2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Schroeven aan de 19-80-PP
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2006 11:53 PM
  [ # 16 ]
Ernst Jan schreef:

Succes verzekerd. Ik heb het kleppenstellen achter de rug. Het vervelende is dat de stelplaatjes bij een maserati bedrijf vandaan moeten komen. Ben totaal 3 keer op pad geweest voor een setje shims.

De motor loopt super goed en ik heb nu ook wat meer toeren gedraaid. Vanmiddag met max. 5250 toeren volgas door een tunnel heen. Plotseling begon de motor op 3 pitten te draaien en de toerenteller viel weg. Ik schrok eerst, maar als ook de toerenteller wegvalt moet het iets met de ontsteking te maken hebben. Er was inderdaad een stekker afgebrokkeld. Dat wordt het volgende klusje.

Intussen heb ik ook wat foto’s van de auto van voor 1982. Misschien is er iemand die de auto herkend. Zie mijn profiel.[/list]

Tijd voor een 123 onsteking! Echt geweldig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 29 oktober 2006 02:42 AM
  [ # 17 ]

Inderdaad een 123 ontsteking aanschaffen. Nu het kleppen stellen geslaagd is, ook geen geraas van kettingen e.d., ga ik de auto nu goed beetpakken. De carburateurs reinigen en afstellen. Ergens moet nog een vacuummeter zijn voor deze typen. Het zal niet meevallen.
Ik heb al wel een A4 tje met onderdelen die ik nodig heb voor de auto.

Is het overigens zo dat volgas optrekken in 1 en 2 niet aan te raden is mbt aandrijfassen. De auto komt zover omhoog dat je de assen hoort rommelen.

Het remsysteem is wel minder tov de DS. In verhouding heeft de auto ook meer wagengewicht en dat merk je wel.

Morgen weer een rondje gassen!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 29 oktober 2006 02:45 AM
  [ # 18 ]

Ik zie behoorlijk veel info over koeling. De meter in mijn auto staat ook vrij snel tot bijna in het rode gedeelte. Een paar minuten voor het stoplicht en de meter loopt al op. Een 3 rijen radiateur lost dit euvel op?

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 29 oktober 2006 03:11 AM
  [ # 19 ]

Te gek man!
Ik woon vlak bij in Ter Heijde.
Ga op zeker uitkijken naar deze dame.
gefeliciteerd! Laughing

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 oktober 2006 12:11 PM
  [ # 20 ]
Ernst Jan schreef:

Ik zie behoorlijk veel info over koeling. De meter in mijn auto staat ook vrij snel tot bijna in het rode gedeelte. Een paar minuten voor het stoplicht en de meter loopt al op. Een 3 rijen radiateur lost dit euvel op?

Vergeet zeker je thermostaat niet te vervangen .

Ook het kleine pijpje bovenop je thermostaatdeksel waar een slangetje op zit dat naar het expansievat loopt durft nog wel eens dicht komen .
gewoon even met een boortje door lopen totdat je het binnenin ziet uitkomen .

Ook je electrische ventilator systeem is vrij belangrijk : doe de dekseltjes eens van je ventilator relais ( bij mij en vele anderen bijna opgebrand ) en controleer zorgvuldig je bekabeling .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2006 12:26 PM
  [ # 21 ]
Ernst Jan schreef:

Inderdaad een 123 ontsteking aanschaffen. Nu het kleppen stellen geslaagd is, ook geen geraas van kettingen e.d., ga ik de auto nu goed beetpakken. De carburateurs reinigen en afstellen. Ergens moet nog een vacuummeter zijn voor deze typen. Het zal niet meevallen.
Ik heb al wel een A4 tje met onderdelen die ik nodig heb voor de auto.

Is het overigens zo dat volgas optrekken in 1 en 2 niet aan te raden is mbt aandrijfassen. De auto komt zover omhoog dat je de assen hoort rommelen.

Het remsysteem is wel minder tov de DS. In verhouding heeft de auto ook meer wagengewicht en dat merk je wel.

Morgen weer een rondje gassen!

Ik heb al het speciaal gereedschap voor het afstellen van de carburateurs, en zou je wel een keer willen helpen.Ik heb dat namelijk 3 jaar wekelijks gedaan, bij van der Laan….... Stuur me maar even een PB’tje! Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2006 11:55 AM
  [ # 22 ]
Ernst Jan schreef:

Succes verzekerd. Ik heb het kleppenstellen achter de rug. Het vervelende is dat de stelplaatjes bij een maserati bedrijf vandaan moeten komen. Ben totaal 3 keer op pad geweest voor een setje shims.

NIET WAAR!  shims zitten in een DUCATI motrofiets. Gewoon te koop in amsterdam..
Kijk op YAHOO in het files gedeelte voor de complete list met bestelnummers!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 oktober 2006 10:31 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:
Ernst Jan schreef:

Succes verzekerd. Ik heb het kleppenstellen achter de rug. Het vervelende is dat de stelplaatjes bij een maserati bedrijf vandaan moeten komen. Ben totaal 3 keer op pad geweest voor een setje shims.

NIET WAAR!  shims zitten in een DUCATI motrofiets. Gewoon te koop in amsterdam..
Kijk op YAHOO in het files gedeelte voor de complete list met bestelnummers!
Cool

http://www.ducatimeccanica.com/darmah_manual/tav07.html

positie TAV07.19 en volgende

prijzen varieren wel sterk naar gelang de dikte van de chim’s ( 1.90 tot 5.55 euro / stuk ), maar zal zeker een stuk goedkoper zijn dan Maserati ??

 

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 oktober 2006 10:56 AM
  [ # 24 ]
wbogaerts schreef:

[
http://www.ducatimeccanica.com/darmah_manual/tav07.html

positie TAV07.19 en volgende

prijzen varieren wel sterk naar gelang de dikte van de chim’s ( 1.90 tot 5.55 euro / stuk ), maar zal zeker een stuk goedkoper zijn dan Maserati ??
Walter

Wij (citroen sm club NL) vragen 7 euro per shimm ongeacht de dikte.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2006 01:31 AM
  [ # 25 ]

Een ducati specialist zit ook niet in de buurt. De enige optie was naar Franco in Kwintsheul op en neer hobbelen. Ik heb ook 2 keer moeten meten, het was niet in 1 keer goed nl.

Perfect nieuws overigens van ome RDW. Het originele kentekennummer hebben ze opgezocht. 19-80-PP !!! Ik moet nu de papieren en een kleine bijlage meesturen incl. 37 euro overmaken en ik kan met de originele spullen aan de haal. Mevrouw RDW vertelde dat het achterhalen van een historisch nummer de laatste tijd veelal zonder resultaat was, ik bijzonder blij uiteraard.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 november 2006 01:44 AM
  [ # 26 ]

Geweldig!! Je kunt dus weer met het orignele kenteken gaan rijden.  Shocked  Cool

Dat geeft toch een stukje van haar identiteit terug.  Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 01 november 2006 01:57 AM
  [ # 27 ]

Ernst Jan…. collega?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2006 02:01 AM
  [ # 28 ]

Juist Johan, alles wel ?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 01 november 2006 02:05 AM
  [ # 29 ]

overgestap op het echte werk dus

gefeliciteerd. leuk man al had ik dit niet achter jouw gezocht. Maar ik hoop dat je er een hoop plezier aan gaat beleven.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 november 2006 02:41 PM
  [ # 30 ]
Ernst Jan schreef:

(..)

Perfect nieuws overigens van ome RDW. Het originele kentekennummer hebben ze opgezocht. 19-80-PP !!! (..)

wow, die heeft dus echt naast onze Dyane gestaan:

eviltwin schreef:

Dyane met 19-88-PP(..)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook