Volgende fenomeen:
Als ik het stuur links draai komt er op een bepaald punt weerstand, het is net alsof er een (b)hobbel zit waar het stuur overheen moet om verder te draaien. Stuurbekrachtiging is goed, geen lekkage en naar rechts sturend gaat probleemloos. Het geluid en de weerstand zit onder het “appeltje” lijkt het ...zou dit te maken kunnen hebben met het “in lijn zetten ” en zo ja hoe doe ik dat ?
alvast bedankt
Re: Weerstand links sturend, morgen voor de APK !
pete72ds schreef:Volgende fenomeen:
Als ik het stuur links draai komt er op een bepaald punt weerstand, het is net alsof er een (b)hobbel zit waar het stuur overheen moet om verder te draaien. Stuurbekrachtiging is goed, geen lekkage en naar rechts sturend gaat probleemloos. Het geluid en de weerstand zit onder het “appeltje” lijkt het ...zou dit te maken kunnen hebben met het “in lijn zetten ” en zo ja hoe doe ik dat ?alvast bedankt
Op de appel drukt een veer met een rolletje. Trek de veer naar boven zodat het rolletje de appel niet meer raakt. Zo kan je testen of het inderdaad aan de appel ligt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper