Kan iemand me advies geven over een C5 ... zou het iets voor mij zijn?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Ik zou toch voor de XM gaan Remco…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Tsja, een XM is erg verleidelijk hoor ... maar zou liever een C5 break willen! En zeker als we daar komende zomervakantie mee naar de 2cv meeting willen en dan nog door naar de Lofoten (=5500km).
Beetje betrouwbaarheid dus!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zou dan voor een Break gaan, die is mooier…
nou de vraag benzine, diesel of lpg…
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Revi: wat wil je van je nieuwe auto, behalve dat ‘ie groter is dan de GS?
- per se een hydropneumaat? Of is een C4/Picasso ook een optie? Of dan ook andere merken?
- dagelijks 200% betrouwbaarheid: Xantia’s (zeker Type2) laten je nooit in de steek
- groot & comfortabel: XM rules (niet voor niets mijn GSA mijn tranen in de ogen voor een XM gewisseld)
- en een serie2 XM met TurboD12 motor kan zeker ook betrouwbaar zijn (Xantia-generatie elektronica gecombineerd met simpele, sterke en zuinige TD12 motor - een C5 HDi is een stuk complexer).
- iets groter en net zo’n fijne toerenmotor als een GS: denk ik meer aan een BX 16V. Of een Alfa TwinSpark, als andere karaktervolle merken ook mogen?
- groot en echte karakterbak: CX - mijn Serie2 22TRS was ook een betrouwbare reisgenoot, alleen wel bijna net zo roestgevoelig als een GS natuurlijk.
- C5: tja, voor mij alleen vanwege de hydrauliek en een beetje vanwege het interieur - doet mijn autohart verder niet sneller kloppen hoor
Beetje meer info over wat JIJ wil zou voor de discussie/hulp/creativiteit geen kwaad kunnen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Aan welk type C5 zit je te denken dan?? Benzine Diesel?
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
hahah 3 zielen 1 vraag en allemaal op 10:44
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Uiteraard zou ik de HP-vering niet meer willen missen. En daarmee komt mijn keuze op de C5 (Xantia ook leuk maar te oud en heeft m’n vader al ... en ik wil iets groters )
Daarnaast zijn mijn eisen betrouwbaarheid, ruimte (vandaar een break) en een automaat.
Andere merken zijn niet bespreekbaar
En dan ben ik dus eigenlijk op zoek naar een C5 met bouwjaar 2003 en rond de 100.000km op de teller. Welk type C5 zou dan geschikt zijn voor een 20.000-rijdende rijder?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Hm, 2003 is nog net de Type1 C5, jammer maar budgettair begrijpelijk
20.000km is volgens mij net het lastigste kilometrage qua omslagpunt voor occasions in deze gewichtsklasse (lichtere auto’s rond 15 a 20K, zwaardere meer 20 a 25K, rekening houdend met belasting, verzekering, verbruik en iets hogere aanschaf/afschrijving van diesel dan benzine).
Dus: denk je eerder meer of minder dan 20K te rijden :
Zie het bezine/diesel-draadje voor MIJN voorkeur. Qua C5 zou ik een fijn uitgerust actiemodel zoeken in jouw kleur, aanbod genoeg denk ik? Of je moet je GS-verlies met wat extra karakter willen compenseren en niet tobben maar een V6 Exclusive zoeken om nog echt te kunnen genieten
En ik blijf erbij: late XM Break TD12 Automaat heeft veeeel meer karakter
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Als je puur prijstechnisch kijkt (wegenbelasting en brandstof) zou LPG het voordeligste zijn. Wil je optimaal comfort betrouwbaarheid en lagere afschrijving zou ik zonder meer voor een Diesel (HDI) uitvoering gaan.
De praktijk heeft al duidelijk uitgewezen dat LPG en dan voornamelijk de AG-variant op de C5 zachtgezegd niet de meest betrouwbare keuze is.
In combinatie met een automaat zou ik zeker voor een diesel kiezen.
Ook de restwaarde van een diesel ligt bij een hogere Km-stand veel hoger dan een auto op LPG.
Een leuke uitvoering zou een Difference I of II zijn. Deze heeft wat leukere bekleding en alle stripje en bumpers zijn meegspoten.
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
SAXO-Racer schreef:Een leuke uitvoering zou een Difference I of II zijn. Deze heeft wat leukere bekleding en alle stripje en bumpers zijn meegspoten.
Ja en een 6-CD wisselaar, parkeer sensoren, automatisch inklappende buitenspiegels, etc, etc.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Juist Bas alleen moet je wel een Difference II hebben voor een CD wisselaar. Er is zelfs een Differance II Plus deze heeft lichte bekleding (creme) maar weer geen lederen stuurwiel….
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Dat is inderdaad de mooiste uitvoering maar dan wel met leer en Navigatie en schuifkanteldak…..
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Je doet je GS weg voor een C5 break???
Ik blijfde C5 niet een super echte citroen vinden… mischien de techniek wel maar ik zou tog echt voor een XM van de laatste generaties gaan.
Zilver grijs of ruige profond
Waarom neem je niet gewoon een GS en een C5? De C5 voor dagelijks gebruik en de GS voor “speciale gelegenheden”..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat