2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 24v 1991 van Remco - verkocht P9
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 oktober 2006 01:39 PM
  [ # 16 ]

Rielekste bak zeg Shocked mooi prijsje ook!
De hoogteregeling moet inderdaad haast wel het rolplastc zijn waar de knop aan vast zit. als je die plaat eraf trekt zie je geleiders zitten waar dat ie in geduwd moet worden, Het ziet er een beetje onlogisch uit, ik heb me daar ook wel eens in vergist, je moet de binnenste gleufjes hebben, niet de buitenste, want daar loopt ie in vast.
vwb het hout, als je alles licht schuurt en lakt dan zal het kleurverschil een stuk kleiner worden, lijkt me idd de beste optie.
Verders echt een lekkere bak man!

Veel plezier dermee!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2006 09:28 PM
  [ # 17 ]

mooi hoor Cool
zeker met dat eerste type stuur met stuurbediening Very Happy

aantal problemen zijn denk ik wel van die XM kwaaltjes, vooral van de niet starten van de V6 als die warm is Wink

veel plezier ermee!

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 12 november 2006 05:15 PM
  [ # 18 ]

Nieuwe XM erbij - Zie pag 2 voor vraag over hoogteverstellin

Ik heb daarstraks even gekeken naar de niet werkende hoogteverstelling. Zit de geleiding wel goed vast? Van de hoogteverstelling ontbreekt de knop aan de bovenkant. Moet ik die optillen of indrukken als je de auto in hoogte wil verstellen? Het kan ook zijn dat het vanwege de kapotte knop niet werkt natuurlijk Smile

Foto hoe het nu zit:

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 november 2006 05:16 PM
  [ # 19 ]

optillen Wink

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 12 november 2006 08:40 PM
  [ # 20 ]

Lijkt wel afgebroken, bij mij zit de knop er dan namelijk nog op.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 13 november 2006 01:20 PM
  [ # 21 ]

Moeilijk starten bij warme motor.

Hoi allereerst gefeliciteerd met je aanschaf, het probleem met warm starten is bekend en heeft inderdaad zoals eerder vermeld te maken met het temperatuursignaal dat de motor krijgt, het is relatief eenvoudig op te lossen, zelf heb ik dit probleem ook gehad en het aan de hand van een goede beschrijving op kunnen lossen, wil je die beschrijving hebben stuur me dan maar ff een pb’tje met je mailadres dan stuur ik hem.

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 13 november 2006 03:08 PM
  [ # 22 ]
xm_turbo schreef:

Lijkt wel afgebroken, bij mij zit de knop er dan namelijk nog op.

Lijkt inderdaad wel afgebroken. Wat is de functie van het optillen? Moet er ergens dan iets deblokkeren? Dat zou verklaren waarom ik de schuif niet kan verschuiven… Verder vraag ik me af waar dat wieltje aan de rechterkant van de schuif overheen moet lopen. Hij loopt nu over de metalen rails heen, maar klopt dat wel?

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 november 2006 03:34 PM
  [ # 23 ]

door het optillen komt ie vrij en kan je de schuif schuiven.
Zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn lol

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 november 2006 07:30 PM
  [ # 24 ]

zodra je het ding omhoog trekt ontgrendel je hem als het ware dus vandaar dat je hem denk ik niet kunt verstellen ,je kunt het es met een waterpomp tang er op proberen en dan omhoog trekken en dan proberen te verstellen. volgens mij zorgt dat wieltje voor de gelijding langs het railtje Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 november 2006 10:03 PM
  [ # 25 ]

Super auto man. Voor dat geld hoeft hij niet eens heel erg betrouwbaar te zijn. Er mooi allemaal

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 14 november 2006 11:42 AM
  [ # 26 ]
eXaMple schreef:

door het optillen komt ie vrij en kan je de schuif schuiven.
Zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn Laughing

Maar moet dat wieltje nou over die opstaande metalen rand heen lopen of in het plastic geleiderailtje daar naast vallen?

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 november 2006 07:28 PM
  [ # 27 ]

Nee , dat geleidewieltje zit wel goed volgens mij ; die valt zo in de uitsparingen .
Voor de goede orde : je tilt dus dat zwarte plastiek omhulsel op om hem te ontgrendelen en vervolgens te verstellen door hem naar voren en naar achteren te duwen voor de hoogte van de Voiture ; daar hoort dus een “kop"op , die bij jou is afgebroken .
Jammer dat je die niet meer hebt .
Ik heb hetzelfde probleem gehad en de kop weer vastgelijmd met alle soorten lijm , geneen hield het echter lang uit .
Toen maar ten einde raad een ouderwetse elektriciteitspijpenbeugel ( wat een woord ), die je gebruikt om de pijp aan de muur te bevestigen , over de “kop"heen en met de “voetjes"met kleine schroefjes in dat gedeelte te schroeven wat bij jou er nog op zit .
Wel even voorzichtig voorboren en niet te veel kracht zetten bij het inschroeven en evengoed wat lijm gebruiken natuurlijk .
Misschien kun je zelf ook zo iets bedenken Idea met een soort beugeltje of zo .
Tja , of een andere op de sloop versieren ; maar `t lijkt me nogal wat werk om dat over te zetten ; heb er echter geen ervaring mee.
Nou , ik hoop dat je uit dit verhaal wijs kon worden .
Veel succes er mee !
Groet ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 14 november 2006 07:57 PM
  [ # 28 ]

Het mechaniek achter de hendel (dwz, de scharniertjes en stangetjes naar de hoogteregelaars) zitten gewoon vast door te weinig gebruikt laatste jaren en nooit een likkie vet opgespoten, toen heeft iemand hem geprobeert te vershuiven en de knop brak af, dat is mijn theorie zo was het ook bij mijn XM.
Ik heb een ander pookje gehaald op de sloop en die over gezet, het is ff een raar klusje maar als je goed kijkt hoe het zit en voorzichtig demonteerd lukt het wel.
Er zit onderin een smal pennetje die je eruit moet schuiven, maar daar staat veerspanning op dus op het moment dat die los is moet je ff uitkijken, dan meot je een ijzertje een stukje ombuigen omdat het plastic er niet langs kan omhoog.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 november 2006 08:26 PM
  [ # 29 ]

Zie HIER een mogelijk oplossing voor het slechte starten bij warme motor.

Groet,

L

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 november 2006 12:52 AM
  [ # 30 ]

Zéér fraaie XM, Remco!!

Sjieke kleur, mooi leer en dat i.c.m. het mooiste dashboard wat de XM heeft gehad! Klasse Cool

Fijne kilometers ermee gewenst (enneh… ik neem aan dat je ‘m eens komt showen op een meeting?  Very Happy )

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook