Hoi,
Vorige week heb ik de auto laten keuren en gelijk een kleine beurt laten doen.
De APK ging zonder problemen, maar bij het vervangen van het benzinefilter is de drukaccumulator gaan lekken.
De garage heeft het nu (tijdelijk) opgelost door een pijpje te plaatsen i.p.v. de drukaccumulator.
Qua prestaties merk ik tot nu toe weinig verschil.
Mijn vragen zijn:
Wat doet dit onderdeel precies en moet ik het per sé vervangen (nieuwe kost bij citroëndealer 48 euro) en is het dan mogelijk/ verstandig een tweedehands te gebruiken?
Ik kon hier verder nog geen topic over vinden en ook in de vraagbaak zie ik hier niets over staan. Wie kan mij helpen???
Ride to live, live to ride
de benzinedruk regelaar zorgt ervoor dat er een constante druk op de rail (injector) blijft staan en eventueel voor een iets hogere druk wanneer vereist.
Zonder deze regelaar kan je een te hoge terugloop hebben naar je tank, waardoor er tijdens zware last te weinig brandstof ingespote kan worden.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Merk nu inderdaad als ik flink vermogen vraag (flink optrekken helling op) dat de motor wat inhoud. Bij gewoon rustig rijden merk ik weinig verschil.
Wil ‘m evengoed toch maar gaan vervangen. Heeft er iemand zo’n ding liggen???
En de vraag: hoe kan ik dit ‘t beste vervangen??
Ride to live, live to ride
ga je voor 48 euro, een 2dehandsje zoeken..?
Daarom ook mijn vraag aan begin van het topic, is het verstandig achter een 2e hands aan te gaan…...
Ride to live, live to ride