jorik

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 oktober 2006 02:19 AM
  [ # 8 ]
Cooper schreef:

Bedankt voor de reacties!

Ik zat zelf in de richting van Patje te denken, wellicht op een of andere manier geen lucht? Het kan niet zijn dat de injectors dienst weigeren doordat eoa relais geen contact maakt (zijn de injector relais gestuurd)?

Gr.
Jorik

Een tik (met de achterkant v/e schroevendraaier) wil wel eens helpen bij het gangbaar krijgen van een onwillig relais. Ik weet niet zeker waar ze zitten: in zo’n lullig zakje op de rechter motorsteun of ergens tegen het schutbord aan ofzo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 oktober 2006 02:23 AM
  [ # 9 ]

Zijn de bougies vochtig van de benzine na wat startpogingen?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 oktober 2006 11:12 AM
  [ # 10 ]

Daarom is starten met start pilot wel aardig, weet je in ieder geval of de vonk bruikbaar is en of er lucht wordt toegevoegd.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 29 oktober 2006 11:19 AM
  [ # 11 ]

Indien alles in orde zou je verwachten dat de GTI minimaal een poging doet om aan te slaan, daar bedoel ik mee dat je het idee hebt dat hij wel wil maar niet kan. Als ik het goed lees van Cooper doet ie zelfs dat niet.

Ik heb toch een vermoeden bij de bobine….Waar herleid ik dat uit? Mijn bx wilde op een gegeven moment ook niet meer starten terwijl alles rondom de ontsteking net vernieuwd was. Hij deed dus zelfs ook geen poging om weer aan te slaan, helemaal niets. Het was de bobine die kaduuk was. Het verschil tussen Cooper’s GTI en mijn bx is het feit dat ik helemaal geen vonk meer had….

Maar goed, dat is allemaal gokken natuurlijk en moeilijk op afstand te bepalen.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 29 oktober 2006 11:26 AM
  [ # 12 ]

als de bobine stuk is vonkt het toch ook niet meer?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 29 oktober 2006 11:29 AM
  [ # 13 ]
stan schreef:

als de bobine stuk is vonkt het toch ook niet meer?

Hoeft niet perse, het kan blijkbaar ook zo zijn dat ie het “vermogen” niet meer heeft om een goede vonk te produceren.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 oktober 2006 11:29 AM
  [ # 14 ]

Een kapotte bobine kan weldegelijk vonken. Wij hebben dit gehad met een 405 16i.. Hij wou niet meer aanslaan, wat er ook gebeurde.. Hij vonkte naar onze mening goed, maar bleek niet goed genoeg te zijn. Nieuwe bobine en nooit weer last van gehad..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 29 oktober 2006 01:50 PM
  [ # 15 ]

Ik zou toch eerst een spuitbus starthulp gebruiken. Bij het starten bij de luchtfilter inlaat spuiten. Dan weet je in ieder geval dat hij kan lopen, dat het vonken en zo echt goed gaat.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook