Er zit een vieze Citroën olievlek in m’n oprit. Een hogedruk-reiniger is niet voldoende.
Hoe lossen jullie (letterlijk & figuurlijk) zoiets op?
Re: olievlekken op/uit straatstenen verwijderen
gkn schreef:Er zit een vieze Citroën olievlek in m’n oprit. Een hogedruk-reiniger is niet voldoende.
Hoe lossen jullie (letterlijk & figuurlijk) zoiets op?
Oplosmiddel erop spuiten en dan droog zand erover.
mpostma schreef:gkn schreef:Er zit een vieze Citroën olievlek in m’n oprit. Een hogedruk-reiniger is niet voldoende.
Hoe lossen jullie (letterlijk & figuurlijk) zoiets op?Oplosmiddel erop spuiten en dan droog zand erover.
Nou Marten…..dat hielp bij mij niet hoor.
Ik vrees dat op het vaste parkeerplekje naast mijn huis over 500 jaar nog 2 grote LHM plekken te zien zijn ....zelfs de steentjes omdraaien heeft geen zin omdat die helemaal doordrenkt zijn van de LHM en motorolie ops:
Eén voordeel heeft het wel….er groeit geen sprietje gras meer tussen de stenen.
Ik heb ook nog een mengsel van motorolie en bakolie op de straat.
Serieuze hints welkom.
Jos van der Voort
Chemisch reinigen en dan afstomen.
Zand helpt niet veel, neemt alleen datgene op wat nog niet ingedroogt is.
Ik zou zelf gewoon de boel opnieuw bestraten als ik me er aan stoor, maarja ik ben dan ook hovenier/stratenmaker
En met welk chemisch goedje zou je dan moeten reinigen?
Jos van der Voort
Zou ik eens moeten nakijken, weet niet meer precies hoe het heet.
Elke gemeente en/of brandweer heeft het eigenlijk wel voor als er een oliespoor is op de openbare weg.
Wil ik wel graag weten! Mijn beste maat werkt bij de brandpreventie van de Afval Verwerking Rijnmond. Die kan er dan misschien wel aankomen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De gasbrander er op! En geloof mij, ik kan het weten, ik heb een GS!
patje74 schreef:De gasbrander er op! En geloof mij, ik kan het weten, ik heb een GS!
maar wel eerst een beetje brandbenzine erop, trekt de olie zo uit de stenen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bram schreef:mpostma schreef:gkn schreef:Er zit een vieze Citroën olievlek in m’n oprit. Een hogedruk-reiniger is niet voldoende.
Hoe lossen jullie (letterlijk & figuurlijk) zoiets op?Oplosmiddel erop spuiten en dan droog zand erover.
Nou Marten…..dat hielp bij mij niet hoor.
Sja, ik doe het bij de garagebox wel eens als ik per ongeluk wat olie mors. Als je er snel bij bent helpt t wel.
Andere oplossing, werkt alleen in de garaebox omdat die een licht gekleurde cementvloer heeft. Gebruik kattegrid. Van die droge grijze steen achtige korrels. Dat spul vergruisd na verloop van tijd met een bijna witte kleur. Als het niet oplost, dan verdoezelt het in elk geval de zwarte kleur van olie.
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
patje74 schreef:De gasbrander er op! En geloof mij, ik kan het weten, ik heb een GS!
Van het Conservatoire belde ze nog…. hebben daar ook zo’n plekkie…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ooit bij Metalced in Kontich 5 liter bus Miranet 5 gekocht, werkt ook heel goed
of het nog bestaat? ik schreef dus degelijk ooit (toen de beesten nog praten konden )
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
oldenhage schreef:patje74 schreef:De gasbrander er op! En geloof mij, ik kan het weten, ik heb een GS!
Van het Conservatoire belde ze nog…. hebben daar ook zo’n plekkie…
Ik weet nog een garage ergens in Nw Vennep waar ik ook nogal wat van die plekken zag…zal ik tijdens de open dag even mijn gasbrander meenemen ?