Hallo,
Mijn Citroen verzameling begint langzaam uit te dijen. Na mijn BX Sport en mijn C4 heb ik vorige week voor 250 euro een XM V6 24v uit 1991 op de kop getikt, de DD-SH-62. Ik weet dat het geen wonderen van betrouwbaarheid zijn, maar voor die prijs durf ik wel een gokje te wagen. Hij heeft APK tot augustus 2007. Ondanks de lage prijs rijdt ie nog best aardig en het meeste aan boord (inclusief airco!) werkt gewoon. Kilometerstand is 240.000
To-do lijstje:
- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen
- schakelaar voorportier raam repareren
- houten deurpanelen beetje lakken
- leer in het vet zitten
Daarnaast zijn er nog de volgende mankementen:
- hoogteverstelling werkt niet meer, de schuif in de middenconsole zit vast
- als de motor erg warm is wil hij niet altijd starten
Als iemand hoe ik bovenstaande kan oplossen hoor ik het graag. EN oja, de foto’s:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gefeliciteerd met je mooie aankoop
Bij goed onderhoud schijnen de 24V best betrouwbaar te zijn.
Maar je weet natuurlijk nooit wat er in het verleden gebeurd is.
Maar hoe het kan dat de motor niet starten wil met warme motor : Heeft die van mij geen last van maar dat is dan ook een 12V.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
hey, gave XM man Voor dat geld kun je het altijd proberen.
Voor wat betreft je hoogteregelaarschuif, probeer eerst je stangetjes en de hoogteregelaars zelf flink met kruipolie in te spuiten om het gangbaar te maken.
Ik heb ergens bij de XM topics gelezen dat zo`n motor niet wil aanslaan als die warm is, doordat de rotor+verdeler (contactpunten) versleten zijn. Misschien is dit bij jouw van toepassing, maar dat durf ik zo ook niet met zekerheid te zeggen.
Veel succes en plezier
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
mooie xm
bij de cx is het steevast de bdp sensor die dan kapot is. zal bij de xm niet anders zijn.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
kwijl…......
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Woeiiiii, das een knappe!
Moeilijk starten is een standaard probleem, heeft inderdaad met warmte te maken. Meerdere XM’s hebben daar last van, wat het nou precies is weet ik niet meer. Stel deze vraag maar eens op het XMNL forum van Yahoo, daar kunnen ze het vast beantwoorden!
Volgens mij was het een temperatuursensor die niet lekker werkt en dan verkeerde waardes doorgeeft zodat de motor niet meer start.
Hoogteverstelling, trek het paneel om de versnellingspook eens los, kan je zo los trekken, ff schroevendraaiertje eronder. Het kan zijn dat dit eens gedaan is en dat hij niet goed is bevestigd. Het plastic geleidertje zit dan niet lekker.
Suc6!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Re: Nieuwe XM erbij
bxsport.com schreef:Hallo,
Mijn Citroen verzameling begint langzaam uit te dijen. Na mijn BX Sport en mijn C4 heb ik vorige week voor 250 euro een XM V6 24v uit 1991 op de kop getikt, de DD-SH-62. Ik weet dat het geen wonderen van betrouwbaarheid zijn, maar voor die prijs durf ik wel een gokje te wagen. Hij heeft APK tot augustus 2007. Ondanks de lage prijs rijdt ie nog best aardig en het meeste aan boord (inclusief airco!) werkt gewoon. Kilometerstand is 240.000
To-do lijstje:
- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen
- schakelaar voorportier raam repareren
- houten deurpanelen beetje lakken
- leer in het vet zittenDaarnaast zijn er nog de volgende mankementen:
- hoogteverstelling werkt niet meer, de schuif in de middenconsole zit vast
- als de motor erg warm is wil hij niet altijd startenAls iemand hoe ik bovenstaande kan oplossen hoor ik het graag. EN oja, de foto’s:
Ik zie het al, daar is niks meer aan te doen, hopeloos verloren. Gelukkig is het zelfde kleur als die van mij en weet ik nog wel een mooi plekje voor zo’n sappige intacte voorbumper en die meegespoten strips en spiegels en over dat lederen 1 spaaks stuurwiel hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik weet het, ik ben eigenlijk veel te goed voor deze wereld. Mail me maar ff op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) .
:schater
Animal triste post coitum
ziet er goed uit gefeliciteerd en als je dat stuur voor een tweespakige met radio bediening wilt ruilen zeg je het maar uiterraad is die van mij ook van leer vind alleen het eenspakige stuur mooier
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
coole bak
wat is de exacte kleur en kleurcode, Gris Silex :
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
voor 250 euro…..kan je geen buil aan vallen. Kleur is goed, leer is netjes.
De onderdelen voor een 24V zijn wel wat duurder
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Thanks for alle complimenten De kleurcode moet ik even opzoeken, die staat gewoon onder de motorkap? Ik ben BX’en gewend en ga de XM maar beschouwen als grote BX
De hoogteverstelling zal ik vanavond eens bekijken. Ik hoop dat het inderdaad alleen een niet goed-zittend geleidertje is.
Het ‘hout’ binnenin is wel wat verkleurd, want het hout voorin is lichter van kleur dan het hout op de achterportieren. Iemand een idee om dat weer wat donkerder te krijgen? Ik zat te denken aan iets opschuren en dan weer lakken.
Zaterdag bij de Makro 9 liter Castrol Magnatec gekocht en bij de autoboer een nieuw filtertje. Eens kijken wat voor zooi eruit komt.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:Thanks for alle complimenten De kleurcode moet ik even opzoeken, die staat gewoon onder de motorkap? Ik ben BX’en gewend en ga de XM maar beschouwen als grote BX
(..)
Tegenwoordig staat het meestal op de plakette in de deurpost, maar bij zo’n Xm zou het ook onder de motorkap (in de buurt van de veerpootkop?) kunnen zijn, het moet zoiets zijn als:
[list]ERZ Gris gabion met
ETB Gris dolmen met
ETC Gris basalte met
ETM Gris axinite met
ETP Gris cristal met
ETW Gris silex met
EYY Gris meteore met[/list:u]
(mj. 1992 kleuren)
Het ‘hout’ binnenin is wel wat verkleurd, want het hout voorin is lichter van kleur dan het hout op de achterportieren.
Ongelakt kan je het met bijenwas donker krijgen, maar ik weet niet of het handig is zo’n flinterdun stukje fineer te gaan schuren. Ik vind dat lichte wel mooi, misschien moet je de achterdelen kunstmatig laten verouderen
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
De kleurcode staat achter de koplamp aan de bestuurderszijde.
ETW is trouwens Gris Graphite.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Moooooi zooo…dezelfde kleur als ik heb hahaha! Das handig!
See, buy, fly C5 V6
Serge schreef:De kleurcode staat achter de koplamp aan de bestuurderszijde.
ETW is trouwens Gris Graphite.
Niet volgens de fabrikant: http://www.ppg.com/MaxMeyer/CarColourRange/files/dataccr/Citroen/1992.PDF
Hebben ze die misschien met de intro van de Xantia een andere naam gegeven? Volgens http://home.planet.nl/~d.e.jansen/evolution.htm is Graphite er pas sinds 1997. In 1992 is er al wel Silex.
2005:
http://www.ppg.com/maxmeyer/ColorScheme/Citroen.pdf
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije