1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 24v 1991 van Remco - verkocht P9
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 29 oktober 2006 10:01 PM

Hallo,

Mijn Citroen verzameling begint langzaam uit te dijen. Na mijn BX Sport en mijn C4 heb ik vorige week voor 250 euro een XM V6 24v uit 1991 op de kop getikt, de DD-SH-62.  Ik weet dat het geen wonderen van betrouwbaarheid zijn, maar voor die prijs durf ik wel een gokje te wagen. Hij heeft APK tot augustus 2007. Ondanks de lage prijs rijdt ie nog best aardig en het meeste aan boord (inclusief airco!) werkt gewoon. Kilometerstand is 240.000

To-do lijstje:

- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen
- schakelaar voorportier raam repareren
- houten deurpanelen beetje lakken
- leer in het vet zitten

Daarnaast zijn er nog de volgende mankementen:
- hoogteverstelling werkt niet meer, de schuif in de middenconsole zit vast
- als de motor erg warm is wil hij niet altijd starten

Als iemand hoe ik bovenstaande kan oplossen hoor ik het graag. EN oja, de foto’s:

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 oktober 2006 10:20 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je mooie aankoop Wink

Bij goed onderhoud schijnen de 24V best betrouwbaar te zijn.
Maar je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden gebeurd is.

Maar hoe het kan dat de motor niet starten wil met warme motor Confused: Heeft die van mij geen last van maar dat is dan ook een 12V.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 oktober 2006 10:27 PM
  [ # 2 ]

hey, gave XM man Cool Voor dat geld kun je het altijd proberen.
Voor wat betreft je hoogteregelaarschuif, probeer eerst je stangetjes en de hoogteregelaars zelf flink met kruipolie in te spuiten om het gangbaar te maken.
Ik heb ergens bij de XM topics gelezen dat zo`n motor niet wil aanslaan als die warm is, doordat de rotor+verdeler (contactpunten) versleten zijn. Misschien is dit bij jouw van toepassing, maar dat durf ik zo ook niet met zekerheid te zeggen.

Veel succes en plezier Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 oktober 2006 10:29 PM
  [ # 3 ]

mooie xm Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 oktober 2006 10:30 PM
  [ # 4 ]

bij de cx is het steevast de bdp sensor die dan kapot is. zal bij de xm niet anders zijn.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 29 oktober 2006 11:06 PM
  [ # 5 ]

kwijl…......

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 29 oktober 2006 11:06 PM
  [ # 6 ]

Woeiiiii, das een knappe!
Moeilijk starten is een standaard probleem, heeft inderdaad met warmte te maken. Meerdere XM’s hebben daar last van, wat het nou precies is weet ik niet meer. Stel deze vraag maar eens op het XMNL forum van Yahoo, daar kunnen ze het vast beantwoorden!
Volgens mij was het een temperatuursensor die niet lekker werkt en dan verkeerde waardes doorgeeft zodat de motor niet meer start.
Hoogteverstelling, trek het paneel om de versnellingspook eens los, kan je zo los trekken, ff schroevendraaiertje eronder. Het kan zijn dat dit eens gedaan is en dat hij niet goed is bevestigd. Het plastic geleidertje zit dan niet lekker.

Suc6!

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 29 oktober 2006 11:27 PM
  [ # 7 ]

Re: Nieuwe XM erbij

bxsport.com schreef:

Hallo,

Mijn Citroen verzameling begint langzaam uit te dijen. Na mijn BX Sport en mijn C4 heb ik vorige week voor 250 euro een XM V6 24v uit 1991 op de kop getikt, de DD-SH-62.  Ik weet dat het geen wonderen van betrouwbaarheid zijn, maar voor die prijs durf ik wel een gokje te wagen. Hij heeft APK tot augustus 2007. Ondanks de lage prijs rijdt ie nog best aardig en het meeste aan boord (inclusief airco!) werkt gewoon. Kilometerstand is 240.000

To-do lijstje:

- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen
- schakelaar voorportier raam repareren
- houten deurpanelen beetje lakken
- leer in het vet zitten

Daarnaast zijn er nog de volgende mankementen:
- hoogteverstelling werkt niet meer, de schuif in de middenconsole zit vast
- als de motor erg warm is wil hij niet altijd starten

Als iemand hoe ik bovenstaande kan oplossen hoor ik het graag. EN oja, de foto’s:


Ik zie het al, daar is niks meer aan te doen, hopeloos verloren. Gelukkig is het zelfde kleur als die van mij en weet ik nog wel een mooi plekje voor zo’n sappige intacte voorbumper en die meegespoten strips en spiegels en over dat lederen 1 spaaks stuurwiel hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik weet het, ik ben eigenlijk veel te goed voor deze wereld. Mail me maar ff op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)  .

 

 

 

:schater

Animal triste post coitum

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 29 oktober 2006 11:48 PM
  [ # 8 ]

ziet er goed uit gefeliciteerd Wink  en als je dat stuur voor een tweespakige met radio bediening wilt ruilen zeg je het maar uiterraad is die van mij ook van leer Wink  vind alleen het eenspakige stuur mooier Very Happy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 oktober 2006 01:17 AM
  [ # 9 ]

coole bak Cool

wat is de exacte kleur en kleurcode, Gris Silex Confused:

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 oktober 2006 09:56 AM
  [ # 10 ]

voor 250 euro…..kan je geen buil aan vallen. Kleur is goed, leer is netjes.

De onderdelen voor een 24V zijn wel wat duurder

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 30 oktober 2006 11:22 AM
  [ # 11 ]

Thanks for alle complimenten   Smile  De kleurcode moet ik even opzoeken, die staat gewoon onder de motorkap? Ik ben BX’en gewend en ga de XM maar beschouwen als grote BX Wink

De hoogteverstelling zal ik vanavond eens bekijken. Ik hoop dat het inderdaad alleen een niet goed-zittend geleidertje is. 

Het ‘hout’ binnenin is wel wat verkleurd, want het hout voorin is lichter van kleur dan het hout op de achterportieren. Iemand een idee om dat weer wat donkerder te krijgen? Ik zat te denken aan iets opschuren en dan weer lakken. 

Zaterdag bij de Makro 9 liter Castrol Magnatec gekocht en bij de autoboer een nieuw filtertje. Eens kijken wat voor zooi eruit komt.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 oktober 2006 11:41 AM
  [ # 12 ]
bxsport.com schreef:

Thanks for alle complimenten   Smile  De kleurcode moet ik even opzoeken, die staat gewoon onder de motorkap? Ik ben BX’en gewend en ga de XM maar beschouwen als grote BX Wink
(..)

Tegenwoordig staat het meestal op de plakette in de deurpost, maar bij zo’n Xm zou het ook onder de motorkap (in de buurt van de veerpootkop?) kunnen zijn, het moet zoiets zijn als:

[list]ERZ Gris gabion met
ETB Gris dolmen met
ETC Gris basalte met
ETM Gris axinite met
ETP Gris cristal met
ETW Gris silex met
EYY Gris meteore met[/list:u]

(mj. 1992 kleuren)

Het ‘hout’ binnenin is wel wat verkleurd, want het hout voorin is lichter van kleur dan het hout op de achterportieren.

Ongelakt kan je het met bijenwas donker krijgen, maar ik weet niet of het handig is zo’n flinterdun stukje fineer te gaan schuren. Ik vind dat lichte wel mooi, misschien moet je de achterdelen kunstmatig laten verouderen Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 30 oktober 2006 11:55 AM
  [ # 13 ]

De kleurcode staat achter de koplamp aan de bestuurderszijde.

ETW is trouwens Gris Graphite.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 30 oktober 2006 01:32 PM
  [ # 14 ]

Moooooi zooo…dezelfde kleur als ik heb hahaha! Das handig! Twisted Evil

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 oktober 2006 01:36 PM
  [ # 15 ]
Serge schreef:

De kleurcode staat achter de koplamp aan de bestuurderszijde.

ETW is trouwens Gris Graphite.

Niet volgens de fabrikant: http://www.ppg.com/MaxMeyer/CarColourRange/files/dataccr/Citroen/1992.PDF

Hebben ze die misschien met de intro van de Xantia een andere naam gegeven? Volgens http://home.planet.nl/~d.e.jansen/evolution.htm is Graphite er pas sinds 1997. In 1992 is er al wel Silex.

2005:

http://www.ppg.com/maxmeyer/ColorScheme/Citroen.pdf

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook