mvbbx schreef:Nee het is alleen bij de voordeur nat. Heb net nog gekeken en het was aardig droog (gister deurrubbers schoongemaakt en ingevet). Ook stond er zo goed als geen water in het geultje bij mijn vinger (foto 2) Hopelijk was het idd de deurrubber en ben ik er nu weer voorlopig vanaf. Zo niet dan gaan we het raamrubber eens grondiger inspecteren…
Ik heb je fotoos (nu pas) gezien.
Mijn indruk:
- Er zit daar doorgaans een roestgat in het portier (bij iedere BX zo). Daardoor kan het lekken.
- Zoek het anders achter het deurpaneel. Als het zó lokaal nat is aan de verkeerde kant v/h rubber dan komt het niet door het rubber maar steekt het bijv. via gescheurde isolatiefolie over naar achter je deurpaneel en loopt daar naar binnen. Als de deurrubber bovenop lekt loopt het via de binnenkant van de ruit naar beneden, dat moet je hoger kunnen zien. Of het belandt voor in de hoek, maar niet in het midden. Als ie beneden lekt dan loopt daar geen water naarbinnen.
- En misschien eens wat minder door diepe plassen heen sjezen, dat hielp bij mij ook heel aardig toen het een keertje hoogwater werd….
Ich bin ein Breaker
dan zit er op de lasnaad van het binnenscherm en schutbord een gat. heb ik ook nu. kijk daar maar eens. haal de bekleding eens weg rechtsvoor en volg de hoek omhoog. ik weet zeker dat je dan op een gat stuit
Achter de slikplaat moet je het dan ook kunnen voelen.
is een kwaal bij de BX en veel mensen zien deze over het hoofd.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
karel schreef:mvbbx schreef:Nee het is alleen bij de voordeur nat. Heb net nog gekeken en het was aardig droog (gister deurrubbers schoongemaakt en ingevet). Ook stond er zo goed als geen water in het geultje bij mijn vinger (foto 2) Hopelijk was het idd de deurrubber en ben ik er nu weer voorlopig vanaf. Zo niet dan gaan we het raamrubber eens grondiger inspecteren…
Ik heb je fotoos (nu pas) gezien.
Mijn indruk:
- Er zit daar doorgaans een roestgat in het portier (bij iedere BX zo). Daardoor kan het lekken.
- Zoek het anders achter het deurpaneel. Als het zó lokaal nat is aan de verkeerde kant v/h rubber dan komt het niet door het rubber maar steekt het bijv. via gescheurde isolatiefolie over naar achter je deurpaneel en loopt daar naar binnen. Als de deurrubber bovenop lekt loopt het via de binnenkant van de ruit naar beneden, dat moet je hoger kunnen zien. Of het belandt voor in de hoek, maar niet in het midden. Als ie beneden lekt dan loopt daar geen water naarbinnen.
- En misschien eens wat minder door diepe plassen heen sjezen, dat hielp bij mij ook heel aardig toen het een keertje hoogwater werd….
De deuren zijn roestvrij hoor, ook de onderrand. Ook onder het rubber zelf heb ik gekeken en was ook roestvrij. De isolatiefolie is wel een goeie, ik heb namleijk vorig jaar zelf cv enz ingebouwd. Misschien dat ik hier iets niet lekker heb dichtgeplakt.
En toen ik de nattigheid ontdekte stond de auto al een paar dagen stil dus niks sjezen…Ik zal er aan denken als ik voor me een grote plas zie, ik wijk gewoon uit tegenligger of niet
dan zit er op de lasnaad van het binnenscherm en schutbord een gat. heb ik ook nu. kijk daar maar eens. haal de bekleding eens weg rechtsvoor en volg de hoek omhoog. ik weet zeker dat je dan op een gat stuit
Achter de slikplaat moet je het dan ook kunnen voelen.
is een kwaal bij de BX en veel mensen zien deze over het hoofd.
Dit zal ik zeker eens gaan bekijken want dit wist ik idd niet en aan de overige (overigens goede) reacties te horen nog meer mensen niet. Ff stomme vraag: met slikplaat bedoel je de kunststof wielkastplaten?
Ja dat klopt. de modderkuip, kunststof wielkuip platen, hoe je het noemen wilt.
door deze aan de achterkant even kos te halen heb je een heel goed zicht op die hele hoek.
Gegarandeerd dat je daar wat tegen komt
Portier-rubbers zie je in een oog opslag. gaten aan de onderkant in de deur maakt niet uit, want dat valt allemaal buiten de rubbers, en komt dan gewoon op de dorpel terecht. Folie heb ik ook niet meer in de deuren zitten, en geeft verder ook niet met nattigheid. het water komt namelijk niet zover.
Haal de vloer bekleding weg links vor, en gooi maar eens water over de ruit links voor. Zie je het zo naar binnen lopen, of druppelen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
mvbbx schreef:De isolatiefolie is wel een goeie, ik heb namleijk vorig jaar zelf cv enz ingebouwd. Misschien dat ik hier iets niet lekker heb dichtgeplakt.
Toen ik dat aan het doen was ontdekte ik dat de isolatiefolie voor aquaduct aan het spelen was. Maar snel een einde aan die onzin gemaakt, zo simpel was het.
Later bleek bij de deurinbouw ook de portierslurf een klein slagje gedraaid te zijn waardoor er opnieuw (maar op een andere plek en manier) water binnenkwam. Och, zo leer je nog eens wat
Ich bin ein Breaker
Heb er een tijdje volgens mij geen last meer van gehad maar van de week ontdekte ik dat het na een flinke regenbui weer nat was
vermoedde dat het via het deurrubber naar binnen kwam bleek juist, heb de vloerbedekking losgehaald, mijn vader in de auto en met de tuinslang in de weer. Al snel liep het geultje over van het deurrubber (zie foto bij mijn vinger) de auto in. Ander (sloop)rubber hielp niet dus zal er nu maar een nieuwe opzetten anders weet ik het ook niet meer.
Misschien een aandacht punt voor andere bx rijders. Je ziet het namelijk niet goed maar je voelt het aan het opstaand stukje vloerbedekking onder de deur na een flinke regenbui/wasbeurt. En aangezien er een isolatiemat onder de vloerbedekking ligt blijft het lekker lang nat…
Mijn theorie is dat het aan de bovenkant van de deur via een niet helemaal lekker aansluitend deurrubber naar de binnenkant van het deurrubber loopt, daar onderin verzameld in het geultje en overloopt aan de verkeerde kant (rubber is daar lager als de deur dicht zit).
Even in de gaten houden dus!
mvbbx schreef:Heb er een tijdje volgens mij geen last meer van gehad maar van de week ontdekte ik dat het na een flinke regenbui weer nat was
vermoedde dat het via het deurrubber naar binnen kwam bleek juist, heb de vloerbedekking losgehaald, mijn vader in de auto en met de tuinslang in de weer. Al snel liep het geultje over van het deurrubber (zie foto bij mijn vinger) de auto in. Ander (sloop)rubber hielp niet dus zal er nu maar een nieuwe opzetten anders weet ik het ook niet meer.Misschien een aandacht punt voor andere bx rijders. Je ziet het namelijk niet goed maar je voelt het aan het opstaand stukje vloerbedekking onder de deur na een flinke regenbui/wasbeurt. En aangezien er een isolatiemat onder de vloerbedekking ligt blijft het lekker lang nat…
Mijn theorie is dat het aan de bovenkant van de deur via een niet helemaal lekker aansluitend deurrubber naar de binnenkant van het deurrubber loopt, daar onderin verzameld in het geultje en overloopt aan de verkeerde kant (rubber is daar lager als de deur dicht zit).
Even in de gaten houden dus!
Misschien hangt de deur tever naar beneden en lekt het daardoor? Ik spuit ze geregeld in met siliconespray (voor de winter) en daarmee blijven ze (nog) wel soepel en afsluiten.
Haal de vloermatten er maar lekker uit, die gaan echt niet drogen als je ze erin laat liggen. Erger nog is dat de bodemplaat er door kan gaan rotten.
Ich bin ein Breaker
[quote author=“karel]
Misschien hangt de deur tever naar beneden en lekt het daardoor? Ik spuit ze geregeld in met siliconespray (voor de winter) en daarmee blijven ze (nog) wel soepel en afsluiten.
Haal de vloermatten er maar lekker uit, die gaan echt niet drogen als je ze erin laat liggen. Erger nog is dat de bodemplaat er door kan gaan rotten.
Dat de deur iets scheef hangt heb ik idd ook al zitten denken. Dit zou dan iig zo weinig zijn dat je het niet ziet/merkt want hij hangt netjes in lijn en sluit ook goed. Er is bovendien niets mee gebeurd. Ook is het nog niet heel erg lang want er is, op wat aantasting in het opstaande randje na, nog geen roest te bekennen.
Ik ga nu eerst het rubber eens vervangen door een nieuwe en dan kijken of het over is.
Inspuiten doe ik ook regelmatig en zeker voor de winter.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik weet niet hoe dat is bij een andere BX maar die van mij heeft in het begin eens gelekt bij het doorvoerrubber van de kabelboom die vanuit het binnenscherm door de A stijl naar binnen loopt.
Het was volgens mij de kabelboom van de computer die onder de rechter voorstoel zit.
Heeft lang geduurd voordat ik dat gevonden had.
mvbbx schreef:karel schreef:
Misschien hangt de deur tever naar beneden en lekt het daardoor? Ik spuit ze geregeld in met siliconespray (voor de winter) en daarmee blijven ze (nog) wel soepel en afsluiten.
Haal de vloermatten er maar lekker uit, die gaan echt niet drogen als je ze erin laat liggen. Erger nog is dat de bodemplaat er door kan gaan rotten.
Dat de deur iets scheef hangt heb ik idd ook al zitten denken. Dit zou dan iig zo weinig zijn dat je het niet ziet/merkt want hij hangt netjes in lijn en sluit ook goed. Er is bovendien niets mee gebeurd. Ook is het nog niet heel erg lang want er is, op wat aantasting in het opstaande randje na, nog geen roest te bekennen.
Ik ga nu eerst het rubber eens vervangen door een nieuwe en dan kijken of het over is.
Inspuiten doe ik ook regelmatig en zeker voor de winter.
Had je nou inderdaad fotoos want ik zie ze nergens staan? Een goede conclusie trekken is heel lastig, het rubber zelf heb ik nog nooit lek gehad, wel ellende met van alles wat er in de buurt zat:
- rubber slurfje wat tussen de deur & het rubber kwam
- snippertje isolatiemateriaal in de deur wat een waterbrugje vormde tussen het slotstangetje en het deurpaneel
- losgefloepte afdekdop in de voetenbak v/d bijrijder, waar de injectiekabelboom normaal zit (ik heb diesels).
Ook al meermaals het deurrubber verdacht en vergeefs vervangen.
Een portier gaat hangen door uitgesleten scharnierpennen of een doorgerot portierscharnier. Zit er forse speling op het portier dan moet je die pennen dus vervangen. Hangt het portier gewoon recht, en past het goed in het rubber (is altijd iets ingedrukt), dan lekker zo laten zitten.
Maar wel *ALTIJD* de naden in de A-stijlen boven de portierscharnieren links en rechts inspuiten met vaseline oid, om roest, en daardoor doorhangende portieren, te voorkomen… (hoort, zegt het voort).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mvbbx schreef:karel schreef:
Misschien hangt de deur tever naar beneden en lekt het daardoor? Ik spuit ze geregeld in met siliconespray (voor de winter) en daarmee blijven ze (nog) wel soepel en afsluiten.
Haal de vloermatten er maar lekker uit, die gaan echt niet drogen als je ze erin laat liggen. Erger nog is dat de bodemplaat er door kan gaan rotten.
Dat de deur iets scheef hangt heb ik idd ook al zitten denken. Dit zou dan iig zo weinig zijn dat je het niet ziet/merkt want hij hangt netjes in lijn en sluit ook goed. Er is bovendien niets mee gebeurd. Ook is het nog niet heel erg lang want er is, op wat aantasting in het opstaande randje na, nog geen roest te bekennen.
Ik ga nu eerst het rubber eens vervangen door een nieuwe en dan kijken of het over is.
Inspuiten doe ik ook regelmatig en zeker voor de winter.Had je nou inderdaad fotoos want ik zie ze nergens staan? Een goede conclusie trekken is heel lastig, het rubber zelf heb ik nog nooit lek gehad, wel ellende met van alles wat er in de buurt zat:
- rubber slurfje wat tussen de deur & het rubber kwam
- snippertje isolatiemateriaal in de deur wat een waterbrugje vormde tussen het slotstangetje en het deurpaneel
- losgefloepte afdekdop in de voetenbak v/d bijrijder, waar de injectiekabelboom normaal zit (ik heb diesels).Ook al meermaals het deurrubber verdacht en vergeefs vervangen.
Een portier gaat hangen door uitgesleten scharnierpennen of een doorgerot portierscharnier. Zit er forse speling op het portier dan moet je die pennen dus vervangen. Hangt het portier gewoon recht, en past het goed in het rubber (is altijd iets ingedrukt), dan lekker zo laten zitten.
Maar wel *ALTIJD* de naden in de A-stijlen boven de portierscharnieren links en rechts inspuiten met vaseline oid, om roest, en daardoor doorhangende portieren, te voorkomen… (hoort, zegt het voort).
Portier hangt recht. Foto’s op de 1e pagina halverwege. Het water loopt over via het randje. Waarschijnlijk is de afdichting tussen portier en rubber bovenaan niet goed meer waardoor er teveel water in het geultje komt en overloopt.
De bekleding is zeiknat en alhoewel ik het open heb liggen droogt het uiteraard niet/weinig met dit weer. Ff met de fohn in de weer denk ik als het nieuwe rubber erin hangt..
Misschien is het al gezegd maar heb je al eens geprobeerd om eerste de matten er uit te halen daarna met tuinslang ff over de auto heen te sproeien en kijken waar die lekt.. ?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik had de gti ook vol water.. mja da kwam omdat buurman de deur niet goed had afgesloten. En hij heeft 3 weken zo gestaan.. met die storbuien.. gelukkig issut nu weer droog