handelen
Even stevig onderhandelen helpt altijd. Gewoon volhouden dat je hem voor die 2650 wel wilt hebben maar dan met nieuwe banden en APK, en dat je dan gelijk beslist. Anders ga je verder kijken.
Je kunt ook voorstellen om zelf de banden te vervangen en dan korting te krijgen, Kwikfit heeft nu actie met 40% korting. Kosten 2 banden (Michelin) je nu iets van 100 euro max.
Dus 2500 meeneemprijs.
Maar wijsheid is nu APK en nwe banden, dan stuur je tot november volgend jaar zonder APK problemen, want je moet maar afwachten wat er mankeert in februari.
Ze zeiden dat het nu eigenlijk te laat is om sterretjes nog te behandelen, moet je gelijk doen.
Ze adviseerde APK+ zodat je ruit meeverzekerd is, ze zouden dan zorgen dat ik geen problemen had. Van dat soort praktijken houd ik echter niet zo.
Voordeel van onze kant is dat ik er vrijwel zeker van ben dat die Xantia er al een tijd te koop staat (enige Citroen daar).
Klopt het overigens dat de vering van een Xantia af en toe tikt bij het op peil houden. Dat hoor je als je er naast staat/auto start. Onder het rijden niks gehoord.
APK+ is onzin, ze bedoelen dat je WA verzekering + moet nemen.
Dan kun je de ruit laten herstellen bij bv carglass.
Verder; het tikken wijst op verminderde werking van de centrale bol, die zal gevuld of vervangen moeten worden als ie te vaak tikt. Een paar keer per minuut is normaal, maar om de paar seconden wijst toch op verminderde werking.
Een rondje bollen vullen is niet duur hoor,voor minder dan 100 euro laat ik het rondom doen, dan worden ze niet gevuld maar vervangen door reeds hervulde exemplaren.
Idd WA+ tikfoutje van mij. Met starten tikte ie behoorlijk vaak. Later bij stationair draaien viel het wel mee.
kVraag me gewoon een beetje af wat ik nou kan bieden voor zo’n wagen. Dacht zelf ook aan het vasthouden van de oude prijs 2650 inclusief nieuwe banden en APK.
Mn vrouw heeft zoiets van ‘gaat geld zat om in de autohandel’. Hup, 2500 inclusief APK, nieuwe achterbanden en nieuwe ruit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Willeam schreef:Idd WA+ tikfoutje van mij. Met starten tikte ie behoorlijk vaak. Later bij stationair draaien viel het wel mee.
kVraag me gewoon een beetje af wat ik nou kan bieden voor zo’n wagen. Dacht zelf ook aan het vasthouden van de oude prijs 2650 inclusief nieuwe banden en APK.
Mn vrouw heeft zoiets van ‘gaat geld zat om in de autohandel’. Hup, 2500 inclusief APK, nieuwe achterbanden en nieuwe ruit.
En je vrouw heeft helemaal gelijk. Meeste mensen denken dat ze zich bevoorrecht moeten noemen omdat ze een auto van een handelaar ‘mogen’ kopen maar je moet het andersom zien.
De handelaar (lees: alle handelaars in Nederland bij elkaar) zit met een enorme berg auto’s waar hij niet vanaf komt. Ik geloof dat van de 6 miljoen auto’s die Nederland rijk is, er 1 miljoen te koop staan! Op 1 januari zijn alle auto’s ‘jarig’ en worden dus minder waard. Het is dus zaak dat de desbetreffende handelaar zo snel mogelijk van zijn auto’s af komt.
JIJ bent dan die klant die hem van zijn auto af kan helpen en er je kan gewoon bieden wat JOU redelijk lijkt. Als het te weinig is zegt ‘ie het wel en je komt er heus wel uit samen! En als je er niet uitkomt, er staan zat Xantia’s te koop dus je zit niet aan dat ene exemplaar vast.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Inderdaad een les in autoland (maar ook in keukenland etc.) die ik onderhand geleerd heb: niet vragen wat er van de prijs af kan, maar jezelf goed inlezen/voorbereiden en dan lef hebben: EUR 2500 incluis ruit, APK en Michelin banden. Kun je nog ‘n beetje onderhandelen met ‘m naar bijv. Bridgestone banden als hij die veel goedkoper kan inkopen, maar that’s it.
Bij inruil van mijn HDi ook voor ‘t eerst relatief hard geweest: “ik zie ze nagenoeg niet aangeboden, als ze er staan is de vraagprijs 8000 euro, daar gaat nog wat vanaf natuurlijk en u moet ook kunnen eten, dus wil ik er 6000 voor hebben”. Dat was na hun eerste schatting van 5000, gebaseerd op goede staat van de auto al duidelijk boven Bovag/ANWB. Wel had ik me dus voorbereid: autoweek.nl bevat occasion-waarden, marktplaats.nl biedt info over handels/particuliere prijzen en autoscout24.nl over handels/dealerprijzen. En ja, ze gaan gewoon met je mee, ze beginnen laag en hopen op de vraag “hoeveel kan er nog bij/vanaf”. Dan zeggen ze heel groot “nog max. 100 euro, na overleg met de baas”. ZELF het initiatief houden dus!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dank jullie wel. Advies is duidelijk. Ik ga zwaar inzetten
Ik ben altijd te week voor dit soort dingen. Mn vrouw zegt gewoon na de proeffrit: er staat 2.000 km meer op de teller dan jullie op je site vermelden, er zitten 2 sterretjes in de ruit en de achterbanden zijn glad. Voor de rest is het een schatje hoor, dat handelen heeft ze duidelijk van d’r pa en ma.
Via rdw.nl trouwens kunnen achterhalen dat de auto er staat sinds 4 augustus 2006 staat.
Jullie horen nog!
Xantia is een heerlijke bak Mijn pa heeft er 1 en dat ding rijd heerlijk. Het is ook een stuk meer auto dan de BX en die 1.8 16v is een heerlijk geraffineerde motor die de Xant prima vooruit krijgt.
Maar toch rijd ik liever in mijn eigen fijne bixje
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mmmm…....
Bij geen inruil wordt vastgehouden aan:
2650 meeneemprijs
2850 inclusief APK met 2 nieuwe achterbanden
Ruit moeten ze uitbesteden kost ze circa 400 euries (in onze familie zeggen we bij een sterk verhaal altijd: delen door twee)
Bij wel inruil:
2800 inclusief nieuwe ruit.
Wat is wijsheid? 2650 inclusief APK met 2 nieuwe banden bieden en ruit laten voor wat ie is of bod van 2800 euries accepteren?
lekker laten staan, ze zijn hem over 3 maanden nog niet kwijt.
Het regent Xantia’s in Nederland, zijn onslijtbaar.
Dus gewoon laatste bod doen van 2650 zoals je zelf al hebt voorgesteld en dan bij “nee” weglopen onder het duidelijk zeggen van;
“Jammer, dan ga ik naar de buurman”. (als die er is tenminste)
Valt me op zich nog tegen. Ik zoek onder de 3500, benzine handgeschakeld minder dan 160.000 km binnen een straal van 60 km.
Dan is het toch niet echt heel dikbezaaid.
Willeam schreef:Valt me op zich nog tegen. Ik zoek onder de 3500, benzine handgeschakeld minder dan 160.000 km binnen een straal van 60 km.
Dan is het toch niet echt heel dikbezaaid.
Mijn xantia (1.6) staat ook te koop. Wel meer km’s maar motorisch absoluut nog goed. Verbruikt geen motorolie en loopt als een naaimachientje.
proefrit ed absoluut geen probleem, ik weet dat ie goed is.
vraag er 1500 euro voor.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173819
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Willeam schreef:Valt me op zich nog tegen. Ik zoek onder de 3500, benzine handgeschakeld minder dan 160.000 km binnen een straal van 60 km.
Dan is het toch niet echt heel dikbezaaid.
Bij van Oosten in Zoetermeer staat een 1.8i 16v Ligne prestige, met airco van medio 98 en een kmstand van 121.000
Vraagprijs is 3950 maar met een beetje handelen kom je echt wel onder de 3500 hoor.
Is een Citroën dealer.
Ja, heb ik gezien. In Maurik, 14 km bij me vandaag staat en 2.0 16V met alles erop en eraan voor 3950 ook iets van 120.000 km.
Willen als het effe kan onder de 3000 blijven.
Met Xantia die we op het oog hebben komen we er niet uit. Meer dan 50 euro korting lijkt er niet in te zitten
Ga laatste bod doen: 2650 inclusief APK + 2 nieuwe banden, ruit laten voor wat ie is. 400 eurootjes eraf voor inruil = 2250,-
Zo niet, kijken we verder. Basta!
Mannentaal