Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wie kan mij wat meer vertellen over een lektester .
Ik ken wel het princiepe maar heb er nog nooit een LIVE gezien , laat staan gebruikt .
Wat kan je er mee detecteren , hoe werkt het precies , waar kan je er een bekomen en is dit een betrouwbare test ??
graag jullie reacties .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Walter,
wat voor lek tester denk je aan? Ikken de systemen die het watersysteem op druk zetten en dan zie je een drukmetertje terug lopen EN de systemen die CO aantonen in je koelwater..
??
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Cilinder lektester
neen ik bedoel een systeem waarbij je druk zet via het bougie gat op je cilinder en waardoor je dus slecht afdichtende kleppen ( lijkt mij logisch )of versleten zuigerveren zou kunnen detecteren ( heb ik al wat meer vraagtekens bij ).
Hoe zet je dan je piston BDP ??? ODP ?? en blijft die dan staan ; begint je motor niet te verdraaien ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
je bedoeld een compressie meter!
Die draai je in het bougie gat, ontsteking los gooien, hij moet niet aanslaan namelijk en starten maar.
Die meter blijft dan staan op de hoogste druk die de meter gezien heeft bijvoorbeeld 8 bar. Je moet dan alle cylinders doen. kun je ook goed zien of er een cylinder slecht is.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een lektester en een compressiemeter zijn verschillende zaken….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Gewoon bougie eruit, een boegie met daaran een stukte pijp gelast met daaraan weer een autoventiel gelast erin schroeven, klepdeksel eraf, auto in versnelling. Auto zo duwen dat alle kleppen dicht staan. Bandenvul apperaat pakken en beetje lucht in blazen. Aan de daalsnelheid van de meter kan te dan zien of het lek is of niet.
Bij een verbrande zuiger komt de oliepeilstok naar boven
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard